2017-01-25, 16:29
Medlem
Vad har hänt med gratis spelen från internet?

Jag vill minnas en jätterolig spel ifrån 123spill, nu heter det kanske 123spela?

I alla fall, så var hade man en hel by att ta hand om. Gubbarna var gjorda av lera och man behövde olika resurser för att hålla sig vid liv. Exempelvis kunde man inte ha kontroll över vattnet, så man fick helt enkelt tänka efter exakt hur mycket vatten som egentligen behövs. Så man inte slösar för mycket.

Detta spel behövde man absolut tänka lite, och det var kul, mycket kul!

När jag var lite kom det då och då, intressanta spel.

Nu finns det inget mer sådant. Varför?

Tack på förhand!
Citera
2017-01-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vad har hänt med gratis spelen från internet?

Jag vill minnas en jätterolig spel ifrån 123spill, nu heter det kanske 123spela?

I alla fall, så var hade man en hel by att ta hand om. Gubbarna var gjorda av lera och man behövde olika resurser för att hålla sig vid liv. Exempelvis kunde man inte ha kontroll över vattnet, så man fick helt enkelt tänka efter exakt hur mycket vatten som egentligen behövs. Så man inte slösar för mycket.

Detta spel behövde man absolut tänka lite, och det var kul, mycket kul!

När jag var lite kom det då och då, intressanta spel.

Nu finns det inget mer sådant. Varför?

Tack på förhand!

Det finns ju hur många småspel som helst, skillnaden är att typ alla utvecklas till mobila enheter nu. Samt att de ofta är microtransaktioner inblandade. Varför det inte görs exakt såna spel du beskriver längre är nog för att microtransaktioner ger mer vinst.
Citera
2017-01-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwollenRaspbear
Det finns ju hur många småspel som helst, skillnaden är att typ alla utvecklas till mobila enheter nu. Samt att de ofta är microtransaktioner inblandade. Varför det inte görs exakt såna spel du beskriver längre är nog för att microtransaktioner ger mer vinst.
Trist...

Tack för ditt svar!

Känner du igen spelet som jag beskriver?

Vet du vad den heter, och vart jag kan spela den någonstans?
Citera
2017-02-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Trist...

Tack för ditt svar!

Känner du igen spelet som jag beskriver?

Vet du vad den heter, och vart jag kan spela den någonstans?

Jag har tyvärr ingen aning, "lergubbar" ringer ingen klocka.
Citera
2017-02-03, 13:06
Medlem
Nu är det så att jag totalt glömt bort namnet på ett indie-baserat pointnclick spel. Är något år sedan jag såg detta spelet på pewdiepies yt-kanal. Det jag kommer ihåg är att en del av handlingen är att en mor och hennes barn har blivit kidnappade och inlåst i en källare. Det jag även kommer ihåg är att världen som det hela utspelar sig i är väldigt snörik, dvs hela världen har blivit täckt av snö. Enligt handlingen så ska det vara någon slags form av istid eller dylikt. Jag har även för mig att mycket av dialogen i spelet är endast text och inget tal. Har kollat överallt på nätet, men hittar det ej då jag inte kommer ihåg titeln. Någon som vet vad spelet heter? Tack på förhand
Citera
2017-02-04, 15:14
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av celsius3
Nu är det så att jag totalt glömt bort namnet på ett indie-baserat pointnclick spel. Är något år sedan jag såg detta spelet på pewdiepies yt-kanal. Det jag kommer ihåg är att en del av handlingen är att en mor och hennes barn har blivit kidnappade och inlåst i en källare. Det jag även kommer ihåg är att världen som det hela utspelar sig i är väldigt snörik, dvs hela världen har blivit täckt av snö. Enligt handlingen så ska det vara någon slags form av istid eller dylikt. Jag har även för mig att mycket av dialogen i spelet är endast text och inget tal. Har kollat överallt på nätet, men hittar det ej då jag inte kommer ihåg titeln. Någon som vet vad spelet heter? Tack på förhand

Lite smådrygt kanske, men det är väl bara att kolla igenom Pwediepies kanal tills du hittar spelet?

Kan tyvärr inte hjälpa dig!
Citera
2017-02-05, 17:16
Medlem
Osäker om jag skulle fråga här eller i retro delen av forumet, så börjar väl här.

Försöker komma ihåg ett gammalt spel från barndomen, tänk er Mulle Meck stil / grafik. Ett polisspel, man fick åka polisbil och träna osv. TROR också de även var brandman och annat också? Var en hel serie om jag minns fel.
Citera
2017-02-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Lite smådrygt kanske, men det är väl bara att kolla igenom Pwediepies kanal tills du hittar spelet?

Kan tyvärr inte hjälpa dig!
Har redan kollat in hans kanal. Men det är tusentals videoklipp, och inte speciellt organiserat. Att kolla in större delen av pewdiepies kanal lär ta flera timmar, därför jag tänkte göra det snabbt genom att fråga på Flashback istället.
Citera
2017-02-09, 22:00
Medlem
ercys avatar
Letar efter ett spel till PC från 1999-2005. Protagonisten är en kvinna och relativt mörkklädd. Man börjar i någon form utav by, invånarna har blivit dödade av monster. Ett slags monster som jag minns relativt specifikt är någon låg, tvåbent rosa/lila sak med blodig mun. Vill minnas att spelet började på D eller A men det är jag inte så säker på.
Citera
2017-02-11, 15:10
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Letar efter ett spel till PC från 1999-2005. Protagonisten är en kvinna och relativt mörkklädd. Man börjar i någon form utav by, invånarna har blivit dödade av monster. Ett slags monster som jag minns relativt specifikt är någon låg, tvåbent rosa/lila sak med blodig mun. Vill minnas att spelet började på D eller A men det är jag inte så säker på.

Drakan: Order of the Flame?
Citera
2017-02-15, 19:54
Medlem
Har tyvärr inte så mycket info mer än att det är ett väldigt populärt spel till playstation och finns bara till den konsolen (troligen utvecklat av sony eller vem som utvecklar Sonys egna spel). Tror det är action/äventyr. Vilket spel är det?
Citera
2017-02-15, 23:49
Medlem
toydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Har tyvärr inte så mycket info mer än att det är ett väldigt populärt spel till playstation och finns bara till den konsolen (troligen utvecklat av sony eller vem som utvecklar Sonys egna spel). Tror det är action/äventyr. Vilket spel är det?
Någonting mer måste du väl ändå ha att gå efter?

PS1? PS4? single player? FPS? Man/kvinna?

Jag har visserligen inte playstation men två av de mer kända ps-exklusiva spelen är väl The Last of Us och Uncharted serien. Om jag enbart har action/äventyr att gå efter så känns uncharted som det mest troliga. Det är dock Naughty Dog som utvecklat spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in