2017-01-25, 16:21
Medlem
Benzadtjackpsykoss avatar
Har ni några teorier på varför så många blivit skjutna senaste tiden?
Lättare tillgång till skjutvapen, fler som inte vågar vittna osv.
Citera
2017-01-25, 16:23
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Polisen tappar kontrollen!
Citera
2017-01-25, 16:24
Medlem
Fler blattar som lever allt tätare. Vidare kan de komma undan med dåden också.
Citera
2017-01-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Polisen tappar kontrollen!
Det kan jag definitivt hålla med om, har tappat förtroendet för svenska polisen och rättssystemet totalt. Min åsikt är att de fokuserar med på allt som har med narkotika att göra, de kanske tjänar mer pengar på det eller nått
Citera
2017-01-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzadtjackpsykos
Det kan jag definitivt hålla med om, har tappat förtroendet för svenska polisen och rättssystemet totalt. Min åsikt är att de fokuserar med på allt som har med narkotika att göra, de kanske tjänar mer pengar på det eller nått

Nej men kriminella förlorar mycket av sina inkomster vilket gör att de inte växer i antal. Angripa problemet ifrån narkotikafronten är inte så jättekorkat.

Om narkotika är det viktigaste som gågår i ditt liv så kanske det vore dags att byra fokus.
Citera
2017-01-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Nej men kriminella förlorar mycket av sina inkomster vilket gör att de inte växer i antal. Angripa problemet ifrån narkotikafronten är inte så jättekorkat.

Om narkotika är det viktigaste som gågår i ditt liv så kanske det vore dags att byra fokus.
Är inte direkt insatt i det där längre, men känns som att det skjuts mer "random" folk.
Jag har varit clean i över 6 månader, fyi.
Citera
2017-01-25, 16:41
Medlem
Citat:
Är inte direkt insatt i det där längre, men känns som att det skjuts mer "random" folk.
Jag har varit clean i över 6 månader, fyi.

För oss är det nog ganska random, men det är nog utberäknat. Fast vad vet jag, är inte jätteinsatt.

Gott att du är ren. (Och inte älg.)
Citera
2017-01-25, 16:45
Medlem
Citat:

Så du tror inte skjutningarna och narkotika hör ihop?

Kan kanske lägga in ett vedträ och chocka dig att det förmodligen hör ihop!

Gällande antal skjutningarna så ska du nog läsa AB eller höra på Betnér/Schyffert eller från någon valfri sosse att skjutningarna INTE HAR ÖKAT!!

Vi i Sverige har aldrig varit med om så lite våldtäkter, Rån eller skjutningar. på 60,70 och 80-talet så sköts det och våldtogs dagarna i ända! Det är bara det att det är poppis idag att skriva om det i blaskan, förr så dolde dom alla brottsligheter från journalister och allmänheten! idag gör dom inte det!

Detta är fakta!!
Citera
2017-01-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Så du tror inte skjutningarna och narkotika hör ihop?

Kan kanske lägga in ett vedträ och chocka dig att det förmodligen hör ihop!

Gällande antal skjutningarna så ska du nog läsa AB eller höra på Betnér/Schyffert eller från någon valfri sosse att skjutningarna INTE HAR ÖKAT!!

Vi i Sverige har aldrig varit med om så lite våldtäkter, Rån eller skjutningar. på 60,70 och 80-talet så sköts det och våldtogs dagarna i ända! Det är bara det att det är poppis idag att skriva om det i blaskan, förr så dolde dom alla brottsligheter från journalister och allmänheten! idag gör dom inte det!

Detta är fakta!!
Det är mycket möjligt, syftar på att det känns som om snuten fokuserar på att ta så många ungdomar som möjligt för innehav och eget bruk. Småbrottslighet typ.
Citera
2017-01-25, 18:34
Bannlyst
Tror det är tillgången på vapen som blivit huvudfaktorn, samt att polis inte klarar upp något som gör att samma personer kan stå för många skjutningar.
Citera
2017-01-25, 18:53
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Har ni några teorier på varför så många blivit skjutna senaste tiden?
Lättare tillgång till skjutvapen, fler som inte vågar vittna osv.
Jadå. Jag har en teori.
Det finns människor som är osams o då skjuter de på varandra.
Citera
2017-01-25, 20:08
Medlem
xXKNOXxs avatar
100% svartskalle relaterade brott.
MENA svartingen har kaos i blodet vart den än hamnar.
Detta ihop med ett svenskt rättssystem som inte är kompatibelt med lågbegåvade kaosmänniskor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in