2017-01-28, 12:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det finns väl radarövervakning sedan en 100 år tillbaka... och mutor får man ha andra korruptionsprogram emot. USA övervakar väl det mesta digitalt nuförtiden?

Den digitala åldern har endast underlättat möjligheten för mutor att cirkulera då du kan göra det ganska osynligt genom att gå utaför internet
2017-01-28, 12:12
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hur lyckades alla USA:s presidenter innan Trump?

Följde HD inte konstitutionen menar du?
Fatade kongressens ledamöter beslut som gick emot de egna hållningarna och inte blev återvalda menar du?
Gick demokratiska eller republinaksa guvernör gå i repulikanska alternativt demorekratiska presidentents koppel menar du?
Växtre gräsrotsrörelse som Tea Partyrörelsens fram hela tiden menar du?

Eller hur gick det annars till?

Okej. Du har inga egna argument och ingen kunskap utan du kör med samma tomma retoriska knep om och om igen.
Jag ger mig.

Trump har redan börjat producera dokusåpan " Supreme Court - Final Justice " där han själv är domare och bestämmer vilka som får sitta i HD den här veckan. Om de inte gör som han vill skriker han "You're fired!" på bästa prime time.
John McCain och Lindsey Graham är satta i fångläger i Alaska och ersatta av röstningsmaskiner. Såna som inte går att hacka, förstås.
Carlos Slim kommer att betala muren mot Mexiko.
CNN och övriga FAKENEWSmedier släcks till månadsskiftet och ersätts med Breitbart och RT.
Det har också meddelats att Trump i år kommer att tilldelas tre Nobelpris, fler än vad någon annan nånsin fått. De blir ekomomipriset, fredspriset samt naturligtvis litteraturpriset för Trumps nyskapande twittrande.
Flera republiker runt om i världen har också bett Trump att bli president också i deras länder. Här i Sverige pågår diskussioner om hur ätten Bernadotte ska ersättas med ätten Trump.
Och så vidare.
Störst är ändå att orden verkligen blir till kött när Trump skriver under en exekutiv order.
2017-01-28, 12:12
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
GOP pratar redan om att gå emot Trumps opopulära politik på grund av valen om 2 år eftersom de ser att Trump kommer vara en katastrof, USAs mest hatade president någonsin.
Det har redan börjat i GOPs ledning https://www.washingtonpost.com/politics/behind-closed-doors-republican-lawmakers-fret-about-how-to-repeal-obamacare/2017/01/27/deabdafa-e491-11e6-a547-5fb9411d332c_story.html?hpid=hp_hp-top-table-main_goptapes-138pm%3Ahomepage% 2Fstory&utm_term=.df68668ae5d2

Stackars alla som går till val på en republikansk valsedel i ett lila val om två år och behövas förknippas med en mytomansk version av Kanye West.
Senast redigerad av Lewis-Black 2017-01-28 kl. 12:28.
2017-01-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
För att det blir lättare att hålla oönskade varor och människor borta från USA. Floder är ofta mera naturliga gränser där du kan se om någon försöker ta sig över, samt att marken ofta är mera geografiskt jämn.

Är gränsen på en öken kan man också se. Jag tror man kan se längs hela gränsen. Om man inte är blind.
2017-01-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du har givetvsi helt rätt. urar fungerar inte. Fatta hur mycket pengar vi slösat bort på att bygga murar runt fängelser! Alla som byggt murar runt sina hus har blivit lurade. Riv alla murar - de fungerar inte. Vi kan även ta bort llås på dörrar, tak och väggar på hus. De fungerar inte.

Bara vi allesammans upprepar att murar inte kan hålla folk ute, kan vi trycka upp hucvudet i röven och skrika om hur smarta vi är. För murar fungerar inte.

Är du verkligen så urbota pantad att du verkligen inte förstår att murar håller folk utestängda? Det är ju sorgligt att bevittna detta jävla malande.

Berätta för alla som försvarat sina städer genom historien att dera ansträngningar att bygga murar bara var idiotiskt.

Vänstern och liberalerna är uppenbarligen helt blåsta.

Vad tror du att hans närmaste medarbetare och republikaner tycker om hans ideér om Obamacare till exempel.
2017-01-28, 12:21
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du har givetvsi helt rätt. urar fungerar inte. Fatta hur mycket pengar vi slösat bort på att bygga murar runt fängelser! Alla som byggt murar runt sina hus har blivit lurade. Riv alla murar - de fungerar inte. Vi kan även ta bort llås på dörrar, tak och väggar på hus. De fungerar inte.

Bara vi allesammans upprepar att murar inte kan hålla folk ute, kan vi trycka upp hucvudet i röven och skrika om hur smarta vi är. För murar fungerar inte.

Är du verkligen så urbota pantad att du verkligen inte förstår att murar håller folk utestängda? Det är ju sorgligt att bevittna detta jävla malande.

Berätta för alla som försvarat sina städer genom historien att dera ansträngningar att bygga murar bara var idiotiskt.

