2017-01-30, 18:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som ett brev på posten är nyheten nu nr 1 på Expressen igen.

Ja. Jävlar. Nu gick det fort.
Citera
2017-01-30, 18:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som ett brev på posten är nyheten nu nr 1 på Expressen igen.

Ja, som jag skrev tidigare. När massmedia vet mer om vem, vilka eller vad som ligger bakom så kommer de skriva mer.
Citera
2017-01-30, 18:44
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sex döda i ett terrordåd är också ett förhållandevis litet sådant. Det finns annat som viktigt.

Boston-bomben krävde tre liv. Rönte enorm uppmärksamhet.

En terrorattack i helylle-Kanada, som tangerar det som Trump påstår borde rimligen vara mycket uppmärksammad. Till och med helt utan dödsfall.

Man behöver inte hålla med om Trumps politik i sakfrågan (enligt mig så är det bara spel för gallerierna, de har redan bra koll), men nyhetsredaktionernas prioritering - även i USA - är vämjeligt politisk idag.
Senast redigerad av Dawkinsean 2017-01-30 kl. 18:50. Anledning: språk
Citera
2017-01-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Det sjuka är att det kommer att hända i samma sekund som de får nys om det. Om det nu stämmer.
Där kom det, Expressen toppar med bild och namn på AB!
Citera
2017-01-30, 18:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har varit helt bortkopplad från allt nyhetsflöde idag. Vill bara se om jag fattat detta rätt..
Inatt skedde en skottlossning i Quebec, Kanada Google Maps och det går först ut med GM är, för använda ljugmedias ord "Islamofob" men det har senare framkommit att det troligen var GM med bakgrund i Mellanöstern som sköt? Fast ingen är gripen och i sedvanlig terrorist-attentat-style vet man inte ens om de är 1 eller 2 personer?
Då (när GM inte var "islamofob") "försvinner" nyheten från svensk media?

Är det korrekt uppfattat?
Citera
2017-01-30, 18:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, som jag skrev tidigare. När massmedia vet mer om vem, vilka eller vad som ligger bakom så kommer de skriva mer.

Det förklarar inte varför det var en meganyhet tills det kom uppgifter om de skrek Gud är störst där det sedan under hela dagen varit ganska tyst om det. Fastän uppgifter om två gripna varit känt. Men när nu den med arabiskt namn bara var vittne då plötsligt blev nyheten löp igen. Att du inte ser detta är rätt komiskt. Om nu det svänger igen och det faktiskt är islamister så kan du ju kolla hur länge nyheten då är kvar i topp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Där kom det, Expressen toppar med bild och namn på AB!

Här pixlar vi minsann inte. Men våldtäktsbabbarna som senast körde live på Facebook blev konstant pixlade. Vad oväntat?
Citera
Medlem
Danneliuss avatar
Det är nästan så att man tycker lite synd om dom, måste vart feststämning i kafferummen på redaktionerna i morse. Alla hade veckan klar för sig, det skulle grävas fram "vita" dåd sen 1950 och vi skulle alla påminnas om vårt rasistiska förflutna. Anders Lindberg började fila på sin nästa skittext och Arnstad frågade sig själv när SD skulle mörda dom första mussarna i Landet och njöt av alla ryggdunkningar han skulle få på twitter efter den vassa frågan. Några timmar senare va man tillbaka på Trump och alla förhoppningar var döda, det lilla hopp man har kvar är att muhammed är en Jackie Arklöv och tokhöger/kristen/evangeliker..
Citera
2017-01-30, 18:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Jävlar. Nu gick det fort.

Så hade skett även om MGM tros ha ett islamiskt motiv.
Citera
2017-01-30, 18:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har varit helt bortkopplad från allt nyhetsflöde idag. Vill bara se om jag fattat detta rätt..
Inatt skedde en skottlossning i Quebec, Kanada Google Maps och det går först ut med GM är, för använda ljugmedias ord "Islamofob" men det har senare framkommit att det troligen var GM med bakgrund i Mellanöstern som sköt? Fast ingen är gripen och i sedvanlig terrorist-attentat-style vet man inte ens om de är 1 eller 2 personer?

Ja. Men nu pekar allt på att det var en ensam vit gärningsman med "kristen" bakgrund. Och således så toppar nyheten hos media igen:

http://www.expressen.se/
Citera
2017-01-30, 18:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Det hade nog varit korrekt uppfattat för ca. 15 min sedan, men nu lutar det åt en ensam infödd GM istället. De svenska artiklarna lär få nytt liv.
Citera
2017-01-30, 18:51
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Här pixlar vi minsann inte. Men våldtäktsbabbarna som senat körde live på Facebook blev konstant pixlade. Vad oväntat?
Visst, men ser du på gärningsmän från tidigare terroristdåd så har inte dom pixlats heller, så här får jag ändå ta och försvara media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in