Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Håller jag inte alls med om, vi som verkligen är insatta i aktievärlden vet att värderingarna i asien länge har ifrågasatts.
Samt svensk bostadsmarknad, med en kraftigt stigande trend sedan 2010. Det påminner oerhört mycket om snacket om IT-bubblan åren före kraschen av densamma.
Jag var liten då och hade därför inga tillgångar. Ur mitt perspektiv blev det därför rätt underhållande hur snacket eskalerade åren före och hur snacket gick efter. Det blev nämligen helt bissart att se hur vissa blev tagna på sängen. Jag hade ju inget förblindande bias utan lyssnade bara på vad folk sa obehindrat. Hade de som blev förvånade bott under en sten? Det enda vuxna pratade om flera år före kraschen var ju den där IT-bubblan som nu lyckats förvåna vissa människor.
När jag blev äldre förstod jag att de handlade om att de hade förälskat sig i sina IT-tillgångar så pass att de helt enkelt inte klarade av att registrera diskussionerna kring IT-bubblan.
Om du gör samma sak här får du avgöra själv, jag bryr mig inte. Det är dock ett faktum att snacket om Sveriges bostadsmarknad har eskalerat extremt och du har inte registrerat det. Du tror att det varit som vanligt.