Citat:
Ursprungligen postat av
Rundstedt
Jo gick in med ca 90 000 på 100. Jag har en fondväg ut som jag kan kvitta förlusten med så jag har inget problem egentligen. Frågan är bara när jag skall skjuta ut mig. Att vänta ut en vinst på det köpet känns kanske rimligt, men då på flera år. Känns fel att låsa upp så länge, om det nu tar så lång tid.
Om man tror på bolaget så finns det en betydande uppsida i aktien. Kan bolaget visa att man fortsätter att prestera och växa så kan kursen utan problem uppnå ett nytt ath inom 1-2 år. Tror du att du hittar samma potential någon annan stans eller behöver pengarna nu så är det bara att sälja. Alternativt om du inte tror på bolaget såklart.
Men jag tror, som jag sagt tidigare, att det kommer att vara svajigt under våren och förbi Q1, JC rättegångar, stämman samt Q2. Det kan absolut dyka upp mer oroligheter som kan få aktien att dyka ytterligare. Det finns inga garantier någonstans. Dock så tror jag på biometrin framöver och FPC är helt klart en stor spelare i branschen för tillfället och bör ha goda möjligheter att även i fortsättningen ligga uppe i toppen.