2017-01-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Den där sträckan kör jag på under 10 min på den tiden av dygnet, lätt. Och då inte som racerförare, utan håller 70-80, rätt rakt från Sæbraut som dom gjorde. 10 min lätt. Så ja, lika lätt hinna om inte våldta så iaf avbryta våldtäkt, oskadliggöra och köra till hamnen, lämna av N kl 06:10, sen flytta bilen mot änden av hamnen och avsluta jobbet som det välinformerade ryktet nu säger.
Vet du var det ryktet kommer ifrån? Är det från poliskällor?
Citera
2017-01-27, 20:59
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Har svårt att förstå att båda skulle vara skyldiga om en går ombord och en åker vidare,Nikolaj gör ju ingen nytta ombord?

* varför köra till hamnen överhuvudtaget? Där visste nog båda att det fanns kameraövervakning,om brottet redan skett.

N kanske är svagare som person? Blev övertygad att "hänga på" liksom?

Han kanske går ombord som ett slags alibi.

Men han är skyldig såtillvida att han vägrar prata, trots att han och Birna var i bilen samtidigt. I nästan en timme. Kom igen, han vet nåt.
Citera
2017-01-27, 21:00
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Vet du var det ryktet kommer ifrån? Är det från poliskällor?

Ja, eller snarare en hustru till en polis.
Citera
2017-01-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ja, eller snarare en hustru till en polis.
Okej, vore intressant att veta om de har något som styrker detta förutom tiden han spenderar i hamnen. Eller om det är en teori de arbetar efter i dagsläget.
Citera
2017-01-27, 21:13
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Okej, vore intressant att veta om de har något som styrker detta förutom tiden han spenderar i hamnen. Eller om det är en teori de arbetar efter i dagsläget.

Det vet jag inte, men jag har undrat om dom kanske ser nåt på övervakningskameran?
Citera
2017-01-27, 21:19
Medlem
Citat:

Men han är skyldig såtillvida att han vägrar prata, trots att han och Birna var i bilen samtidigt. I nästan en timme. Kom igen, han vet nåt.

Jeg merker meg dette: til andre enden av havnen og "avslutta jobbet"- gjör TMO/NO det han/ de gjör på oppdrag fra noen?

Hva ligger det i det å avslutte jobben? Fullföre voldtekt, fullföre drap, dekke over spor?

Kan det väre at TMO har sagt til NO at han skulle kjöre BB hjem? At hun på det punktet sitter uskadet i bilen og NO går inn uvitende om det som skal skje? At telefonen faktisk ble tom for ström(Det er lenge til bussen går, de virker snille og hun takker ja)

Kan det väre at NO går ombord i båten for å beskytte noe? Eller går han ombord fordi han er for full til å väre til noen nytte?

Skjer denne fullförelsen som referert til ovenfor mellom 06.10 og 07.00? Eller skjer det etterpå?

Kan hun väre bundet, skoene fjernet for at hun ikke skulle sparke så hardt i bildören eller på dem?

Er blodet som er funnet i bagasjerommet på bilen, i baksetet eller foran?
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-27 kl. 21:22.
Citera
2017-01-27, 21:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Man kan tycka det. Han hade ju haft en skön sovstund och sen blivit utslängd i friska luften och Birna plockas upp först en och en halv timme senare, direkt efter att han knappat på sin telefon och försökt ringa tre gånger till tjejen på puben. Och han behövde inte bäras ombord på båten. Han hittade uppenbarligen dit på egen hand - kort efter att han ringt ytterligare några gånger - för att sen ringa en gång till vid 6.44, tror jag det var.

Frågan är om polisen kan knäcka honom. Närmsta dagarna lär avgöra det, tror jag.
Citera
2017-01-27, 21:24
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men jag har undrat om dom kanske ser nåt på övervakningskameran?
Ja du nämnde ju tidigare att polisen hade mer information än de gått ut med. Men det kan ju inte vara så bra bilder eftersom teorin känns ganska färsk? De har ju haft bilderna på NO och TMO i hamnen i alla fall i en veckas tid. Kan ju inte vara så många kameror att gå igenom efter de vet vilka tider de har varit där.

Från Islandsbloggen: Skorna placerades sannolikt ut vid lunchtid förra lördagen. En av de två misstänkta uppehöll sig då i samma område - omkring 300 meter från trålarens kajplats - i ungefär 25 minuter. I denna del av hamnen finns få övervakningskameror. Hittills har inga bilder hittats där mannen syns.

Det kanske är i detta område man har hittat något. Fast tiden stämmer inte överens.
Citera
2017-01-27, 21:38
Medlem
Mergoss avatar
Vad tror ni angående haschet, är väll rimligt att tro att TM hade hasch/annan drog på sig och på så sätt lockade in Birna i bilen? antingen att bjuda på det eller att sälja?

Tycker det känns så konstigt att dom "bara" dragit in henne i bilen och sedan INTE våldtagit henne utan bara haft ihjäl henne? Låter lustigt...
Citera
2017-01-27, 21:48
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergos
Vad tror ni angående haschet, är väll rimligt att tro att TM hade hasch/annan drog på sig och på så sätt lockade in Birna i bilen? antingen att bjuda på det eller att sälja?

Tycker det känns så konstigt att dom "bara" dragit in henne i bilen och sedan INTE våldtagit henne utan bara haft ihjäl henne? Låter lustigt...

Nej, den teorin har mycket bestämt tillbakavisats av alla hennes väninnor. Röka eller dra linor lockade henne överhuvudtaget inte. Så det har nog börjar med ett erbjudande om skjuts, hon lite förvirrad i fyllan lutat sig in i bilen och blivit indragen.

Och vi vet ju inte att dom INTE våldtagit henne? Jag har antagit det från början. Och en fiskare vet vad havet gör med en kropp så hon hamnar i vattnet = inget spår av sperma.
Citera
2017-01-27, 21:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Klart att NO vet något.

Citat:

Skulle mycket väl kunna tänka mig att NO är den svagaste av dessa båda.

Klart att NO vet något. Säkert en hel del.

Visst var han full men inte kan han "glömma" att en ung tjej mördas eller misshandlas svårt i samma bil som han själv befinner sig i.

Detta har man fått höra till leda: "Jag var så full så jag minns ingenting."
Citera
2017-01-27, 21:57
Medlem
Citat:
Nej, den teorin har mycket bestämt tillbakavisats av alla hennes väninnor. Röka eller dra linor lockade henne överhuvudtaget inte. Så det har nog börjar med ett erbjudande om skjuts, hon lite förvirrad i fyllan lutat sig in i bilen och blivit indragen.

Och vi vet ju inte att dom INTE våldtagit henne? Jag har antagit det från början. Och en fiskare vet vad havet gör med en kropp så hon hamnar i vattnet = inget spår av sperma.
Det stod igår i någon av de isländska tidningarna att:
"Men Nikolaj ihåg en viktig punkt. En mycket kort men viktig tidpunkt, medan enligt källor, har gett polisen anledning att tro att de två män inte har samordnat sina vittnesmål. "

Har nu någon aning om vilken denna punkt kan vara? Kanske är det vittnesmålet att det skulle vara två tjejer i baksätet. Känns ju som ganska hittepå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in