2017-01-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Sentio. Som prickat rätt om SD i Sverige. Jag konstaterar att Rasmussens mätningar för Trump överensstämmer bäst med valresultatet. Så får du väl luta dig "mot de andra" hur mycket du vill.

Vi talar om ett chicken-race mellan en långtradare och en EU-moppe här. Innerst inne förstår du så klart att det blir EU-moppen aka Mexiko som väjer först. För Trump är det en principsak att Mexiko ska betala för muren. Dessutom kommer Mexiko också att tjäna på det eftersom landet fungerar som transitzon för folk söder om Mexiko som vill ta sig till USA.

Muren mot Mexiko är en gammal idé som har starkt stöd bland republikaner. Det finns ett flertal sätt att se till att notan för muren hamnar hos Mexiko och dessa har Trump lagt fram. Ni lip-eraler kommer att få fel igen. Tröttnar ni aldrig på att få fel jämt?

Polls räknar inte elektorsröster utan är en mätning av polular vote.
Rasmussen hade trump +2% i sina polls. Alla andra hade Clinton ca +2%. Valresultatet blev Clinton +2,1%.

Jag tror Trump bluffar, kongressen kommer inte gå med på åtgärder som skadar USAs ekonomi.
Och det är lika mycket en principsak för Mexiko att inte betala för muren. De ser muren som en enorm förolämpning.

Min personliga uppfattning är att muren bara är en populistisk ploj, dess effekt kommer vara minimal när det gäller illegala och helt utan effekt när det kommer till smuggling.
Det mest effektiva sättet att minska den illegala iinvandringen från Mexiko är att fortsätta med handel som gynnar bägge länderna så att Mexikos ekonomi kan fortsätta att förbättras.
Illegala invandringen har minskat kraftigt efter det att handeln ökat och stärkt Mexikos ekonomi.
2017-01-27, 11:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Om du begriper hur det ekonomiska beroendeförhållandet mellan USA och Mexiko ser ut så borde du väl också begripa att det är USA som dikterar villkoren. En mexikansk ekonomisk kollaps drabbar så klart Mexiko hårdast.

OK, scenariot är att Mexikos ekonomi går i recession och så småningom kollapsar pga Amerikanska strafftullar och andra drakoniska åtgärder.

Detta pga att en förhandlingslösning inte längre är praktiskt möjlig då Trumps konstanta översitteri, förnedring och illa dolds hån av Mexiko till sist gjort att det är politiskt omöjligt att komma till en överenskommelse.

USA´s ekonomi drabbas påtagligt negativt pga detta, men inte lika hårt som Mexikos.

Och då har Trump alltså "vunnit". Åtminstone enligt dig.

Försök få in det här i skallen, jag vet att det är svårt pga att jag kan se på det sätt du uttrycker dig att du har bristfällig bildning och inte särskilt mycket livserfarenhet men ändå:

Man kan inte hota sig till respekt, inte förnedra andra och tro att de ska förhandla med dig, eller ens vilja befinna sig i samma rum som dig.

Man kan inte mobba, nedvärdera och samtidigt kunna bygga relationer till de man säger sig vilja ha dem med.

Historien är späckad av exempel på individer, grupperingar och nationer som svultit och till och med dött hellre än att kröka rygg och "förhandla" med förtryckare och despoter som vill förnedra dem i syfte att få dem att krypa till förhandlingsbordet.

Ingen gillar mobbare och Trumps framtida behandling av Mexiko kommer helt säkert att lägga ribban för hur och i vilken omfattning samtliga nationer framöver relaterar till USA.

Trump tror helt uppenbart att han fortfarande befinner sig i ett styrelserum.

Han har ingen som helst grundläggande förståelse för det faktum att det är milsvid skillnad mellan förhandling och diplomati.

Kukmäteriet, mobbarmentaliteten och förnedringstaktiken som fullblodsnarcissisten Trump ägnar sig åt är osmaklig och ovärdig Presidentämbetet.

Misstroendet mot USA kommer att nå oanade höjder i stora delar av världen, inklusive Europa, på mycket kort tid om den här utvecklingen tillåts fortsätta.
2017-01-27, 11:24
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Rasmussen hade trump +2% i sina polls. Alla andra hade Clinton ca +2%. Valresultatet blev Clinton +2,1%.