Vänstern och liberalerna är uppenbarligen helt blåsta.

du har så många gånger bevisat ditt totala förakt gentemot logiskt tänkande att man bara blir mörkrädd av dig. men återigen; en mur fyller en funktion där den står i ett direkt avskärmande mot en befolkad area såsom en stad. här fungerar exempelvis israels mur eller i motsatt förhållande en fängelsemur. detta är extremt begränsade murar och inte ens de kan 100procentigt fylla sitt syfte då de motiverade hittar kryphål. inte ens berlinmuren funkade som hade en längd av under 2% av Trumps fantasifoster. att garantera en fungerande mur på över 3000km kräver även minst en mur till bakom, förmodligen trippla befästningsverk. kinesiska muren hade samma ambitioner och den forcerade mongoler på en kvart. och nej ditt mähä, jag är verkligen inte vänster, jag röstar KD i Sverige och republikan i märgen. med detta sagt är du hädanefter jävligt ignorerad
2017-01-28, 12:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
du har så många gånger bevisat ditt totala förakt gentemot logiskt tänkande att man bara blir mörkrädd av dig. men återigen; en mur fyller en funktion där den står i ett direkt avskärmande mot en befolkad area såsom en stad. här fungerar exempelvis israels mur eller i motsatt förhållande en fängelsemur. detta är extremt begränsade murar och inte ens de kan 100procentigt fylla sitt syfte då de motiverade hittar kryphål. inte ens berlinmuren funkade som hade en längd av under 2% av Trumps fantasifoster. att garantera en fungerande mur på över 3000km kräver även minst en mur till bakom, förmodligen trippla befästningsverk. kinesiska muren hade samma ambitioner och den forcerade mongoler på en kvart. och nej ditt mähä, jag är verkligen inte vänster, jag röstar KD i Sverige och republikan i märgen. med detta sagt är du hädanefter jävligt ignorerad
Vilken ära. Jag är inte bara ignorerad, jag är alltså JÄVLIGT ignorerad.

Du, nolla, jag kan informera dig om att Mexiko är en befolkad area, det är pga befolkningen som muren behövs. Berlinmuren fungerade jättebra. Men eftersom du tycker att en mur inte fungerar om en enda person tar sig över den, har du redan förlorat debatten. Med samma argument kan man stänga alla fängelser för de fungerar ju inte - folk rymmer.

Muren kommer självklart fungera jättebra och den kommer vara supereffektiv vad gäller att hålla illegala migranter borta.

Några mongoler kommer knappast invadera USA. Där behöver du inte oroa dig.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-28 kl. 12:39.
2017-01-28, 12:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DoraF skrev

En domare i HD är utnämnd på livstid. Det går inte att "be" dem kliva åt sidan och tro att så kommer att ske.
Anthony Kennedy sitter kvar 😁

Nej, helt fel.

Domare Sandra Day O'Connor steg åt sidan 2005, vad jag vet så lever hon fortfarande.

George W. Bush ersatte henne med den yngre hard right conservative Samuel Anthony Alito, Jr. Sandra Day O'Connor är född 1950, Sandra Day O'Connor 1930.

Att förlora ett val får konsekvenser.
2017-01-28, 12:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad tror du att hans närmaste medarbetare och republikaner tycker om hans ideér om Obamacare till exempel.
Jag tror de tycker det är väldigt uppfriskande och positivt att folk slipper betala böter om de inte köper en försäkring som de inte har råd med. Vad tror du?
2017-01-28, 12:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej. Du har inga egna argument och ingen kunskap utan du kör med samma tomma retoriska knep om och om igen.
Jag ger mig.
Jag använder DINA arguement. Att de är tomma och byger inte på någon kunskap var min invändgning från början.

Kan du bara svara på vilka superpowers hade andra presidenter som Trump inte har. Deras lagförslag och presidentorder (inte alla) gick genom HD, senaten, kongressen och delstaterna.

Citat:
Trump har redan börjat producera dokusåpan " Supreme Court - Final Justice " där han själv är domare och bestämmer vilka som får sitta i HD den här veckan. Om de inte gör som han vill skriker han "You're fired!" på bästa prime time.
John McCain och Lindsey Graham är satta i fångläger i Alaska och ersatta av röstningsmaskiner. Såna som inte går att hacka, förstås.
Carlos Slim kommer att betala muren mot Mexiko.
CNN och övriga FAKENEWSmedier släcks till månadsskiftet och ersätts med Breitbart och RT.
Det har också meddelats att Trump i år kommer att tilldelas tre Nobelpris, fler än vad någon annan nånsin fått. De blir ekomomipriset, fredspriset samt naturligtvis litteraturpriset för Trumps nyskapande twittrande.
Flera republiker runt om i världen har också bett Trump att bli president också i deras länder. Här i Sverige pågår diskussioner om hur ätten Bernadotte ska ersättas med ätten Trump.
Och så vidare.
Störst är ändå att orden verkligen blir till kött när Trump skriver under en exekutiv order.

Snygg halmgubbe.

Hela din analys bygger på att alla Trumps presidentorder och framtida lagförslag är anti-konsitunella, icke-populära bland befolkningen och senaten eller att hans presidentorder inte alls har några betydelse. Än så länge har du inte kunnat visa några källor på dina alternativa fakta.
2017-01-28, 12:45
Medlem
Allt färre av Trumps egna litar på honom. Snart gör nog ingen av dem det. Av förklarliga skäl. Han kan inte sköta sitt jobb. Inte ens lite klarar han av.

Vad tror ni kommer ut av det?

Hur reagerar Trump när han får veta det?
2017-01-28, 12:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nej, helt fel.

Domare Sandra Day O'Connor steg åt sidan 2005, vad jag vet så lever hon fortfarande.

George W. Bush ersatte henne med den yngre hard right conservative Samuel Anthony Alito, Jr. Sandra Day O'Connor är född 1950, Sandra Day O'Connor 1930.

Att förlora ett val får konsekvenser.

Och det är ganska stor sannolikhet att åtminstone en domare dör innan 2018 eller att Republikanerna faktiskt har majoritet även efter 2018.

Ginsburg (D+++++) 83 år
Kennedy (R+) 80 år
Breyer (D++++) 78 år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in