• 1
  • 2
2017-01-25, 18:24
Medlem
Min flickvän och jag planerar ta kort semester nu i mars eller april på veckan. Vi vill helst unvika en lång flygressa max 6 timmar. Vi har tröttnat lite på Gran Canaria och inte sugna på åka över atlanten. Vad finns för andra alternativ om vi vill besöka swingerklubbar och nudiststränder på resan?
Citera
2017-01-25, 18:54
Medlem
Andersdamaans avatar
Stockholm/Solna och då närmre "Par i Hjärter". En renodlad swingersklubb.

För vanlig hederlig nudism så finns "Cap d’Agde Naturist Village" på franska sydöstkusten. Inte mycket till swinging där (Även fast det såklart finns en del) utan mer av en renodlad naturistresort. https://www.tripadvisor.se/Attractio...Occitanie.html
Citera
2017-01-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Stockholm/Solna och då närmre "Par i Hjärter". En renodlad swingersklubb.

För vanlig hederlig nudism så finns "Cap d’Agde Naturist Village" på franska sydöstkusten. Inte mycket till swinging där (Även fast det såklart finns en del) utan mer av en renodlad naturistresort. https://www.tripadvisor.se/Attractio...Occitanie.html

Tack, tipsen inte riktigt det jag sökte vi brukar besöka PiA, A&E och Wanda på helger när vi inte har semester. Cap d'agde brukar vi åka i augusti par veckor. Nu skulle vi vilja hitta något ställa åka när det är kallt i Cap d'agde.
Citera
2017-01-25, 20:37
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustCuriousGeorge
Tack, tipsen inte riktigt det jag sökte vi brukar besöka PiA, A&E och Wanda på helger när vi inte har semester. Cap d'agde brukar vi åka i augusti par veckor. Nu skulle vi vilja hitta något ställa åka när det är kallt i Cap d'agde.
Då får du nog plussa på några extra timmars resväg, för med bara sex timmar som tidsbudget kommer man inte så långt tyvärr, iaf om man vill undvika Sydeuropa (Vilket är ungefär så långt som man kommer på sex timmar om man inte vill till Kanarieöarna).

Finns iof en del swingersaktiviteter och/eller nudiststränder längs med den spanska solkusten, men inget som är direkt renodlat.

Om det främst är ren swinging som ni är ute efter så är Nederländerna väldigt bra. Finns hur många klubbar som helst där (Fast då inomhus).
Senast redigerad av Andersdamaan 2017-01-25 kl. 20:42.
Citera
2017-01-26, 06:39
Medlem
Citat:
Då får du nog plussa på några extra timmars resväg, för med bara sex timmar som tidsbudget kommer man inte så långt tyvärr, iaf om man vill undvika Sydeuropa (Vilket är ungefär så långt som man kommer på sex timmar om man inte vill till Kanarieöarna).

Finns iof en del swingersaktiviteter och/eller nudiststränder längs med den spanska solkusten, men inget som är direkt renodlat.

Om det främst är ren swinging som ni är ute efter så är Nederländerna väldigt bra. Finns hur många klubbar som helst där (Fast då inomhus).

Sydeuropa är ju ganska kallt i mars - april. Nederländerna är ju ett alternativ med ganska dåligt med renodlad swinger klubbar i Amsterdam. Har Club Paradise öppnat igen i Amsterdam när vi skulle besöka klubben sluet av föra året så var den stängd verkar varit det en tid. Fun4two i Moordrecht kan ju vara intressant. Väldigt synd att det inte finns några andra bra alternativ för veckas sol semester i mars - april förutom Kanarieöarna.
Citera
2017-01-26, 07:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Min flickvän och jag planerar ta kort semester nu i mars eller april på veckan. Vi vill helst unvika en lång flygressa max 6 timmar. Vi har tröttnat lite på Gran Canaria och inte sugna på åka över atlanten. Vad finns för andra alternativ om vi vill besöka swingerklubbar och nudiststränder på resan?
Tro det är svårt, men har alltid åkt till Future Ventura förr, då i jandia eller correlejo.
Mitt favorit hotel var palmgarden i Jandia, tog 2 minuter till nudist strand.
Correlejo var det riu olivia, ligger också precis nudist strand.