Jag tror Trump bluffar, kongressen kommer inte gå med på åtgärder som skadar USAs ekonomi.
Och det är lika mycket en principsak för Mexiko att inte betala för muren. De ser muren som en enorm förolämpning.

Min personliga uppfattning är att muren bara är en populistisk ploj, dess effekt kommer vara minimal när det gäller illegala och helt utan effekt när det kommer till smuggling.
Det mest effektiva sättet att minska den illegala iinvandringen från Mexiko är att fortsätta med handel som gynnar bägge länderna så att Mexikos ekonomi kan fortsätta att förbättras.
Illegala invandringen har minskat kraftigt efter det att handeln ökat och stärkt Mexikos ekonomi.

Jo, jag noterade att användaren E.Merckx slog fast att Rasmussen var Gold standard i presidentvalet 2016. Min slutsats givet det är att utredningen om valfusk ska bli mycket intressant. Då får vi kanske se vem som egentligen vann "popular vote".

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Vid det här laget borde ni ha lärt er att ta Trump på allvar. Muren kommer att byggas och notan står Mexiko för. Sen får ni hitta något nytt att lipa över.

En mur fungerar ypperligt när vi talar om ett såpass primitivt land som Mexiko. Det är liksom inga hightech-människor som tar sig in illegalt utan det sker i regel till fots eller med fordon nattetid.
Senast redigerad av Endevil 2017-01-27 kl. 11:40.
2017-01-27, 11:25
Medlem
Citat:

Min gissning är att Pence kommer att låta Trump ta alla impopulära besluta. Slakta Medicare/Medicaid/Staten osv. fram tills dess att de har fått det de vill. Därefter börjar de obstruera så mycket att Trump får ett sammanbrott och gör det enkelt att avlägsna honom från presidentämbetet.
2017-01-27, 11:27
Medlem
Citat:
Jo, jag noterade att användaren E.Merckx slog fast att Rasmussen var Gold standard i presidentvalet 2016. Min slutsats givet det är att utredningen om valfusk ska bli mycket intressant. Då får vi kanske se vem som egentligen vann "popular vote".

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Vid det här laget borde ni ha lärt er att ta Trump på allvar. Muren kommer att byggas och notan står Mexiko för. Sen får ni hitta något nytt att lipa över.

En mur fungerar ypperligt när vi talar om ett såpass primitivt land som Mexiko. Det är liksom inga hightech-människor som tar sig i illegalt utan det sker i regel till fots eller med fordon nattetid.

Du vet att Mexico är en av världens 20 största ekonomier antar jag. Det är inte så att det bara är några kaktusar och några gauchos som rider omkring.
2017-01-27, 11:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Aramir2 skrev

Varför måste du ljuga hela tiden?

Rasmussen Reports final poll:

The latest national telephone and online survey of Likely U.S. Voters shows Clinton with 45% support to Trump’s 43%. Libertarian Gary Johnson picks up four percent (4%) of the vote, while Green Party candidate Jill Stein gets two percent (2%).

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_nov7

Vilka andra pollar hade Häxan på +2 nationellt?

National Saint Leo Poll hade häxan +11

Monmouth sista National Poll, Clinton +6

Sista Rand, Clinton +9

Bara några exempel.
2017-01-27, 11:32
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
OK, scenariot är att Mexikos ekonomi går i recession och så småningom kollapsar pga Amerikanska strafftullar och andra drakoniska åtgärder.

Detta pga att en förhandlingslösning inte längre är praktiskt möjlig då Trumps konstanta översitteri, förnedring och illa dolds hån av Mexiko till sist gjort att det är politiskt omöjligt att komma till en överenskommelse.

USA´s ekonomi drabbas påtagligt negativt pga detta, men inte lika hårt som Mexikos.

Försök få in det här i skallen, jag vet att det är svårt pga att jag kan se på det sätt du uttrycker dig att du har bristfällig bildning och inte särskilt mycket livserfarenhet men ändå:

Man kan inte hota sig till respekt, inte förnedra andra och tro att de ska förhandla med dig, eller ens vilja befinna sig i samma rum som dig.

