2017-01-24, 22:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag visste inte att åhörarplats var ett krav för att skriva i tråden. Nu när jag tänker på det tror jag inte att det är ett krav. Dina åsikter skiter jag som vanligt i. En lättkränkt loser som inte lyckats skriva ett enda vettigt inlägg. Allt du klarar av är att gnälla. Tragiskt.

Trump ångar på. Kommer gå till historien som bästa presidenten på mycket länge. Ska du inte skriva några inlägg om hans frisyr nu? Eller påpeka hur gaaalen han är?

Ändå tog du dig tid att besvara mitt inlägg. Smickrande! Vad jag menade är att du som vanligt förutspår framtiden och kommunicerar likt du har en direktlänk rakt in i Trumps förvirrande hjärna varav du viger ditt liv åt att predika till den obildade massan på Flashback. Antingen det eller så är du ett examensarbete på konstfack. Tiden får utvisa. Det är meningslöst att försöka diskutera med sådana som dig då din blinda lojalitet gör dig immun mot fakta. Men, som någon sade, ingen respekterar dig mer än jag!

Angående Trumps frisyr såg den ovanligt löjlig ut vid den senaste signeringen av oljeledningen, typ som en billig peruk som slarvigt placerats på hans kalott. Noterar även hur den gulnade kulören börjar avta. Han kommer se RIKTIGT sliten och jävlig ut inom kort. Gött!

Kolla bara, fy fan så han ser ut. Och han pratar som en maffiaboss från nån gammal skitfilm.

https://www.youtube.com/watch?v=nVTiW5MJ-jQ
Senast redigerad av mrtowlie 2017-01-24 kl. 22:49.
2017-01-24, 22:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Att MSM påstår det beror på att de är megafoner för globalism. Skrotandet av TPP är ett enormt nederlag för globalisterna. Avtalet hade givit multinationella företag makt över enskilda länder. Nu hoppas vi på att Trump är redo att sätta punkt för TTIP också. Båda TPP och TTIP syftar till att flytta makten bort från nationer till styrelserummen i de stora bolagen.

TPP var i praktiken dött redan innan valet.
Clinton stödde inte heller avtalet ( hon gjorde som bekant en helomvändning i frågan).
Oavsett vem som hade vunnit presidentvalet så hade TPP skrotas.
Därmed inte sagt att övriga länder i avtalet inte väljer att gå vidare i någon form.
Senast redigerad av DoraF 2017-01-24 kl. 23:06.
2017-01-24, 23:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Pretty much. USA kommer bli en lekpark för republikanernas innersta önskedrömmar inom en nära framtid. Jag är dock inte helt säker på att detta är förenligt med en fungerande nationalstat, bara...
"Party of recession", när allt kommer omkring!

Frågan är ju när och hur man kommer göra sig av med den halvdemente Donald?
Robert Reich hade en intressant anekdot om GOPe-perspektivet:

Kan du ange din källa till Reichcitatet 😊?
2017-01-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ja, de där opinionsundersökningarna verkar ju vara pålitliga.

Demokraterna går knappt att betrakta som ett funktionellt parti längre. De har gått ner sig totalt i BLM och identitetspolitik. De har gjort bort sig för många år framöver. Det är väldigt få som imponeras av en grupp hysteriska kvinnor som går runt med pussyhats och skriker fuck you, samtidigt som deras idoler skränar Allahu Akhbar och drömmer om att spränga vita huset.

Skulle bli förvånad om de klarar av att få mer än 30 procent i mellanvalet. Däremot lär ju green party växa till sig en del. Jill Stein är ganska så spännande, tycker jag.

Edit: Trump approval rating bara stiger. Nu på 57 procent.
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration

Awe, opinionsundersökningar gäller visst bara när de är i samklang med dina egna åsikter, då är det godkänt, inte annars. Dessutom så är Rasmussen Reports "Conservative".
2017-01-24, 23:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Awe, opinionsundersökningar gäller visst bara när de är i samklang med dina egna åsikter, då är det godkänt, inte annars. Dessutom så är Rasmussen Reports "Conservative".
Jaha, så du litar bara på opinionsundersökningar som bekräftar dina fördomar? Bra så. Trump är snart den mest älskade presidenten sedan Reagan. So fast your head will spin!

