2017-01-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Troll. Täby C är kritvitt. Ok det finns några stycken, men det är lugnt och skönt generellt sett, inte som övriga Stockholmsområdet.
Helt fel. Du har nog aldrig varit där. MENA drar sej till gallerior likt myror drar sej till sötsaker. Kanske är det vitare än i Kista galleria men ca 50% av besökarna i Täby köpcentrum är inte kritvita.
Senast redigerad av eleakim 2017-01-30 kl. 23:41.
Citera
2017-01-31, 02:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Troll. Täby C är kritvitt. Ok det finns några stycken, men det är lugnt och skönt generellt sett, inte som övriga Stockholmsområdet.

Jag tror att det förändrats en hel del de senaste åren.

Om uppgifterna här stämmer så har enbart konverteringen av Täby Park hotell skapat ett asylboende med plats för 500.
taby-okar-antalet-ensamkommande-med-800-procent

Jag är inte ofta i Täby C, men konstaterar att under senaste året så har jag allt oftare sett stora grupper, 10-25 personer, med vad jag gissat är Afghanska ensamkommande.

Något har hänt i Täby under de senaste två-tre åren.

Jag vill inte försöka klassa Täby som ett utanförskapsområde, men tiden då det kunde beskrivas som helvitt är IMO förbi.

Jag tror att det är en god idé att betrakta stenkastning mot bussar och bilbränder som varningssignaler om något som håller på att ske och som bör stävjas i tid.

Skulle droger och vapen komma in i bilden i betydande omfattning så kan det gå utför snabbt.

Citera
2017-01-31, 04:06
Medlem
Grodaifickans avatar
Alltså är inte i princip alla lördagskvällar stökiga i Täby sedan The Public öppnade?
Citera
2017-01-31, 04:25
Medlem
Táby har på mycket kort tid förvandlats till en degenererad avfallstipp för samhällets bottenskrap, det kommer inte att dröja länge innan man är i nivå med Stockholms värsta avfallstippar.
Citera
2017-01-31, 08:33
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Táby har på mycket kort tid förvandlats till en degenererad avfallstipp för samhällets bottenskrap, det kommer inte att dröja länge innan man är i nivå med Stockholms värsta avfallstippar.

Jag pratade med en väktare han sa att dom kommer från Alby och andra fina ställen och sedan hänger i gallerian.
Citera
2017-01-31, 10:38
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Jag pratade med en väktare han sa att dom kommer från Alby och andra fina ställen och sedan hänger i gallerian.

Det är en dryg timmes restid med tunnelbana och buss, enkel resa, från Alby till Täby C.

Jag hade gissat att de flesta som "driver omkring" i Täby C bor i närheten, bl.a. beroende på att dom "dykt upp" där i ungefär samma takt som flyktingboenden för ensamkommande etablerats i Täby.

Om detta har med aktuell bilbrand och stenkastning mot buss att göra är ju svårt att säga. Om det blir fler liknande händelser så kommer nog någon att leda till att gärningsmän avslöjas. Då får vi se vilka det är som gör Täby osäkert.

Hoppas polisen tittat på någon av de kameror som kan tänkas avslöja gärningsmännen, t.ex. denna:
http://www.webbkameror.se/trafikkameror/trafikkameror_sth_391.php

Citera
2017-01-31, 12:20
Medlem
Det här måste undersökas. Jag har varit i Täby C många gånger, alltså MÅNGA gånger, och inte tänkt på det här. Jag ska göra en liten studie nästa gång.
Citera
2017-01-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Alltså är inte i princip alla lördagskvällar stökiga i Täby sedan The Public öppnade?
Nja det var ju rätt stökigt redan på teglets tid med knivskärningar osv.
Citera
2017-01-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Husvagnsparken eller vad de nu har tänkt sig på Galoppen lär ju inte göra saken bättre..
Citera
2017-02-04, 08:37
Medlem
Kehins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarramir
Vad gör barn /ungdomar ute på natten? Har de inte några föräldrar? Eller vaktar dessa sina döttrar? Så att hon inte smutsar ner sig med en svensk? Eller med en grannpojke?
Jag hoppas innerligt att du aldrig förökar dig din sopa till människa! Åk hem bara om vi är så hemska.
Citera
2017-02-04, 09:12
Medlem
mr.laws avatar
White flight har börjat i Täby. Reinfeldt krattade vägen för sin egen "hemstad". Snart kostar villorna billigt.
Citera
2017-02-04, 11:14
Medlem
Beatriceaurores avatar
Täby är rejält stort. Bara för att Reinfeldt bor där eller har bott där är det inte ett enhetligt "fint" område, långt därifrån. Men det är klart, önskvärt är att de styrande själva får smaka på vårt nya spännande samhälle, fyllt av hisnande överraskningar.
Brinner familjebilen upp där den står parkerad på gatan, krossas lite fönster på villan hjälper det inte att rikemansbarnen åker taxi vart de än ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in