2017-01-30, 19:03
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almagest
https://www.kriminalvarden.se/lattlast/fangelse-for-familj-och-vanner/pengar/

Här får du lite info.
Jag kopierar in svaren på mina frågor utifall fler undrar samma sak:

Citat:
Lönen är 13 kronor i timmen.

Citat:
Har din familjemedlem som sitter i fängelse
sjukersättning eller pension?
Din familjemedlem kan få mindre pengar
när han eller hon är i fängelse.
Den som sitter i fängelse
får inte sjukersättning eller aktivitetsersättning
under en viss tid.
Den som sitter i fängelse och är pensionär
ska betala till Kriminalvården av sin pension
för mat och bostad.
Citera
2017-01-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Även SvT rapporterar:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/ingen-led-av-allvarlig-psykisk-storning

Straff jiiiipie!!!
Citera
2017-01-30, 19:37
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Straff jiiiipie!!!

Ribban för allvarlig psykisk störning är jäkligt hög.
Citera
2017-01-30, 21:23
Medlem
Osceolas avatar
Undrar vad mamman till BH, L*la Jacobsen tycker nu?? "Min dotter är ingen mördare, vart har du fått det ifrån?" svarade hon mig. Hon har fött 4 barn, varit gift med en pedofil😖 Kanske inte så konstigt att dottern blev som hon blev😥 Men finns det ingen fungerande socialtjänst i Dalarna??👿
Citera
2017-01-30, 21:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så ingen av dessa idioter är alltså i laglig mening psykisk sjuk. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Detta leder å ena sidan till att de nu alla kommer få en rätt saftig fängelsedom men å andra sidan kommer de (flesta av dom) liksom bli fria inom några år och att de inte upplevs som sjuka gör liksom att de kan röra sig fritt i samhället då efter nu detta det extremt sjuka som de gjorde i samförstånd.
Psykiatrin är märklig, kan inte en psykiatriker definiera sjukdomen och diagnostisera den är man inte sjuk trots att man är sjuk så in i helvetet.
Citera
2017-01-31, 00:10
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Nu är rara B*nita H:s fejsbok borttagen.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Troligen någon anhörig, jag har svårt att se att hon skulle få tillgång till en internetuppkopplad dator.
Benitas Fb är öppen?
Eller vad fan sker!?

https://www.facebook.com/benita.b.hokkanen?pnref=lhc.friends
Citera
2017-01-31, 00:58
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Ribban för allvarlig psykisk störning är jäkligt hög.

Personen som bedömdes ha en psykisk störning men inte tillräckligt allvarlig för att utgöra hinder för fängelse, antar jag är JH. Jag antar också att hans störning utgör hans normaltillstånd då han är förordnad god man, samt att döma av hans övriga liv i misär. Aldrig haft ett jobb, bidragsberoende bostadslös missbrukare med aggressionsproblematik.
Citera
2017-01-31, 01:22
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almagest
Bevisligen har dessa personer väldigt svårt för konsekvensanalyser.

EA sitter och trycker ur sig citat på facebook som lyder

: Sverige är det svenska folkets hemland, inte hela världens socialtjänst...

Klingar gott när våra skattepengar går till att betala hennes barns vistelse på hem, även hennes egna bidrag ligger oss skattebetalare i fatet, om man tittar nyktert!

Någon manusförfattare kommer nog att snegla mot begåvningsreserverna och le hela vägen till banken!

Citerar en mening från BHs facebook : Man mördar fan inte människor!

Alltså hela Eri*a "jiipppii blod" Ax*lssons facebook är ju fylld av citat som hon inte verkar förstå innebörden av. Varvat med bilder på hennes stackars barn. Hennes bidrag som hon levt på kommer att blekna i kostnad jämfört med vad hennes vistelse hos Kriminalvården kommer att gå loss på.

Jag förstår inte att hon är släppt från häktet, vilket brukar vara en hint om att straffet blir kortare än två år. Hon visste ju bevisligen allt om mordplanerna innan dådet,msamt deltog aktivt i uppföljning hur det gått. Snabb del i plundringen av offrets tillhörigheter (mobil). Hon borde åka på betydligt längre straff.
Citera
2017-01-31, 11:32
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Benitas Fb är öppen?
Eller vad fan sker!?

Kors, då är den öppen igen. Den var borta ett tag
Citera
2017-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Benitas Fb är öppen?
Eller vad fan sker!?

Verkar vara mamman som har tillgång.
Citera
2017-01-31, 16:05
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Verkar vara mamman som har tillgång.

Varför tror du att det är mamman? Har du personlig insyn?
Citera
2017-01-31, 16:18
Medlem
Almagests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Alltså hela Eri*a "jiipppii blod" Ax*lssons facebook är ju fylld av citat som hon inte verkar förstå innebörden av. Varvat med bilder på hennes stackars barn. Hennes bidrag som hon levt på kommer att blekna i kostnad jämfört med vad hennes vistelse hos Kriminalvården kommer att gå loss på.

Jag förstår inte att hon är släppt från häktet, vilket brukar vara en hint om att straffet blir kortare än två år. Hon visste ju bevisligen allt om mordplanerna innan dådet,msamt deltog aktivt i uppföljning hur det gått. Snabb del i plundringen av offrets tillhörigheter (mobil). Hon borde åka på betydligt längre straff.

Visst är det så, hon har redan bekostat kriminalvården en STOR summa!

Hennes facebook är en tragisk komedi att betrakta, tyvärr på bekostnad av oskyldiga barn!

I FUP ser man hur E jiipppiii blod, skaffar sig ett konto på FB och går in på denna länk och tråd vi nu befinner oss i, så jag antar att det fortfarande läses ivrigt med känslan av att vi som skriver kan "dra åt hvt, för vi fattar ingenting". KONSEKVENSANALYS hjärngänget, KONSEKVENSANALYS!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in