2017-01-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullJesus
Här är en timelapse.

Ja, och om den stämmer är ju även flygbilden korrekt. Den såg ju rätt äkta ut.

Spicer (Trump) gjorde fel att gå åt pressen så hårt. De skulle överhuvudtaget inte kommenterat ämnet då det är irrelevant.
Citera
2017-01-23, 15:28
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du är så jävla korkad i skallen att det inte finns ord för det, du köper hela Aftonbladets lögner utan att använda fakta, idiot säger jag.

Vad är det han ljuger om, det är bara ni äckliga vänsterfittor som ska förvränga allt hela tiden.

Vet du varför bilden har mindre folkmassa än 2009 då Obama blev President?

Har du sett vita plasten man täckte stora delar av gräsmattorna med under då Trump invigdes på bilden? det är avspärrade områden, inga fick gå eller vara där och inget konstigt att det verkar vara mindre folk.

Snälla använda hjärnan nästa gång och lite inte blint på en tidning som sprider lögner.

Media hade spridit även att man tagit bort Martin Luther King, Jr statyn från Ovala Rummet, åter igen en LÖGN!!

+1

Förstår inte hur människor kan använda Pk-tidningarna som en "trovärdig källa" Tänk ett steg längre istället.
Citera
2017-01-23, 16:17
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det intressanta här är egentligen inte hur mycket publik som kom utan varför publikmängden är intressant. Dels varför Trump tycker det är så viktigt att bråka om, det känns ju som det ändå kom många så han behöver ju inte skämmas direkt. Men också intressant varför media tycker det är så viktigt att tvåla till Trump. Nog för att han verkar ge lite självmål.

Media har sedan den för dom chockartade valförlusten försökt vrida narrativet till att utmåla Trump som den mest impopuläre presidenten i modern tid - en fortsättning av hur det lät i valrörelsen, där man felaktigt önsketänkte att han skulle förlora och Hillary vinna en säker seger. Det är vad man försöker påskina med liknande artiklar i hopp om att det sunda förnuftet och logiken sätts på undantag.

Sedan går meningarna isär varför han hoppar på just denna form av rapportering. Vissa försöker ge sken av att det är ett led i den "större krigföringen mot media" och så kan det naturligtvis vara. Men det finns rätt och fel strategier till allting och frågan vi måste ställa oss är om det är just denna slags nyhetsrapportering man skall angripa från Trumpskt håll. Att porta vissa medier från presskonferenser, att vägra svara på, och befatta sig med, vissa mediers frågor har långt större negativ effekt för dom än att ge sig in i prestigefajter i icke-frågor.

Valrörelsen är över, nu tillkommer statsmannaämbetet och utmaningen i att vara den bästa presidenten. Jag delar kritikernas syn på att om han inte vinner denna strid så kommer det att slå tillbaka mot alla oss som delar sympatier och värderingar med Trump.

Igår twittrade han två meddelanden som handlade om den mer eller mindre rikstäckande "Womens march" och deras eventuellt dåliga förlorarskap samtidigt som han slog vakt om rätten att demonstrera. Vi får nog förlika oss med idén om en betydligt mer "närvarande" president än tidigare.
Citera
2017-01-23, 17:47
Avstängd
DickeFixs avatar
Jag är förvånad att så många här på Flashback gillar Trump. Kanske beror det på att Trump är en av de få politiker som är klart mot globalisering.

Jag inser att globaliseringen har problem som måste lösas och försökte starta en tråd om det:

(FB) Globaliseringen och dess risker

Men om man nu vill att globaliseringens avigsidor ska belysas, vilket verkligen är viktigt, så är det kontraproduktivt att talespersonen är en kolerisk narcissistisk psykopat som vägrar samarbeta med medierna. Man vill väl ha någon som kan använda medierna för att övertyga motståndarna med sakargument?
Citera
2017-01-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Varför uppröras över det? Hur många som kommer dit lär väl snarare handla om hur många som röstat på Trump kontra obama i staden Washington.

