2017-01-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Det är nästan precis en år gammal incident på Värner Rydéns. Slagsmål och han var ett av tre vittnen.

Har svårt att tro att någon hämnas för en sådan sak.

Jag ville bara påpeka medias felaktiga info.

Ställde han upp som vittne i tinget i det fallet och isf till vems fördel/nackdel?

Inte helt oväsentlig info som även skulle kunna berätta mer om vem Ahmed var som person.
Citera
2017-01-23, 22:47
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Är du dum i huvudet, vi pratar om en arab familj som lever i djupt utanförskap, som alldeles nyss kommit till Sverige.

Självklart kommer det gå åt helvete för deras 6 söner. I sverige krävs det att du kan språket klockrent och har en riktigt vass utbildning för uppnå hög standard, alt att du ärver cashen,.

Tycker det är djupt tragiskt för denna pojke, men grundproblemet är inte han, utan hans familj och deras utanförskap, och det kan ingen 1300 kr fake canada goose ändra på.

Du är lika efterbliven som många som skriver här. Mitt tips är att du inte ska yttra dig om något som du inte kan något om. Ahmeds föräldrar har säkerligen en högre utbildning än vad du har, hans mamma är bl.a. elingenjör och validerar sina betyg. Pappan jobbar som bilmekaniker. Bröderna på boende/lss samt skola. Achmed var en vanlig 16 åring med ambitioner. Jacka för 200kr eller 2000kr säger mig inget. Jag vet och jag har sett Achmed dela ut reklamblad i månader. Jag vet att han var en kämpe. By the way hans familj kom ej nyss till Sverige...De har dubbla medborgarskap svenskt och irakiskt.
Citera
2017-01-23, 22:53
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Du är lika efterbliven som många som skriver här. Mitt tips är att du inte ska yttra dig om något som du inte kan något om. Ahmeds föräldrar har säkerligen en högre utbildning än vad du har, hans mamma är bl.a. elingenjör och validerar sina betyg. Pappan jobbar som bilmekaniker. Bröderna på boende/lss samt skola. Achmed var en vanlig 16 åring med ambitioner. Jacka för 200kr eller 2000kr säger mig inget. Jag vet och jag har sett Achmed dela ut reklamblad i månader. Jag vet att han var en kämpe. By the way hans familj kom ej nyss till Sverige...De har dubbla medborgarskap svenskt och irakiskt.
Jasså pappan jobbar som bilmekaniker säger du? var då nånstans, i Irak?, här nolltaxerar han nämligen varje år.

Och de där valideringarna ger jag INGENTING för. Det fuskas hur mycket som helst med det där. Vänta du bara tills du får en "validerad" hjärtkirurg som skall operera dig
Citera
2017-01-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ställde han upp som vittne i tinget i det fallet och isf till vems fördel/nackdel?

Inte helt oväsentlig info som även skulle kunna berätta mer om vem Ahmed var som person.

Jag har inte läst domen i det fallet men han står med som vittne i ärendet. Han vittnade mot killen som dömdes till ungdomstjänst.
Citera
2017-01-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Med tanke på hoten mot eleverna som börjat dyka upp skulle inte alls bli förvånad om det här dådet var främlingsfientligt. Sjukt vilket samhälle vi lever i, en dag kommer skamen vara stor precis som den var efter andra världskriget, när man insåg hur långt man lät hatet att gå. Det är inte okej att våldföra sig på oskyldiga människor, kommer aldrig att vara det.

Hoten kommer garanterat inte ifrån GM. De kommer från småglin som inte förstår allvaret i situationen. Glinen kan vara blattar likväl som svennar, lika blåsta oavsett.

GM är inte svenskar, hade så varit fallet hade folk snackat för länge sedan. GM är invandrare, välkända bland kidsen och buset i Malmö. Det är fult bland invandrare att samarbeta med polisen, lite som att skvallra till en lärare när någon mobbat dig i skolan.

Rena spekulationer från min sida givetvis.

Och oskyldiga? Vem är oskyldig i detta fallet tror du?
Citera
2017-01-24, 08:36
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Men nu var det inte EN dyr jacka utan enligt någon som gått igenom hans facebook (inlägget finns i tråden och har inte blivit ifrågasatt så antar att det stämde rätt bra(?)) så hade han ett flertal skitdyra jackor, typ 3-4st till ett samlat värde av ~20-30.000:- samt ytterligare stora mängder märkeskläder som tröjor, byxor ect vilket är märkligt när föräldrarna nolltaxerar.

Man tjänar liksom knappt ett skit på att dela ut reklam... däremot ger det en möjlighet att springa i trapphusen lite "undercover" i andra ärenden, säger inte att Ahmed gjorde det men vet andra som gjort.
Senast redigerad av SurTrollet 2017-01-24 kl. 08:47.
Citera
2017-01-24, 08:39
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Sannolikheten att det är ett misstag och att Ahmed blivit skjuten istället för nån annan, eller att nån helt enkelt bara kört en random busshållplatsskjutning och råkat pricka honom torde vara minimal!
Jag har följt nästan alla utredningar kring skjutningar det senaste året, och i princip ALLA har gemensamma nämnare: -utlänning som pangas, utges för att vara moder Teresas motsvarighet, framkommer senare att det antingen fanns kriminella band eller att dådet var hedersrelaterat.

Så i min värld har han antingen legat med fel tjej, eller gjort nåt som ger följder i den kriminella världen.
Citera
2017-01-24, 09:22
Medlem
Kokainet flödar bröder. Cashen flöder in som aldrig förr. Polisen kan inte göra nåting! dessa grabbar är set for life snart
Citera
2017-01-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnessfirst
Kokainet flödar bröder. Cashen flöder in som aldrig förr. Polisen kan inte göra nåting! dessa grabbar är set for life snart

Du verkar veta mkt om malmös undre värld. Dela mer
Citera
2017-01-24, 12:42
Medlem
Kan vara en enkel nysvensk IS-sympatisör som varit framme?
Citera
2017-01-24, 13:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Men nu var det inte EN dyr jacka utan enligt någon som gått igenom hans facebook (inlägget finns i tråden och har inte blivit ifrågasatt så antar att det stämde rätt bra(?)) så hade han ett flertal skitdyra jackor, typ 3-4st till ett samlat värde av ~20-30.000:- samt ytterligare stora mängder märkeskläder som tröjor, byxor ect vilket är märkligt när föräldrarna nolltaxerar.

Man tjänar liksom knappt ett skit på att dela ut reklam... däremot ger det en möjlighet att springa i trapphusen lite "undercover" i andra ärenden, säger inte att Ahmed gjorde det men vet andra som gjort.

Men om de nolltaxerar så betalar de ju ingen skatt och då får de väl pengar över till jackor.
Jackorna är kanske avdragsgilla.
Citera
2017-01-24, 17:37
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Kan vara en enkel nysvensk IS-sympatisör som varit framme?
men deras grej är ju att ta så många med sig i döden som möjligt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in