2017-01-29, 21:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag har alltid ute mina för lite överpriser. Har sen igår till exempel sålt 1st IF Vazquez för 23,750, ligger väl på 13-14k. 1st IF Telles för 14,750. IF Marcano för 17,750. Ett par SIF Aspas för 32-35k.

Gäller bara ha lite koll på priserna och kolla så det inte kommit en SBC som gör att priserna ökar markant. Brukar till exempel försöka undvika att ha transfers ute vid 19. Väntar till ett par minuter efter 19:00. Det är väl oftast den tiden som dem kommer ut.

Pallar inte detta. Jag sålde typ 2 st IF Grimaldo i höstas till marginellt överpris under två veckors tid. Hade väl ca 18 st totalt som relistades gång på gång. Gjorde bara någon tusenlapp per försäljning på det. Utöver det är det ett sånt manuellt pillande att "o-lista" ett kort, manuellt swappa med dubbletten i klubben. Jag går kanske miste om någon försäljning på detta vis, men jag tar det så länge det säljer så dåligt. Hellre det än att råka köra relist 30 minuter före en SBC som får korten att sticka iväg annonseras. Men kudos till dig som orkar. Inte råkat köra relist på ett kort som stuckit iväg? Kanske säljer det bättre nu än då....

Jag låter korten ligga och växa till sig i värde och säljer när jag är nöjd med lägsta BIN. Pang bom, profit. Men går miste om försäljningarna på vägen såklart.

---------

Någon som testat göra Ligue 1 SBC nu i dessa dagar? Kollade lite på några lag (Metz och Lorient) men tycker de är oskäligt dyra. Klart dyrare än Mexico t.ex.

För övrigt - läge att köpa på sig consumables nu när marknaden flödar.

Sist men inte minst - Lunar Event ska pågå tills på torsdag om jag förstått saken rätt? Kanske kommer det en tupp-SBC trots allt? Hoppet är det sista som överger en...
Citera
2017-01-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Pallar inte detta. Jag sålde typ 2 st IF Grimaldo i höstas till marginellt överpris under två veckors tid. Hade väl ca 18 st totalt som relistades gång på gång. Gjorde bara någon tusenlapp per försäljning på det. Utöver det är det ett sånt manuellt pillande att "o-lista" ett kort, manuellt swappa med dubbletten i klubben. Jag går kanske miste om någon försäljning på detta vis, men jag tar det så länge det säljer så dåligt. Hellre det än att råka köra relist 30 minuter före en SBC som får korten att sticka iväg annonseras. Men kudos till dig som orkar. Inte råkat köra relist på ett kort som stuckit iväg? Kanske säljer det bättre nu än då....

Jag låter korten ligga och växa till sig i värde och säljer när jag är nöjd med lägsta BIN. Pang bom, profit. Men går miste om försäljningarna på vägen såklart.

Har faktiskt klarat mig undan det nästan helt. Ända gången var väl när jag hade alla mina 25-30 Movember-kort ute och det kom ut en SBC som krävde just dem. Hade ändå ute dem för ca 10k över inköpspris. Hade kunnat göra mer där kanske. Hade barnvakt o var ute på middag med sambon den kvällen så relistade bara ibland när jag kunde. Hade inte tid att kolla forumet eller SBC:er då.

Fick även sålt alla mina ~25 Movemberkort en annan gång tidigare när en youtuber spred rykte om att en SBC med Movember-korten var på gång. Hade inte fått sålt dem om jag inte hade dem ute då. Köpte tillbaka allt lite senare för närmare discard igen.

Tar ju inte så mycket tid att gå in och relista, köpa tillbaka en ny om jag får sålt någon. Har just nu ute 4st IF-spelare a 14 kort, Tonelli, Marcano, Telles, Vazquez. Har kvar 6st Aspas och har även 6st Skrtel. Sen ett tiotal olika IF-kortnummer klubben som ligger o förhoppningsvis ökar i värde. Säljer väl några ibland så det är ju lätta pengar även om det inte blir svinmycket. Har som sagt bra koll på SBC:erna om det kommer ut någon. Har dem aldrig ute under 19:00 då det är vanligast att dem kommer ut.

Någon gång skiter det sig kanske men gör ju vinst iaf! Får tänka så
Senast redigerad av grahnen 2017-01-29 kl. 23:16.
Citera
2017-01-30, 00:05
Medlem
Wl är så sjukt skumt, verkligen sjukt oskönt och konstigt.