Men jag valde denna eftersom den verkar vara den senaste. Hittar du nån mer pålitlig och som är utförd nyligen får du gärna posta.
2017-01-25, 00:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Jaha, så du litar bara på opinionsundersökningar som bekräftar dina fördomar? Bra så. Trump är snart den mest älskade presidenten sedan Reagan. So fast your head will spin!

Men jag valde denna eftersom den verkar vara den senaste. Hittar du nån mer pålitlig och som är utförd nyligen får du gärna posta.

http://www.gallup.com/poll/202811/trump-sets-new-low-point-inaugural-approval-rating.aspx?g_source=Politics&g_medium=lead&g_camp aign=tiles
Citat:
Trump Sets New Low Point for Inaugural Approval Rating
President Donald Trump is the first elected president in Gallup's polling history to receive an initial job approval rating below the majority level. He starts his term in office with 45% of Americans approving of the way he is handling his new job, 45% disapproving and 10% yet to form an opinion. Trump now holds the record for the lowest initial job approval rating as well as the highest initial disapproval rating in Gallup surveys dating back to Dwight D. Eisenhower.
Men alternativfaktan står sig mot dessa fejk-påhopp, gissar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kan du ange din källa till Reichcitatet 😊?
https://www.facebook.com/RBReich/posts/1445206565491935
Senast redigerad av zergrush 2017-01-25 kl. 00:30.
2017-01-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat

Rasmussen Reports verkar ofta ligga ca 10% över vad andra opinionsundersökningar säger.
Kollar man historiskt ligger de ~10% över vad alla andra undersökningar säger, det var likadant för G. W. Bush och Obama också.

De andra stora opinionsundersökningarna ligger oftast inom 3-4% av varandra medan Rasmussen Reports ligger ~10% över det. Så har det sett ut sedan 2008.

Så ser det ut nu med, enligt Gallup, Fox, NBC, CNN, CBS etc ligger trump på runt 42-47%.
Rasmussen Reports sin vana trogen ligger på 10% över det.

Oavsett vilken av dem som är mest korrekt så har Trump de sämsta siffrorna för en nytillsatt president.
2017-01-25, 00:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hemligheten är att jag faktiskt HAR en direktlänk till Trumps dagliga sysslor. Hur det går till får du lista ut själv. Trump är frälsaren och kommer leda oss alla in i en gyllene morgondag. Satya Yuga är här och ledaren heter Donald J. Trump.

Det finns helt enkelt inte några negativa fakta om denne hjälte. Multimiljardär, snyggaste frun, coolast attityd, fräckaste frisyren och den underligaste orangea hud som någonsin skådats utanför Springfield. Och så pratar han som en maffiaboss också. Trodde aldrig jag skulle kunna se upp till en politiker, men in stormar en orange ångvält. Winning!

Idag har han fått igenom Mike Pompeo som ny CIA-chef, fått ordning på Keystone pipeline, dödat en IS-boss, lagt grunden för en allians med Ryssland och stigit i uppskattning hos väljarna. Har numera en 57% approval rating.

Liberalerna gråter tårar och känner sig allt ensammare, medan GOD EMPEROR TRUMP ångar på!!!
Halleluja!!!

Ser att det börjar komma lite diktator fascist fasoner och sätta munkavel på de som inte passar in i agendan.
Inbilla man sig detta ska föra USA framåt?

Det dröjer mycket länge innan de kommer närheten av Obama och döda bossar.
2017-01-25, 00:41
Bannlyst
Trumpis kan inte släppa att han förlorade valet hos folket.

