2017-01-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han blir fälld pga teknisk bevisning. Så skadad som han uppenbarligen var, för att uppsöka sjukhus, kan han inte undgått att lämna blod DNA efter sig på brottsplatsen.

Det tror jag också, plus att manliga offret skulle ha varit
svårt att identifiera, inte alls omöjligt att GM har offrets blod på sina kläder.
Citera
2017-01-26, 02:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han blir fälld pga teknisk bevisning. Så skadad som han uppenbarligen var, för att uppsöka sjukhus, kan han inte undgått att lämna blod DNA efter sig på brottsplatsen.

Men om det inte finns en enda droppe av hans blod så går en mördare lös.
Han är så säker på att hans blod inte finns där så han nekar till brott.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-01-26 kl. 02:55.
Citera
2017-01-26, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om det inte finns en enda droppe av hans blod så går en mördare lös.
Han är så säker på att hans blod inte finns där så han nekar till brott.

Japp så kan det vara
Han kan ha varit ett vittne
Citera
2017-01-26, 08:38
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Japp så kan det vara

Kanske dags att se över hans bekantskapskrets om det finns några kopplingar till BO. Hade han många kompisar eller var det bara biokillen han hängde me? Fanns det någon flickvän eller kanske en exflickvän? Vad säger ryktet på stan i Huddik?

Han har suttit frihetsberövad i en månad nu och fortsätter att neka vilket kan betyda att det faktiskt är så att Simon är oskyldig. Det är nog svårt att sitta häktad med restriktioner utan att börja prata. Har för mig att jag läst/hört att det endast är yrkeskriminella som klarar det.
Citera
2017-01-26, 14:58
Medlem
5549s avatar
Citat:
Japp så kan det vara
Vittne till sitt egna mördande, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Han har suttit frihetsberövad i en månad nu och fortsätter att neka vilket kan betyda att det faktiskt är så att Simon är oskyldig. Det är nog svårt att sitta häktad med restriktioner utan att börja prata. Har för mig att jag läst/hört att det endast är yrkeskriminella som klarar det.
Det finns nog många som klarar av att neka, till och med även efter att straffet är utdelat. Kanske finns det en stolthet hos honom som hindrar honom från att ändra sin historia, kanske säger han knappt någonting, kanske har han faktiskt inget minne av händelsen, kanske skäms han. Och så vidare. Vi vet inte hur det har låtit under förhören.

"Döms mot sitt nekande" är ett begrepp man ofta hör.
Citera
2017-01-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vittne till sitt egna mördande, ja.

Det finns nog många som klarar av att neka, till och med även efter att straffet är utdelat. Kanske finns det en stolthet hos honom som hindrar honom från att ändra sin historia, kanske säger han knappt någonting, kanske har han faktiskt inget minne av händelsen, kanske skäms han. Och så vidare. Vi vet inte hur det har låtit under förhören.

"Döms mot sitt nekande" är ett begrepp man ofta hör.

Hur kan du vara så säker på att det är ham och ingen annan?

Lyssna på Spår
Citera
2017-01-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Kanske dags att se över hans bekantskapskrets om det finns några kopplingar till BO. Hade han många kompisar eller var det bara biokillen han hängde me? Fanns det någon flickvän eller kanske en exflickvän? Vad säger ryktet på stan i Huddik?

Finns de nån information om att Simon har försökt rentvå sig från denna händelse, för har han varit såpass skadad och "bara" varit nånstans i hudiksvall centrum så bör de finnas bevis på den platsen där han hävdar att han blivit rånad t.ex blod?

De räcker inte och säga att han blev rånad...

Och vad vart han rånad på isf?

Lixom hade han blivit rånad hade han nog inte haft sin väska kvar?

Men de är just de att de är så passande att först blir 2 styckna brutalt mördade och sen kommer han in på sjukhuset dagen efter med skador som kan ha ett samband med morden...

Men de är motivet som blir svårt, var de pengar? Var de nån tidigare händelse med nån av BO eller var de bara att skrik på hjälp efter en taskig barndom?

Var inte längesen de var ett mord i sundsvall där en 17 åring högg ner en för han "okänd kvinna" fast ioförsig så gick han direkt till polisen och anmälde sig frivilligt...

Men där skyllde 17 åringen på en tragisk barndom med våld i hemmet från sin mamma så han hade tappat respekten för kvinnor...
Citera
2017-01-26, 20:13
Medlem
Citat:

Lyssna på Spår

Okej om det funnits en liten tillstymmelse till att det skulle vara nån annan, vad som helst. Men nu är det ju bara Simon som setts i området, han hoppade av bussen, taxichauffören släppte av han vid Råbovägskälet, VN ringde sos och KL tog över. Allt tidsmässigt stämmer så bra ihop för att det inte ska vara Simon enligt mig. All fakta, skada/skador, blodiga kläder etc. Vittnen. Det fanns ju ingen som helst anledning för Simon att hoppa av där what so ever. Han bor ett par mil längre bort.
Citera
2017-01-26, 23:00
Medlem
Jag tror jag ställt frågan tidigare. Kan han ha fått någon inspiration från Star War filmen han såg på kvällen? Jaag har inte sett någon sådan film själv, så jag har ingen aning om handlingen. Tror inte att det är direkt överfört från själva handlingen i filmen, men att någon tankeimpuls kan ha startad ... en fantasi. Eller känsla av hämnd, ilska, kränkthet ....

Långskott.
Senast redigerad av Remark 2017-01-26 kl. 23:02.
Citera
2017-01-27, 02:26
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Lyssna på Spår

Det finns en frispråkig åklagare som har mer eller mindre klargjort att han har häktat gärningsmannen. En hel del fakta som är känt pekar på att han har rätt. Vad har du för teori som kan omkullkasta dessa och peka på någon annan GM?
Citera
2017-01-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det finns en frispråkig åklagare som har mer eller mindre klargjort att han har häktat gärningsmannen. En hel del fakta som är känt pekar på att han har rätt. Vad har du för teori som kan omkullkasta dessa och peka på någon annan GM?

Han var frispråkig för att lugna människorna runt om i byarna.
Nu är han tyst
Så klart jag kan ha fel
Tycker det är lite konstigt förlopp på händelserna och därför har jag intresserat mej.
Killen är i tjugoårsåldern
Att han varit inlagd på psyket betyder inte att han är en galning utan tyder väll på att han eller omgivningen är mån om hans mående.
Vi vet ej vad han sökt hjälp för. Vännerna pratar om en snäll kille. Ingen historia om att han varit en bråkstake etc
Citera
2017-01-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Fast vad ska han säga? "Det kanske tillochmed är GM" ? För att häkta så måste han ju påstå att det är gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in