Man kan inte mobba, nedvärdera och samtidigt kunna bygga relationer till de man säger sig vilja ha dem med.

Historien är späckad av exempel på individer, grupperingar och nationer som svultit och till och med dött hellre än att kröka rygg och "förhandla" med förtryckare och despoter som vill förnedra dem i syfte att få dem att krypa till förhandlingsbordet.

Ingen gillar mobbare och Trumps framtida behandling av Mexiko kommer helt säkert att lägga ribban för hur och i vilken omfattning samtliga nationer framöver relaterar till USA.

Han har ingen som helst grundläggande förståelse för det faktum att det är milsvid skillnad mellan förhandling och diplomati.

Kukmäteriet, mobbarmentaliteten och förnedringstaktiken som fullblodsnarcissisten Trump ägnar sig åt är osmaklig och ovärdig Presidentämbetet.

Misstroendet mot USA kommer att nå oanade höjder i stora delar av världen, inklusive Europa, på mycket kort tid om den här utvecklingen tillåts fortsätta.

Ni lip-eraler fortsätter att vara stora i orden trots att ni fått fel i allt. Du har ingen aning om vilka dina motdebattörer på Flashback är. Tydligen kan du inget om hur man förhandlar framgångsrikt. Inbillar du dig verkligen att Trump inte har förhandlingsvana? Och nej, det är inget troligt scenario att Mexiko går in i en recession till följd av muren. Är man bildad på riktigt och kan något om spelteori så inser man det.
2017-01-27, 11:38
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Du vet att Mexico är en av världens 20 största ekonomier antar jag. Det är inte så att det bara är några kaktusar och några gauchos som rider omkring.

Mätt som nominell BNP har Ryssland en större ekonomi än Mexiko. Med samma mått är USAs ekonomi nästan 20x större än Mexikos. Det är den relativa storleken som räknas vid förhandlingar.
2017-01-27, 11:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Amen! Och inte minst EU kommer att enas och utvecklas tack vare Trump, men även tack vare Brexit.

"Vi kontra dom" kommer inte längre att handla om vi mot invandrarna utan om vi mot Trump, vi mot Putler, och i viss mån: Vi mot Storbritannien.

Det är alltså närmast oundvikliga sociologiska gruppmekanismer som nu startat upp. Dessa mekanismer kommer att försvaga USA och Storbritanniens ställning, liksom de kommer att försvaga de högerextremisternas ställning i Europa, (dit jag, naturligtvis, inte räknar Ryssland).

Samma slags sociologiska mekanismer som startade eländet kommer alltså, i Europa, att ge en motsatt effekt, vilket är mycket gott!😊
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Rasmussen hade Clinton +2.

Quinnipac vars undersökningar sprids nu så flyttigt av media hade Clinton+7

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_st ein-5952.html
Medlem
Sionisterna darrar inför Trump.

The fed declares war on Trump.

https://youtu.be/mtbPkcZpZmY

Vad händer om Trump hamnar i rejäl konflikt med federal reserve? Krig? Blir han lönnmördad?
2017-01-27, 11:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Endevil skrev

Min slutsats givet det är att utredningen om valfusk ska bli mycket intressant. Då får vi kanske se vem som egentligen vann "popular vote".

The Washington Times skriver om en ny undersökning:

Häxan fick mer än 800,000 röster från illegala röstare.

"Hillary Clinton garnered more than 800,000 votes from noncitizens on Nov. 8, an approximation far short of President Trump’s estimate of up to 5 million illegal voters but supportive of his charges of fraud.

Political scientist Jesse Richman of Old Dominion University in Norfolk, Virginia, has worked with colleagues to produce groundbreaking research on noncitizen voting, and this week he posted a blog in response to Mr. Trump’s assertion."

"Still, the finding is significant because it means noncitizens may have helped Mrs. Clinton carry a state or finish better than she otherwise would have."

http://www.washingtontimes.com/news/2017/jan/26/hillary-clinton-received-800000-votes-from-nonciti/

Kan detta vara förklaringen till att Häxan vann Nevada och New Mexico?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in