2017-01-28, 12:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasikalsongen
Tar inte kvinnor farväl?
Kan int se en endaste kvinna på bilden.

Kvinnor bör helst inte synas. På en av minnessidorna på Facebook frågade en kvinna om de fick vara med vid minnesstunden (i nån moské?).
Jag frågar av respekt, skrev hon.
Hon fick till svar att de kunde få sitta i ett intilliggande rum.
Citera
2017-01-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Släkt och vänner agerar troligen för att lämpligt straff skall utdömas och verkställas.
Däremot vill de inte att mördaren skall hamna i det svenska rättsväsendets klor, dels för att han får ett alldeles för milt straff, dels för att han där är oåtkomlig och skyddad från deras egen rättskipning.

Den här känslan att samhället skyddar de kriminella kan jag förstå. Många som varit upprörda över detta faktum även hos svenskarna. För många utlänningar måste det närmast vara en chock att inse hur milt svenska samhället behandlar de kriminella.
Citera
2017-01-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kvinnor bör helst inte synas. På en av minnessidorna på Facebook frågade en kvinna om de fick vara med vid minnesstunden (i nån moské?).
Jag frågar av respekt, skrev hon.
Hon fick till svar att de kunde få sitta i ett intilliggande rum.

Ett kvinnoförtryck så grovt att man häpnar att det kan förekomma i Sverige.
Citera
2017-01-28, 12:32
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som detta mord kan ha varit en vändning på kriminaliteten i Malmö, mängder med folk både i orten och övriga malmö och även Sverige sluter upp i #LÄGGNERDITTVAPEN
Tidigare kriminella, ledare inom islamska förbund, politiker, svennar, invandrare har fått nog, och utalar sig och påverkar faktiskt på riktigt. Senaste veckan har det varit mycket lungt i Malmö.

"Vi har sett en helt klart annan stämning, folk pratar med varandra om problemen, den lilla klick kriminella måste påverkas och effekten kan ses redan nu, även om det är ett långsiktigt arbete"

https://www.facebook.com/groups/1361518393890566/

Så bra, då kan de visa detta genom handling och börja samarbeta med polisen...

Noterar att han ska begravas i Irak. Integreringen tycks inte ha gått så bra för den här familjen och jag begriper inte hur de ska kunna betala för regelbundna resor till hemlandet gör att besöka graven - de saknar ju i praktiken inkomste. Känner att jag inte vill betala för detta, speciellt inte efter familjens ovilja att samarbeta med polisen.
Citera
2017-01-28, 12:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Ett kvinnoförtryck så grovt att man häpnar att det kan förekomma i Sverige.

Tänk då om lille Ahmed mot alla odds blivit läkare och trätt in i yrket med de åsikterna att "hans syster inte skulle få ha nån pojkvän" och att "hans fru skulle ha slöja".
Det skrev han på "Ask".
Han kanske bara skulle ta emot muslimska patienter då?
Citera
2017-01-28, 12:38
Medlem
Muslimska kvinnor får inte delta i begravningar. Endast män.
Citera
2017-01-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tänk då om lille Ahmed mot alla odds blivit läkare och trätt in i yrket med de åsikterna att "hans syster inte skulle få ha nån pojkvän" och att "hans fru skulle ha slöja".
Det skrev han på "Ask".
Han kanske bara skulle ta emot muslimska patienter då?

Jag kan hålla med dig där. Jag såg också hans sidor och kommentarerna där. Det var väldigt tråkig läsning och kvaliteten på språket var vedervärdigt. Med andra ord en mycket lång resa kvar till att bli en läkare, speciellt en bra läkare.
Citera
2017-01-28, 12:58
Medlem
Jisses begravning i Irak nästa vecka. Herregud helt chockad är jag. Familj vänner allt här. Varför kom dom hit? Förstår inget.
Citera
2017-01-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Så bra, då kan de visa detta genom handling och börja samarbeta med polisen...

Noterar att han ska begravas i Irak. Integreringen tycks inte ha gått så bra för den här familjen och jag begriper inte hur de ska kunna betala för regelbundna resor till hemlandet gör att besöka graven - de saknar ju i praktiken inkomste. Känner att jag inte vill betala för detta, speciellt inte efter familjens ovilja att samarbeta med polisen.

Inte jag heller, som sagt förstår inget. Hans liv skulle ju vara här i Sverige. Det är väl inte ur vår ficka detta ska ske?
Citera
2017-01-28, 13:23
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67
Jisses begravning i Irak nästa vecka. Herregud helt chockad är jag. Familj vänner allt här. Varför kom dom hit? Förstår inget.

Jisses, är det skattebetalarna som får stå för notan? Familjen har väl gott om pengar, ungen hade dyr jacka, morsan är elingenjör och farsan bilmek. Hur får de ihop pengar till hela släkten? Svartjobb eller bidrag?
Citera
2017-01-28, 14:10
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Muslimska kvinnor får inte delta i begravningar. Endast män.
gäller det även om det är en kvinna som ska begravas ?
Citera
2017-01-28, 14:40
Medlem
ukrossos avatar
Det här fallet verkar förbli olöst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in