2017-01-23, 12:10
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är väl styvfarsan?

Inte omöjligt att jag fått det hela om bakfoten. Mellan hoten så utgav han sig för att vara far till buspojken så det är nog jag som läst in för mycket i det hela.
Citera
2017-01-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Kikade lite på truckers paradise, fy fan vilket folk det finns, oavsett vad som hänt har en människa avlidit och en fått skador för livet. Visa lite respekt för helvete

Hur vore det om dom visat respekt för andras egendom?
Citera
2017-01-23, 12:13
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Inte omöjligt att jag fått det hela om bakfoten. Mellan hoten så utgav han sig för att vara far till buspojken så det är nog jag som läst in för mycket i det hela.
Tror att han skrev att han var far också men åsyftade då sina egna barn, inte styvsonen.
Citera
2017-01-23, 12:20
Medlem
Vi kan nog enas om att händelsen var en olycka, sådant händer. Skillnaden här var att det var kriminella som höll på stjäla (något). Vi kan också konstatera att det är rätt uppenbart att det finns ett stort uppdämt hat mot kriminella. Att det är därför man ser att folk reagerar med att det var rätt åt de kriminella.

Så reagerar jag också. Hör jag om någon som blir mördad är det första jag är intresserad av ifall offret förtjänar sympati med värdig begravning eller ska slängas i avskrädeshögen.
Citera
2017-01-23, 12:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det ryktas att Ryck & Knyck AB ska försöka sig på hostile takeover i grillbranchen.

Det skulle leda till skjutningar i så fall. Grillbranschen är redan paxad, och försöker man sig på en hostile takeover av den så bör man först införskaffa en rejäl arsenal samt säga adjö till de nära och kära man har och som av olika anledningar inte är redo att bära skyddsväst när de handlar dagligvaror.
Senast redigerad av Trolltestet 2017-01-23 kl. 12:28.
Citera
2017-01-23, 12:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det skulle leda till skjutningar i så fall. Grillbranschen är redan paxad, och försöker man sig på en hostile takeover av den så bör man först införskaffa en rejäl arsenal samt säga adjö till de nära och kära man har och som av olika anledningar inte är redo att bära skyddsväst när de handlar dagligvaror.

Tråkigt för dem. Då får de väl fortsätta med vad de kan, med allt vad det innebär med obekväm arbetstid och annat.
Citera
2017-01-23, 12:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Inkompetenta busar som Björnligan och Ryck & Knyck AB är roliga, närmast per definition. Om de dessutom kommer från Säffle, gör det inte direkt sämre.
Citera
2017-01-23, 12:48
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Jag tycker nog inte att man förtjänar att brinna upp bara för att man snor bensin faktiskt.

Men det verkar ju som dom gjort en del värre saker innan så det ska man ju ta med i beräkningen kanske.

Kanske inte nödvändigtvis förtjänar, men man bör ha med det i riskkalkylen. Det är bensin vi snackar om, det brinner rätt bra.
Citera
2017-01-23, 12:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vi kan nog enas om att händelsen var en olycka, sådant händer. Skillnaden här var att det var kriminella som höll på stjäla (något). Vi kan också konstatera att det är rätt uppenbart att det finns ett stort uppdämt hat mot kriminella. Att det är därför man ser att folk reagerar med att det var rätt åt de kriminella.

Så reagerar jag också. Hör jag om någon som blir mördad är det första jag är intresserad av ifall offret förtjänar sympati med värdig begravning eller ska slängas i avskrädeshögen.
Att det var en olycka är ju klart, om det sedan berodde på dumhet eller okunskap återstår att se, det lär väl den kommande utredningen visa. Hos gemene man finns det ett hat mot kriminella, man är förbannad på att skithögarna tar ens tillhörigheter och kostar samhället en massa pengar, inget konstigt alls.
Citera
2017-01-23, 13:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Inkompetenta busar som Björnligan och Ryck & Knyck AB är roliga, närmast per definition.

De är ett Självsanerande Otyg.

Den ena dog ju i helgen, vilket krasst sett ju har sparat sjukvården många många miljoner rakt av då det inte är billigt att behandla svåra brännskador, och den andra kommer garanterat att dö när han ger sig på grillbranschen.
Citera
2017-01-23, 13:36
Medlem
Driftstopps avatar
En på truckers skicka in denna.
https://www.youtube.com/watch?v=UOQ2XGo0Oxc

Är det såhär i Säffle?
4:30
Citera
2017-01-23, 13:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Att det var en olycka är ju klart, om det sedan berodde på dumhet eller okunskap återstår att se,

"eller"? Det återstår inte alls att se. Det var dumhet som ledde till okunskap. Hade dom bara orkat läsa PDF-filen som postades tidigt i denna tråd angångde hantering av farligt gods och följd anvisningarna hade inte detta hänt. Dom hade kunnat stjäla sina 2000 liter bensin, kört därifrån med släpet överlastat med 1500kg... Hur nu det hade slutat. Troligen inte så bra det det heller.

Alltså, men behöver inte ens läsa PDFen. Alla normala människor vet at bensin är farligt och att bensin/luft i rätt blandning är mycket explosivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in