Varför klagar ingen på fb om hur wierd gameplayet, ramträffar, passningar, first touches, delay, katastrofala målvaktstabbar, är jag den ända som upplever extrem orättvisa?
Citera
2017-01-30, 00:58
Medlem
Citat:
Jo det var lite samma här, tröttnade på det också. Kört honom som CAM och hade IF Insigne, SIF Immobile, IF Verratti runt honom. Funkade rätt bra. Nu kör jag honom med 8 i kemi med lite andra runtom i mitt fitnesslag, bara en länk till en italienare. Funkar svinbra det med

35k slutade det på för mig.
Citera
2017-01-30, 02:38
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho

Varför klagar ingen på fb om hur wierd gameplayet, ramträffar, passningar, first touches, delay, katastrofala målvaktstabbar, är jag den ända som upplever extrem orättvisa?

Du kanske är ensam om att tycka så? Verkar vara ett konstant gnäll på dig om hur orättvisa alla dina matcher är.
Eller det kanske är EA som ser till att du inte ska vinna något i WL?
Citera
2017-01-30, 05:43
Medlem
https://www.futbin.com/17/player/197/Lukaku

Nån som förstår varför Lukaku dippat så mycket i pris senaste dagarna? Från ca 18k till under 14k average

Köpte några för 12.5k på direktköp. Alltså gått ner från 18k till 12.5k på typ 2 dagar.
Senast redigerad av hjeaeee 2017-01-30 kl. 05:59.
Citera
2017-01-30, 06:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
https://www.futbin.com/17/player/197/Lukaku

Nån som förstår varför Lukaku dippat så mycket i pris senaste dagarna? Från ca 18k till under 14k average

Köpte några för 12.5k på direktköp. Alltså gått ner från 18k till 12.5k på typ 2 dagar.

Har du helt missat att EA släppt specialpacks till halva priset hela helgen plus att de gett bort 125k-packs gratis? Hela marknaden har ju gått ner i pris pga detta...
Citera
2017-01-30, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho

Nejdå du är lång ifrån ensam om detta, bara söka på reddit eller FIFA forums så har du garanterat ett hundratals trådar om samma sak. Har själv bestämt mig för att ta en paus från det helvetes-spelläget nu, även om jag alltid når guld-nivåerna så är det så sjukt frustrerande matcher hela tiden. Inte lönt att gå in på detaljer men kan säga att sambon beordrade mig att sova på soffan inatt
Citera
2017-01-30, 07:13
Medlem
ItsmeGlenns avatar
När får man monthly rewards? får man även om man endast deltagit 3 helger?
Citera
2017-01-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
När får man monthly rewards? får man även om man endast deltagit 3 helger?
Den här månade var det ju bara 3 helger som WL spelades. Men oavsett vad så kan man få priser beroende på antal vinster för månaden. Du kan kolla upp det på rankinglistan genom att byta fliken längst ner i din fut champions meny, står typ aktulle vecka och aktuell månad. Den brukar ges ut vid andra helgens rewards om jag inte minns fel
Citera
2017-01-30, 09:02
Medlem
Citat:
Har faktiskt klarat mig undan det nästan helt. Ända gången var väl när jag hade alla mina 25-30 Movember-kort ute och det kom ut en SBC som krävde just dem. Hade ändå ute dem för ca 10k över inköpspris. Hade kunnat göra mer där kanske. Hade barnvakt o var ute på middag med sambon den kvällen så relistade bara ibland när jag kunde. Hade inte tid att kolla forumet eller SBC:er då.

Fick även sålt alla mina ~25 Movemberkort en annan gång tidigare när en youtuber spred rykte om att en SBC med Movember-korten var på gång. Hade inte fått sålt dem om jag inte hade dem ute då. Köpte tillbaka allt lite senare för närmare discard igen.

Tar ju inte så mycket tid att gå in och relista, köpa tillbaka en ny om jag får sålt någon. Har just nu ute 4st IF-spelare a 14 kort, Tonelli, Marcano, Telles, Vazquez. Har kvar 6st Aspas och har även 6st Skrtel. Sen ett tiotal olika IF-kortnummer klubben som ligger o förhoppningsvis ökar i värde. Säljer väl några ibland så det är ju lätta pengar även om det inte blir svinmycket. Har som sagt bra koll på SBC:erna om det kommer ut någon. Har dem aldrig ute under 19:00 då det är vanligast att dem kommer ut.

Någon gång skiter det sig kanske men gör ju vinst iaf! Får tänka så

har rykt en del på sbc som kommer oväntat..har dock snittat 5k profit när det har hänt..vet jag gick från 300k till 1,7m på en timme haha jag nöjer mig med profit...inte hela världen..
gör som du nu, listar till överpris..sålde precis en Lanzini för 19k köpt för 13..
Lagt ut alla till överpris..säljer jag är det nice, kommer SBC tjänar jag ändå bra
Citera
2017-01-30, 09:06
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/1480791
tror ni om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in