2017-01-30, 17:57
Medlem
http://www.tidningenharjedalen.se/jamtland/harjedalen/manga-fragor-kring-insatsen-efter-misstankt-mord-i-sveg

Tragiskt att det är så glest med poliser i Härjedalen. Landskapet Härjedalen är ungefär oika stort som Skåne. På helger och lov ökar folkmängden enormt då alla turister kommer hit. Ändå finns nästan inga poliser i tjänst. Det är bedrövligt!
Citera
2017-01-30, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mumamma
http://www.tidningenharjedalen.se/jamtland/harjedalen/manga-fragor-kring-insatsen-efter-misstankt-mord-i-sveg

Tragiskt att det är så glest med poliser i Härjedalen. Landskapet Härjedalen är ungefär oika stort som Skåne. På helger och lov ökar folkmängden enormt då alla turister kommer hit. Ändå finns nästan inga poliser i tjänst. Det är bedrövligt!
Det finns gott om snutar här i byarna!
Citera
2017-01-30, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
är du efterbliven vad tror du
Haha, det står att läsa vad jag tror.
Citera
2017-01-30, 18:13
Medlem
Vem är mgm2? Borde väl någon veta.
Citera
2017-01-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det stämmer säkert. Men av någon anledning så brukar skadade i olyckor hamna i östersund enligt tidningar iaf. Kanske har något med att härjedalen tillhör jämtland eller nåt sånt trams och att de ska skickas till rätt och inte till den närmaste
Det handlar väl om vilket landsting man tillhör och därför blir det Östersund. Däremot undrar jag om inte Funäsdalen har en hyffsad sjukvård, med tanke på det stora antalet turister varje vinter?
Citera
2017-01-30, 18:47
Medlem
Det jag saknar just nu är en klarare bild av händelseförloppet fram till att denne våldsman börjar vifta med kniv/flask.
Var det en trevlig fest som BO anlände till och vad föranledde dennes brutala utfall mot en deltagare som senare ses som MGM.
Exakt vad, och med vad, gjorde MGM i det skeendet?
Var det fler vapen med i bilden?
Var det fler människor inblandade?
Det talas om en tredje misstänkt. Vem och varför?
Citera
2017-01-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har jag svårt att tänka mig. Jag har, givet vad som framkommit i tråden, mycket svårt att tänka mig en allvarligare brottsrubricering än dråp, och för dråp är maxstraffet 10 år.
Där är jag enig med dig. Kan även tänka mig en kombination av dråp/ vållande kombinerat med ett försvarshänseende.
Citera
2017-01-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Turister ä mendalen är fler än i funäs. Östersund är närmsta hospital.
Ok, HCLR på plats med plåster å binda för att stå ut med resan , sen blir det väl Östersund i lämpligast snabba fordon.
Citera
2017-01-30, 22:42
Medlem
Sinclairs avatar
Alltså tror på min tidigare variant att slag/stickande med flaskan ledde till strypgrepp från den skadade. Och att sedan någon ingrep och tex knivade den avlidne.

Om den attackerade blödde och försvarade sig med strypgrepp tror jag knappt på nåhot straff alls.
Men kommer en tredje och sticker den döde så att han avlider av detta är det nog egentligen utöver nödrätt för att skydda den andre. Den tredje kan i och för sig hävda sig ha haft svårt att behärdka dig om det var mycket blod. Tror ändå det blir minst vållande. Janske mer om hen använt kniv.
Citera
2017-01-30, 22:45
Medlem
nån som har nån aning hur allt de här har börjat??
Citera
2017-01-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duzalol
nån som har nån aning hur allt de här har börjat??

Ja, ni som är från trakten måste väl hört mer vid det här laget?
Citera
2017-01-30, 23:32
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av dulum
Det är väl rätt logiskt att allmänintresset är större om man kan knyta BO till en offentlig person än om det är någon helt okänd människa. Angående "mer värda" så vet jag inte om jag skulle se det som ett privilegium att få sina släktingar granskade i media, låter mer som en börda om du frågar mig.
Missförstå mig rätt , när det gäller själva brotten då ska det inte spela nån roll att detta handlade om ett gäng kompisar och inte om att någon var ute efter att just skada fd ministerns familj . alltså i just detta borde den teorin inte vara avgörande vems släkting . om man ändå tänker att det måste ju dömas hårdare då är det inte rättssäkert men rättssäkerhet har vi ju brist på i Sverige .
jag undrar varför det står strypt i tråden och en annan i media Expressen . där ser man ett exempel på var det redan framställs som han blev överfallen och skuren fast det va han som enl tråden skar en kompis och någon tog stryptag i ren panik . alltså jag har inte hunnit läsa idag tråden igår va det så , hans kropp var alltså inte knivskuren utan nedblodad av hans eget mordförsök på kompis . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in