2017-01-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
30 mg.
Känns helt meningslöst.

Ta 30 på morgonen sen ta 30 till typ kl 11 så slår de på vid kl 12-13:00. Dom 30mg gör stor skillnad, svårare o sova dock men man går inte runt helt trött som du säger. Vet exakt vad du menar

Testa iaf o glöm inte äta
Citera
2017-01-26, 21:13
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av careonpvp
Okej, det var mest de att jag uppfattar effekten nu som motsatt; inte bara att den avtagit.

Vågar man sopa i sig dubbel dos, eller är det pilligare än så att hamna rätt. Om dosen är för hög, hur artar det sig? Blir man speedad eller uppnår ett handikappande fokus; så man snöar in på det banala.

Dubbel dos borde inte vara något problem men prata med din läkare och beskriv det du känner. Jag råkade ut för samma problem. Nu tar jag iof ingen medecin alls längre. Men med just "damp"medeciner verkar det vara så jävla individuellt. En kompis har tuggat concerta i flera år och nöjer sig. En annan polare mådde skunk på concerta.. Han hade f.ö också samma problem på elvanse efter ett tag.

Själv blev jag efter ett tag skittrött, lättretlig osv efter peaken. Blev helt förjävlig
Citera
2017-01-26, 22:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmash
Ta 30 på morgonen sen ta 30 till typ kl 11 så slår de på vid kl 12-13:00. Dom 30mg gör stor skillnad, svårare o sova dock men man går inte runt helt trött som du säger. Vet exakt vad du menar

Testa iaf o glöm inte äta

Nej, har lättare att äta nu än för någon vecka sedan. Det är inte gott, men går. Bestämmer ju inte själv dosen, hade gärna tagit tre gånger så mycket minst.
Citera
2017-01-26, 22:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
30 mg.
Känns helt meningslöst.
Tycker du ska ta upp det med läkare och säga att du vill prova en högre dosering alternativt komplettera med en andra dosering vid lunch.
Citera
2017-01-26, 22:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tycker du ska ta upp det med läkare och säga att du vill prova en högre dosering alternativt komplettera med en andra dosering vid lunch.

Ja, har mest kontakt med sköterska, men ska så snart det finns läkartid. Klarar knappt av jobbet då jag blir väldigt trött, introvert och grinig då den går ur.
Citera
2017-01-27, 09:32
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ja, har mest kontakt med sköterska, men ska så snart det finns läkartid. Klarar knappt av jobbet då jag blir väldigt trött, introvert och grinig då den går ur.

Fast om du känner av när den går ur på 30mg är väl frågan om det är en medicin för dig, det blir inte mindre grinigt för att du tar dubbelt så mycket. I övrigt så var jag i samma sits som du, elvanse bar mig fram till ca kl 15 (jobbar kontorstid) och sen slutade det verka för mig. Jag har 100mg nu och då räcker det fram tills 18-ish.

Över 70mg/dag börjar det bli motigt bland vitrockarna dock.
Citera
2017-01-27, 11:26
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Fast om du känner av när den går ur på 30mg är väl frågan om det är en medicin för dig, det blir inte mindre grinigt för att du tar dubbelt så mycket. I övrigt så var jag i samma sits som du, elvanse bar mig fram till ca kl 15 (jobbar kontorstid) och sen slutade det verka för mig. Jag har 100mg nu och då räcker det fram tills 18-ish.

Över 70mg/dag börjar det bli motigt bland vitrockarna dock.
Fast 70 mg är väl rekommenderad dos för barn? Finns det ingen vuxendos?

Jag har alltid krävt höga doser av centralstimulerande, det gällde även concerta, fast då var det biverkningarna som var ett problem.

Jag är glad om den iaf täcker tiden jag jobbar, 30 som jag har nu är ju en väldigt låg dos, så hade varit märkligt om den räckte hela dagen. Har inga sömnproblem eller så, trötthet och huvudvärk (och grinigheten/ångest ) är de eftereffekter jag märkt.
Citera
2017-01-27, 11:29
Medlem
f30malmos avatar
Tror ångestbiten på slutet är svår att komma ifrån. Jag har tagit amfetamin förr och jag har även missbrukat det. Inte på många år nu. Men hjärnan tycks minnas det. Dock är ångesten man får av elvanse extremt liten i jämförelse. Det går knappt att jämföra.
Citera
2017-01-27, 14:46
Medlem
outofcases avatar
Jag står nu på 50 mg och vi ska upp till runt hundra.

Jag har jätte svårt att komma upp i hon sa vi kunde sätta in en snabbverkande som komplement på morgon.

Vilken elvanse är snabbverkande??
Citera
2017-01-27, 16:44
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outofcase
Jag står nu på 50 mg och vi ska upp till runt hundra.

Jag har jätte svårt att komma upp i hon sa vi kunde sätta in en snabbverkande som komplement på morgon.

Vilken elvanse är snabbverkande??

Finns ej? Måste va metamina men de e licens på den.. kan vara Ritalin?
Citera
2017-01-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Finns ej? Måste va metamina men de e licens på den.. kan vara Ritalin?

Attentin är nya metamina vad jag förstått och den ska man inte behöva licens på
Ritalin finns iofs med.
Citera
2017-01-27, 17:14
Medlem
outofcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasadhd
Attentin är nya metamina vad jag förstått och den ska man inte behöva licens på
Ritalin finns iofs med.

Då är det metamina jag ska få så jag kommer upp innan elvanse aktiveras
Citera