2017-01-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Nu har jag läst i fupen,
17,5 cm i diamanter är det blodiga avtrycket
Finns på två ställen i huset
Dels i köket på en köksbänk (vid micron)
Och på hallgolvet i huvudentrén

Detta talar för att lampan redan fanns i köket när första smällen sker
Att MGM ställt ifrån sig lampan på köksbänken (under samtalet)

För att sedan använda den igen i sovrummet

Bära den med sig, ställa ner den i hallen, klä på sig skor/jacka?
Han hade väl en cardigan denna kväll, vill jag minnas att jag läst.

Tar med sig lampan och går ut huvudentrén

Vet vi att lampan har den aktuella diametern?

Läste någonstans i fup att de mätt på en likadan lampa från tillverkaren, och det stämmer med måtten.

Rätta mig gärna om jag missuppfattat den biten.
Citera
2017-01-22, 17:59
Medlem
Citat:
Tittade lite på merinfo.se (sökte på pers gränd 6 Idre) där det finns en karta över adressen
Pers gränd 6, om du klickar på mammans namn (Annelie Kristiansson) och sedan på bostadsinformation,
det ser ut som om avstånden mellan Aktuella adresser är kort
Blåbärsstigen där Magnus bodde och pers gränd samt dalavägen där MGM hyrde?
Det bör handla om någon kilometer bara...
Tommy Kristiansson äger ingen fastighet så troligtvis hyrde han huset på dalavägen
Någon som vet om han bor kvar där?
Han är i alla fall skriven hos föräldrarna på pers gränd och även en syster.
Men varför ringa mamman om han själv bodde så nära, det var väl bara att gå hem och sova
(Om han var oskyldig)
Såg också på kartan att fortsätter man på samma väg från pers gränd norrut så kommer man fram till foskros, där sommarstugan finns.
Avståndet dit ser kort ut.
Kanske ligger lampan och kläder någonstans efter denna väg?

Ritade upp en liten karta över vart föräldrahemmet (grön) ligger jämfört med TKs tidigare bostad (röd). Svart linje är en gammal traktorväg som tar ca 5 minuter att gå, den leder även ner på foskrosvägen, där föräldrarna har setts åka på morgonen. På traktorvägen går det även att framföra bil, vilket föräldrarna troligtvis har gjort för att slippa bli sedd av eventuella vittnen.

Länk till bilden:
https://minfil.org/o7R3s2b3bd/IMG_0171.PNG
Citera
2017-01-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Okej.
Nytt angående kräket.
Han har en ny flickvän tydligen.
Har setts hand i hand...
Mer än så vet jag inte, ännu

Man blir ju nyfiken vem som kan falla för killen. Skicka gärna namn via pm om du inte vill droppa det här. Tack på förhand
Citera
2017-01-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderklyka
Ritade upp en liten karta över vart föräldrahemmet (grön) ligger jämfört med TKs tidigare bostad (röd). Svart linje är en gammal traktorväg som tar ca 5 minuter att gå, den leder även ner på foskrosvägen, där föräldrarna har setts åka på morgonen. På traktorvägen går det även att framföra bil, vilket föräldrarna troligtvis har gjort för att slippa bli sedd av eventuella vittnen.

Länk till bilden:

Tror du han varit hem på morgonkvisten innan mamma och pappa hämtade? Alternativt om det bara var mamman?

Jag tror att han blivit hämtad i närheten av blåbärstigen,
Sen har de dumpat grejerna tillsammmans någonstans, mot foskros hållet
Sen blir han skjutsad till dalavägen för att hinna sova en stund innan polisen kommer dit med dragna vapen
Och han ställer inte EN ENDA fråga om varför polisen är där eller varför han anhålls....
Citera
2017-01-22, 19:03
Medlem
Citat:
Tror du han varit hem på morgonkvisten innan mamma och pappa hämtade? Alternativt om det bara var mamman?

Jag tror att han blivit hämtad i närheten av blåbärstigen,
Sen har de dumpat grejerna tillsammmans någonstans, mot foskros hållet
Sen blir han skjutsad till dalavägen för att hinna sova en stund innan polisen kommer dit med dragna vapen
Och han ställer inte EN ENDA fråga om varför polisen är där eller varför han anhålls....

