2017-01-28, 15:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67
Förstår inte varför släkt och vänner ljuger det försvårar ju hela utredningen, vill dom inte hjälpa till så att mördarna blir fast?

Var finns källan på att släkt å vänner ljugit?
Citera
2017-01-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Så bra, då kan de visa detta genom handling och börja samarbeta med polisen...

Noterar att han ska begravas i Irak. Integreringen tycks inte ha gått så bra för den här familjen och jag begriper inte hur de ska kunna betala för regelbundna resor till hemlandet gör att besöka graven - de saknar ju i praktiken inkomste. Känner att jag inte vill betala för detta, speciellt inte efter familjens ovilja att samarbeta med polisen.
Hoppas nu verkligen inte att svenska staten finansierar en begravning i irak. Skulle ju vara helt jävla sinnesjukt.
Citera
2017-01-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Muslimska kvinnor får inte delta i begravningar. Endast män.

Det börjar lättas upp lite. De somaliska bröder som begravdes på Strandkyrkogården i Södra Stockholm, där fanns det muslimska kvinnor med.
Citera
2017-01-28, 18:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tänk då om lille Ahmed mot alla odds blivit läkare och trätt in i yrket med de åsikterna att "hans syster inte skulle få ha nån pojkvän" och att "hans fru skulle ha slöja".
Det skrev han på "Ask".
Han kanske bara skulle ta emot muslimska patienter då?
Är du snäll och postar någon källa på det? Du verkar sitta inne på en hel del information om släkten och om BO men jag ser inga länkar någonstans.

Citera
2017-01-28, 18:33
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är du snäll och postar någon källa på det? Du verkar sitta inne på en hel del information om släkten och om BO men jag ser inga länkar någonstans.

Finns i tråden.
Citera
2017-01-28, 18:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Blandar du ihop mej med nån annan nu?
Citera
2017-01-28, 18:56
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:

Källan är ju för tusan angiven: BO:s profilsida på Ask.

Att likt en fågelunge pipa "Källa?" och kräva länkar är inte källkritik, utan slöhet och såssefasoner.
Varför skall någon annan göra det åt dig, när du bevisligen har internetaccess och sannolikt känner till google.com?

BO:s sida på Ask och dess innehåll har diskuterat flera gånger i tråden, länk finns också. Leta lite i tråden, slöfock.
Citera
2017-01-28, 19:17
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Det här fallet verkar förbli olöst..
Det börjar jag också tro! Först trodde jag att det skulle gå fort att få fram några misstänkta och att dessa skulle vara i ungefär samma ålder som BO men där hade jag fel.
Iaf om att det skulle gå fort att lösa denna skjutning/detta mord...
Citera
2017-01-28, 20:26
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggefrasse
Hoppas nu verkligen inte att svenska staten finansierar en begravning i irak. Skulle ju vara helt jävla sinnesjukt.
Vem skulle annars stå för fiolerna? Dumme svensson betalar via alla bidragspaket förstås. Farsan nolltaxerar och de har mycket blygsamma inkomster, antingen drar man in pengar på kriminell verksamhet eller så lever man på bidrag, sannolikt både ock. Men att bekosta en begravning på andra sidan jorden, det kostar de på sig. Som någon redan skrivit. VAD I HELVETE GÖR DE HÄR???
Citera
2017-01-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Vem skulle annars stå för fiolerna? Dumme svensson betalar via alla bidragspaket förstås. Farsan nolltaxerar och de har mycket blygsamma inkomster, antingen drar man in pengar på kriminell verksamhet eller så lever man på bidrag, sannolikt både ock. Men att bekosta en begravning på andra sidan jorden, det kostar de på sig. Som någon redan skrivit. VAD I HELVETE GÖR DE HÄR???
Vi kan bara hoppas att hela familjen flyttar tillbaka. Då slipper de hämnas och sen nästa hämnd åker brossan. Det tar ju aldrig slut.
Citera
2017-01-28, 22:38
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Muslimska kvinnor får inte delta i begravningar. Endast män.
Vem har sagt det ditt rövhåll. Klart man är med men kvinnorna brukar inte gå efter kistan. Då man stödjer mamman i detta fallet som troligen inte kan gå en längre sträcka utan att bryta ihop. Sluta smutskasta folks tro!!!
Citera
2017-01-28, 22:40
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-

Ja sant är det att du är en dum Svensson. Bra att du vet om det själv... begravningen finansieras med familjens pengar och nära släkt. Inte av någon dumhuvud som heter Svensson!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in