Citat:
Ursprungligen postat av
D.B-Cooper
Ja, huset lär vara värt avsevärt mycket mer. Men taxvärdena som den värderingen bygger på är helt föråldrade idag, eftersom det inte finns någon intressent av dem längre. Min kåk tex är värd 150% mer än taxvärdet, och inte 50% mer som det ska vara.
Helt off topic, ursäkta. Men att hävda att tax.värdet inte har nån betydelse??? Det enkla jämförelsevärdet på kåkar bygger ju på det s.k. k/t-talet, dvs förhållandet mellan tax.värde och aktuella försäljningspris i närområdet.
Men det finns mer konstigheter runt BO om man gräver lite. Om det nu är han. Inget är bekräftat. Och det finns ju folk därute som vet mer än vi. Vore kul om nån hörde av sig.
Jag har ingen anknytning eller kopplingar till vare sig BO eller MGM, men jag gillar när rövare av alla sorter avslöjas och torskar. Likaväl som generaldirektörer som försnillar skattepengar.
Men det är faktiskt lite uppseendeväckande när en kille som han (om det nu är så...) får ett par kulor i sig på en p-plats på Grisslinge Havsbad. Men iofs kan man kanske idag råka ut för det om man har synpunkter på nån annans parkering, och det råkar vara en påtänd haschdealare från Hallonbergen som har en puffra med sig. Men det är förbannat osannolikt.