Swingersclub känner jag ej till.
Citera
2017-01-26, 14:42
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
. Väldigt synd att det inte finns några andra bra alternativ för veckas sol semester i mars - april förutom Kanarieöarna.
Jo vi bor ju litet avsides häruppe, iaf så här års . Nu är jag inte med "I svängen" längre då min nya fru inte gillar sådant, men när det begav sig så for jag och exet till Hedonism II på Jamaica en gång om året. Lätt det bästa i swingersväg som jag har varit med om. Nu vill ju inte ni åka så pass långt, men om ni skulle ändra er så kan jag med råge rekommendera denna resort! Väldigt blandad publik med korta, långa, smala, tjocka, gamla, unga, svarta, vita, bruna, gula osv. Finns verkligen något för alla där.
Citera
2017-01-27, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tro det är svårt, men har alltid åkt till Future Ventura förr, då i jandia eller correlejo.
Mitt favorit hotel var palmgarden i Jandia, tog 2 minuter till nudist strand.
Correlejo var det riu olivia, ligger också precis nudist strand.

Swingersclub känner jag ej till.

Intressant allternativ. Om du skulle jämfört med maspalomas nudiststrand vilken är bäst tycker du?

Citat:
Jo vi bor ju litet avsides häruppe, iaf så här års . Nu är jag inte med "I svängen" längre då min nya fru inte gillar sådant, men när det begav sig så for jag och exet till Hedonism II på Jamaica en gång om året. Lätt det bästa i swingersväg som jag har varit med om. Nu vill ju inte ni åka så pass långt, men om ni skulle ändra er så kan jag med råge rekommendera denna resort! Väldigt blandad publik med korta, långa, smala, tjocka, gamla, unga, svarta, vita, bruna, gula osv. Finns verkligen något för alla där.

Det lutar allt mera emot att vi åker till Jamaica eller Cancun. Även om det känns lite jobbigt åka över Atlanten fär en vecka.
Citera
2017-01-27, 20:33
Medlem
quts avatar
Askersund en långweekend.
Citera
2017-01-28, 07:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Intressant allternativ. Om du skulle jämfört med maspalomas nudiststrand vilken är bäst tycker du?
Jandia utan tvekan, vi hade säkert åkt dit fler gånger, om inte vi gled isär från varandra. Maspalomas tyckte jag var jobbig gå till, så bekväm man var.
Jandia är bra för den ligger i "staden" , mycket tyskar o affärer, restauranger. Sedan att man kan vara lite skymundan vid behov. Rekommendera ta med någon typ av vindskydd.

Men jag gillade hotellet bättre i correlejo.
Citera
2017-01-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jandia utan tvekan, vi hade säkert åkt dit fler gånger, om inte vi gled isär från varandra. Maspalomas tyckte jag var jobbig gå till, så bekväm man var.
Jandia är bra för den ligger i "staden" , mycket tyskar o affärer, restauranger. Sedan att man kan vara lite skymundan vid behov. Rekommendera ta med någon typ av vindskydd.

Men jag gillade hotellet bättre i correlejo.

Är det likan mycket nudister i Correlejo som Maspalomas under mars -april? Verkar ju väldigt intressant. Det verkar svårt att hitta någon swingerklubb på ön.

Playa del Corralejo, Corralejo, Fuerteventura

En vidsträckta vackra mjuka vita sand som sträcker sig så långt som man kan se. Delvis naken men bland sanddynerna är en vanlig syn, och hela området är känt som en plats att träffa nya människor från hela världen, natt och dag. Faciliteter på Playa del Corralejo inkluderar solstolar, sanddyner, vikar och buskar!

Karta över nudiststranden i Correlejo

Hitta några klipp från Fuerteventura Swingers finns det ju på ön, frågan bara vart.
Fuerteventura swingers
Citera
2017-01-28, 12:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Är det likan mycket nudister i Correlejo som Maspalomas under mars -april? Verkar ju väldigt intressant. Det verkar svårt att hitta någon swingerklubb på ön.

Playa del Corralejo, Corralejo, Fuerteventura

En vidsträckta vackra mjuka vita sand som sträcker sig så långt som man kan se. Delvis naken men bland sanddynerna är en vanlig syn, och hela området är känt som en plats att träffa nya människor från hela världen, natt och dag. Faciliteter på Playa del Corralejo inkluderar solstolar, sanddyner, vikar och buskar!

Karta över nudiststranden i Correlejo

Hitta några klipp från Fuerteventura Swingers finns det ju på ön, frågan bara vart.
Fuerteventura swingers

Maspalmas har vi bara varit en gång, då var det fel årstid? För det var långt mellan "paren". Då blåste det varje dag nästan, så vi blide "sandiga", det var mulet. Så jag kan ej jämföra det. Men enligt många skulle det vara bra. Correlejo är det hyggligt många. Vi brukade alltid åka vid påsk. Så det var runt mars/april månad. Men det ännu mer i jandia, som sagt innan mycket tyskar. Några de filmer som du länkade kommer nog i från Jandia. Åtminstone 2 st är jag säker på.

Man behöver knappast swingers club. Vi träffade par ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in