2017-01-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.B-Cooper
Ja, huset lär vara värt avsevärt mycket mer. Men taxvärdena som den värderingen bygger på är helt föråldrade idag, eftersom det inte finns någon intressent av dem längre. Min kåk tex är värd 150% mer än taxvärdet, och inte 50% mer som det ska vara.

Helt off topic, ursäkta. Men att hävda att tax.värdet inte har nån betydelse??? Det enkla jämförelsevärdet på kåkar bygger ju på det s.k. k/t-talet, dvs förhållandet mellan tax.värde och aktuella försäljningspris i närområdet.

Men det finns mer konstigheter runt BO om man gräver lite. Om det nu är han. Inget är bekräftat. Och det finns ju folk därute som vet mer än vi. Vore kul om nån hörde av sig.

Jag har ingen anknytning eller kopplingar till vare sig BO eller MGM, men jag gillar när rövare av alla sorter avslöjas och torskar. Likaväl som generaldirektörer som försnillar skattepengar.

Men det är faktiskt lite uppseendeväckande när en kille som han (om det nu är så...) får ett par kulor i sig på en p-plats på Grisslinge Havsbad. Men iofs kan man kanske idag råka ut för det om man har synpunkter på nån annans parkering, och det råkar vara en påtänd haschdealare från Hallonbergen som har en puffra med sig. Men det är förbannat osannolikt.
Citera
2017-01-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guason
Svenska carjackings brukar ju aldrig sluta med två skott. Han känner nog g.m väl. Ingen häktning än? Vill b.o samarbeta med polisen?

Det är märkvärdigt tyst.

Du har rätt, vid carjacking brukar det ju i värsta fall räcka med att visa upp en puffra, eller en attrapp. Men en bil av den här typen har nyckellöst system. BO har nyckeln i fickan, tar upp den och slänger iväg den i snön 15 meter bort. Bilen går inte att starta. MGM blir förbannad och påtänd som fan tar fram puffran.

Ett scenario.....av många andra tänkbara.
Citera
2017-01-27, 22:15
Medlem
Det handlar inte om carjacking! BO har för vana att blåsa folk även tidigare kompanjoner! Till slut lurade han nog fel person.
Citera
2017-01-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koljans
Det handlar inte om carjacking! BO har för vana att blåsa folk även tidigare kompanjoner! Till slut lurade han nog fel person.
Ja
Citera
2017-01-27, 23:07
Medlem
The Dudes avatar
Jag tycker att siffror och upplägg i samtliga bolag han är involverad i luktar mygel lång väg.
Troligen en helt vanlig blåsare som retat upp fel klientel.
Citera
2017-01-27, 23:32
Medlem
Citat:
På vilket sätt har han blåst dom ? Intressant då jag har några gemensamma fb vänner med R.
Citera
2017-01-28, 00:12
Medlem
Citat:

Och då bestämmer dom att mötas på en p-plats vid Grisslinge Havsbad för att röka fredspipa?

Du får nog utveckla det här för att jag ska tro på det.
Citera
2017-01-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Och då bestämmer dom att mötas på en p-plats vid Grisslinge Havsbad för att röka fredspipa?

Du får nog utveckla det här för att jag ska tro på det.

Jag ser ingenting i hans text som säger att de hade bestämt att mötas där över huvud taget.
Platsen är nog inte speciellt relevant för varför det här hände.

http://www.expressen.se/nyheter/man-skots-i-benet--hittad-i-trapphus/
Citera
2017-01-28, 12:11
Medlem
BosseBetongs avatar
-
//bb
Senast redigerad av BosseBetong 2017-01-28 kl. 12:12. Anledning: OT
Citera
2017-01-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Jag ser ingenting i hans text som säger att de hade bestämt att mötas där över huvud taget.
Platsen är nog inte speciellt relevant för varför det här hände.

http://www.expressen.se/nyheter/man-skots-i-benet--hittad-i-trapphus/

Tror det är många som parkerar där för att sen ta bussen in till stan, så gm kan ju ha väntat på bo tills han kom och skulle ta bilen hem. Det du länkat till hör till en helt annan skjutning.
Citera
2017-01-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tror det är många som parkerar där för att sen ta bussen in till stan, så gm kan ju ha väntat på bo tills han kom och skulle ta bilen hem. Det du länkat till hör till en helt annan skjutning.

Tror knappast BO tillhör den kategori som nyttjar kommunala färdmedel. Om det nu är hans Porsche Cayenne så åker han naturligtvis i den, inte med nån jävla sunkig buss.

Men håller med dig om länkningen. En del härinne är märkligt förvirrade.

Väldigt tyst i fallet. Inget nytt skvaller?
Citera
2017-01-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Tror knappast BO tillhör den kategori som nyttjar kommunala färdmedel. Om det nu är hans Porsche Cayenne så åker han naturligtvis i den, inte med nån jävla sunkig buss.

Men håller med dig om länkningen. En del härinne är märkligt förvirrade.

Väldigt tyst i fallet. Inget nytt skvaller?
Skjutningen var ju utanför entren till Delselius. Han stod nog inte på pendelparkeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in