Citat:
Sentio. Som prickat rätt om SD i Sverige. Jag konstaterar att Rasmussens mätningar för Trump överensstämmer bäst med valresultatet. Så får du väl luta dig "mot de andra" hur mycket du vill.
Vi talar om ett chicken-race mellan en långtradare och en EU-moppe här. Innerst inne förstår du så klart att det blir EU-moppen aka Mexiko som väjer först. För Trump är det en principsak att Mexiko ska betala för muren. Dessutom kommer Mexiko också att tjäna på det eftersom landet fungerar som transitzon för folk söder om Mexiko som vill ta sig till USA.
Muren mot Mexiko är en gammal idé som har starkt stöd bland republikaner. Det finns ett flertal sätt att se till att notan för muren hamnar hos Mexiko och dessa har Trump lagt fram. Ni lip-eraler kommer att få fel igen. Tröttnar ni aldrig på att få fel jämt?
Vi talar om ett chicken-race mellan en långtradare och en EU-moppe här. Innerst inne förstår du så klart att det blir EU-moppen aka Mexiko som väjer först. För Trump är det en principsak att Mexiko ska betala för muren. Dessutom kommer Mexiko också att tjäna på det eftersom landet fungerar som transitzon för folk söder om Mexiko som vill ta sig till USA.
Muren mot Mexiko är en gammal idé som har starkt stöd bland republikaner. Det finns ett flertal sätt att se till att notan för muren hamnar hos Mexiko och dessa har Trump lagt fram. Ni lip-eraler kommer att få fel igen. Tröttnar ni aldrig på att få fel jämt?

Polls räknar inte elektorsröster utan är en mätning av polular vote.
Rasmussen hade trump +2% i sina polls. Alla andra hade Clinton ca +2%. Valresultatet blev Clinton +2,1%.
Jag tror Trump bluffar, kongressen kommer inte gå med på åtgärder som skadar USAs ekonomi.
Och det är lika mycket en principsak för Mexiko att inte betala för muren. De ser muren som en enorm förolämpning.
Min personliga uppfattning är att muren bara är en populistisk ploj, dess effekt kommer vara minimal när det gäller illegala och helt utan effekt när det kommer till smuggling.
Det mest effektiva sättet att minska den illegala iinvandringen från Mexiko är att fortsätta med handel som gynnar bägge länderna så att Mexikos ekonomi kan fortsätta att förbättras.
Illegala invandringen har minskat kraftigt efter det att handeln ökat och stärkt Mexikos ekonomi.