Ingen förstår av de SR tillfrågar. De kandke skulle öppna en psykologibok och börja förstå varför herr president är så jäkla lättkränkt
2017-01-25, 01:15
Medlem
ziracorns avatar
Knappast märkligt att PREZ & c reagerar. Trump vann överlägset i elektoral-röst.
Efter en patetisk omräkning i Wisconsin så ÖKADE han med 216 röster!!!!!!!!!!!!!!

Sen kom det här med folkmängd på dagen då han invaldes. Såklart det var färrre
hos Trump än hos Obama 2008. So what!? Who cares!? Förklaringen är delvis att den hölls i D.C. Hur många från övriga delen av landet har råd att åka dit? (I Wash. D.C. röstade man 70-30 in favour of Hillary).

Han vann sina delstater, och var inte långt efter Hillary in the popular vote - vilket är AMAZING, eftersom det bor 35 mille (!) i California och 70 % röstar DEM!

Överlägsen seger, helt enkelt. Punkt.

ps Gör eran egen "matte" själva & se hur mkt han vann "the popular vote" - om man bortser från staten California...
Senast redigerad av ziracorn 2017-01-25 kl. 01:25.
2017-01-25, 01:36
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Rasmussen Reports verkar ofta ligga ca 10% över vad andra opinionsundersökningar säger.
Kollar man historiskt ligger de ~10% över vad alla andra undersökningar säger, det var likadant för G. W. Bush och Obama också.

De andra stora opinionsundersökningarna ligger oftast inom 3-4% av varandra medan Rasmussen Reports ligger ~10% över det. Så har det sett ut sedan 2008.

Så ser det ut nu med, enligt Gallup, Fox, NBC, CNN, CBS etc ligger trump på runt 42-47%.
Rasmussen Reports sin vana trogen ligger på 10% över det.

Oavsett vilken av dem som är mest korrekt så har Trump de sämsta siffrorna för en nytillsatt president.

Han, "Gubben TRUMP":

Han vann sina elektorer, men med enormt folkrika delstater som California/New York där folk röstar 80-20/ el. 70/30 DEMOKRATERNA, så var det matematiskt omöjligt att nå över 50 %! Fantastiskt att han kom så nära the Popular vote! (ps tänk om bara Norrbotten skulle rösta i Sverige... Chezzuz...)
Summa summarum: Överraskande överlägsen seger för the PREZ!

Han är ju "lättstött" Donald, med sånt med folkmängd på möten/popular vote etc. Men det utnyttjas ju verkligen bra av de som tycker mindre bra om honom...
Men som Donald sa häromdagen: "Varför röstade inte de här människorna (om dom nu hatar mig så mkt) ???????

Angående protesterna, så kan jag kan hjälpa the PREZ på traven:

1) En del är medelklassdöttrar med rastahår som just har börjat på universitetet, som umgås med HBTQ-skräp på fritiden. Fika & sånt. Lite braja också. Hatar Trump, risk att få börja en praktik/ett arbete om "Trumpen" vinner.

2) Andra är afro-amer. som tror att det är "nåt som händer" - kanske gratis Kent. chicken-wings? Hatar inte Trump, vet knappt vem han är.

3) Kassa européer med för mkt reskassa & svarta munderingar. Avskyr Trump. Har åkt över för att bråka a la Göteborg. Ger självkänsla & samhörighet.

4) Verkligen organiserade feminister som under demonstrationens gång skriker desperat - "kan vi inte organisera oss!?, SNÄLLA!". (Gudrun Schyman blev dålig i magen & stannade på flygplatsen & svepte en "Bloody"...)

Resten är väl plundrare (& pundare)...
Senast redigerad av ziracorn 2017-01-25 kl. 02:27.
2017-01-25, 01:39
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, det har ju varit mera goda nyheter för arbetare i USA i.o.m "Keystone"..

Sen är det ju inte så fiffigt att blanda alla goda och många nyheter som Trump & co får gjort.., med att skjuta sig i foten med "valprat"..och andra smågrodor !

Det "goda" drunknar ju bort..

Egot Donald.., tygla dit ego en smula. Tänk "less is more"..
Senast redigerad av Snapcount 2017-01-25 kl. 01:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in