Citat:
Ursprungligen postat av
barkenarot
Ett nummer 0*57-280 05 ringde upp mig och ville ha ett löfte att jag skulle besvara alla frågorna i en undersökning för att få vara med i den. Ungefärligt replikskifte, ur minnet:
Med det förbehållet exkluderas personer som håller löften och som inte är naïva. Det är kanske ingen slump att den gruppen också saknar representation i Riksdagen just nu.

Hahaha! En Sifo-idiot ringde nyligen upp mig på uppdrag åt ett företag jag anlitat för att undersöka kundnöjdhet. Flera orsaker gjorde att jag inte lade på vilket jag vanligtvis skulle göra. Men hon sa inget i förväg om det du skriver. Men efter en stund började jag tröttna, det drog ju ut nåt så in i helvete på tiden.
"Nej, du kan inte avbryta innan vi är klara!"
"Jo, det kan jag visst! Fråga mig!"
*klick*
En gång förra århundradet blev jag tillfrågad av en Sifo-person i lokaltrafiken om att besvara en undersökning. Jag blev uppriktigt häpen över hur dåligt han utförde utfrågningen. Hade jag betalat för den undersökningen skulle jag... tja, inte betalat. Rent skitdåligt jobb är vad de gör. Det går fan i helvete inte att lita på Sifo-siffror. Betalar du pengar till dem är du en idiot!