Jag tror att TK är hämtad på mordplatsen av mamman, sen körd hem till deras hus där TK har duschat av sig. Båda föräldrarna har därefter kört hem TK via traktorvägen. Efter de så har föräldrarna tagit genvägen ner till Foskrosvägen för att senare göra sig av med bevismaterialet.
Senast redigerad av Dunderklyka 2017-01-22 kl. 19:05.
Citera
2017-01-22, 23:05
Medlem
Citat:

Länk till bilden:

Sjukt. Har släkt i slutet av den gatan. Dvs huset bredvid. Måste höra vad de vet.
Citera
2017-01-22, 23:42
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Jag tror att TK är hämtad på mordplatsen av mamman, sen körd hem till deras hus där TK har duschat av sig. Båda föräldrarna har därefter kört hem TK via traktorvägen. Efter de så har föräldrarna tagit genvägen ner till Foskrosvägen för att senare göra sig av med bevismaterialet.

Nej den traktorvägen kan du inte köra med bil tyvärr. Jag har bott på Pers gränd så jag har gått den ett otal gånger och det är inget du kör med bil - varför skall man dessutom ta den? Nedfarten på foskrosvägen är väldigt bökig dessutom om man skall åt foskroshållet när man kör ned, det är en brant ås som vägen följer och för att svänga höger när man kommer ned måste man i princip göra en 180 graders sväng. Det är betydligt lättare och säkert snabbare att bara åka den vanliga vägen.
Citera
2017-01-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Nej den traktorvägen kan du inte köra med bil tyvärr. Jag har bott på Pers gränd så jag har gått den ett otal gånger och det är inget du kör med bil - varför skall man dessutom ta den? Nedfarten på foskrosvägen är väldigt bökig dessutom om man skall åt foskroshållet när man kör ned, det är en brant ås som vägen följer och för att svänga höger när man kommer ned måste man i princip göra en 180 graders sväng. Det är betydligt lättare och säkert snabbare att bara åka den vanliga vägen.

Jag har själv kört den traktorvägen med bil och det är inget bekymmer. Med ett enkelt omtag så tar du 180graders svängen utan problem.
Har hört att föräldrarna påstår att dom har varit hemma hela morgonen, det håller dom fast vid även när det är ett vittne som har sett dem åka på foskrosvägen just den känsliga tiden på morgonen.
Citera
2017-01-23, 10:05
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Har hört samma, en riktigt jävlig tjej som gärna gjorde livet jävligt för folk.
Härligt par...

Sjukt,vad gör hon med honom. Rent utseende mässigt spelar hon ju i en helt annan liga. Men är hon som ni säger är det väl inte så konstigt. Jag var iof relativt bråkig i yngre dagar jag med, idag är jag inte alls densamma
Citera
2017-01-23, 11:55
Medlem
Citat:
Okej.
Nytt angående kräket.
Han har en ny flickvän tydligen.
Har setts hand i hand...
Mer än så vet jag inte, ännu

Gärna ett PM med namn!
Citera
2017-01-23, 12:37
Medlem
Citat:
Jag håller verkligen med dig.
Idre är ju inte en storstad direkt, så de måste bli påverkade på flera sätt,
Tex när de handlar på Ica,
ja allt de gör
Tror nog hela byn tittar snett
Å stackars systrar,,,,kan inte vara lätt för dem alls.
Tror nog att familjen flyttar inom kort

Ja det måste vara jättejobbigt för systrarna... särskilt när MGM, morsan och ena systern senast i helgen pimplade öl och bowlade i Mora. Jajjemen.
Tyckte någon skrev systrarna sagt upp kontakten...
Citera
2017-01-23, 12:39
Medlem
Citat:
Även om de tagit avstånd så får de leva med detta.
Familjen dvs föräldrarna väljer MGM och väljer på så sätt bort de två andra barnen? Dvs systrarna.
Det är synd om dom, som får lida för något de inte gjort och medvetet valt att ta avstånd från.
Tragiska föräldrar

Synd om systrarna? Ptja inte verkade det då synd om ena syrran som pimplade öl med morsan och MGM i helgen när de bowlade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in