Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
dulum
Det är väl rätt logiskt att allmänintresset är större om man kan knyta BO till en offentlig person än om det är någon helt okänd människa. Angående "mer värda" så vet jag inte om jag skulle se det som ett privilegium att få sina släktingar granskade i media, låter mer som en börda om du frågar mig.
Missförstå mig rätt , när det gäller själva brotten då ska det inte spela nån roll att detta handlade om ett gäng kompisar och inte om att någon var ute efter att just skada fd ministerns familj . alltså i just detta borde den teorin inte vara avgörande vems släkting . om man ändå tänker att det måste ju dömas hårdare då är det inte rättssäkert men rättssäkerhet har vi ju brist på i Sverige .
jag undrar varför det står strypt i tråden och en annan i media Expressen . där ser man ett exempel på var det redan framställs som han blev överfallen och skuren fast det va han som enl tråden skar en kompis och någon tog stryptag i ren panik . alltså jag har inte hunnit läsa idag tråden igår va det så , hans kropp var alltså inte knivskuren utan nedblodad av hans eget mordförsök på kompis . .