Precis, Washington är en stad med väldigt många svarta dvs Obamas kärnväljare. Trumps kärnväljare är knappast de svarta. Men hursomhelst så tycker jag det är onödigt att kommentera en sak som hur många människor som varit på plats, framstår mest som att det var hans sweet sixteen party och ingen dök upp. Han borde lugna ner sig lite och låta de genomförda politiska förändringarna tala istället. Intressant med någon som vågar röra om lite i grytan tycker jag, sen om det blir bra i slutändan kan jag inte svara på.
Citera
2017-01-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag är förvånad att så många här på Flashback gillar Trump. Kanske beror det på att Trump är en av de få politiker som är klart mot globalisering.

Jag inser att globaliseringen har problem som måste lösas och försökte starta en tråd om det:

(FB) Globaliseringen och dess risker

Men om man nu vill att globaliseringens avigsidor ska belysas, vilket verkligen är viktigt, så är det kontraproduktivt att talespersonen är en kolerisk narcissistisk psykopat som vägrar samarbeta med medierna. Man vill väl ha någon som kan använda medierna för att övertyga motståndarna med sakargument?

Har du helt missat tåget?
Även om Trump hade kört med silkeshandskar hela valrörelsen och omfamnat media så hade de spottat på honom. Media ÄR globalisterna.
Förstår du inte? Den tredje statsmakten finns inte. De är ett, media och den politiska sammansvärjning.
En icke-globalist kommer aldrig få "använda" sig av media.
Citera
2017-01-23, 19:38
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Alternativ 2 var ju att han inte hade så många supportrar i slutändan.

Kan det vara så att Trumps röstare är på jobbet? Det är inte bara att ta ledigt i USA för låginkomsttagare. Svarta arbetslösa hade ju all tid i världen att gå på Obamas insvärning.
Citera
2017-01-23, 20:48
Medlem
D3adMau5s avatar
Han sa nyligen att han menade totalt som tittade, alltså som var där och följde live via internet/tv.

https://www.youtube.com/watch?v=I6gMfIsUB-s

Nu kör han över media igen, in och titta!
Senast redigerad av D3adMau5 2017-01-23 kl. 20:54.
Citera
2017-01-23, 21:12
Medlem
Såg precis den ovanligt långa presskonferensen från idag.

Spicer sa bland annat att det var flest tittare totalt sett någonsin, men att det inte var flest tittare på plats. En ganska lurig räddning från det utbrottsmässiga talet han höll igår.

Budskapet till den samlade pressen var att bra saker ska rapporteras som bra, och dåliga saker ska rapporteras som dåliga. Som oberoende kan jag hålla med om att den negativa vinklingen har varit överdriven. Återstår att se om det blir nån ändring.
Citera
2017-01-23, 21:13
Medlem
Racooons avatar
Den orange clownen är en hycklare av rang. Så länge tidningarna slickade hans röv medhårs och skrev artiklar om hans guldfärgade bidéer och dasstolar samt etablerade hans varumärke, då dög de. När de nu inte skriver det han vill så kommer den lille mobbaren i honom fram. Han är och förblir en äcklig fjant.
Citera
2017-01-23, 21:45
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11217
Skojar du?
Tar man bort Kalifornien så är Trump överlägset populärast.
Inse att media ljuger!

Trumps väljare består till stor del av fattiga white trash människor, de har inte råd att åka till Washington. Lägg till det en massa personer som röstade på Trump enbart för att de ogillade Hillary ännu mer.
Det hade varit sensationellt om Trump hade haft fler åskådare än Obama. Hur någon här kan ifrågasätta det är obegripligt.

Det är också fullkomligt obegripligt varför inte Sean Spice bara accepterade fakta och lät det bero istället för att framstå som en idiot.
Senast redigerad av MAD 2017-01-23 kl. 21:48.
Citera
2017-01-23, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skrufwin
Såg precis den ovanligt långa presskonferensen från idag.

Spicer sa bland annat att det var flest tittare totalt sett någonsin, men att det inte var flest tittare på plats. En ganska lurig räddning från det utbrottsmässiga talet han höll igår.

Budskapet till den samlade pressen var att bra saker ska rapporteras som bra, och dåliga saker ska rapporteras som dåliga. Som oberoende kan jag hålla med om att den negativa vinklingen har varit överdriven. Återstår att se om det blir nån ändring.

Människor på plats hade beräknats med hjälp av siffror från kollektivtrafiken, som i efterhand visat sig inte vart helt pålitliga/korrekta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in