2017-01-22, 22:49
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Vilken skillnad mot Obama som enligt liberaler och neo-kommunister var världens bäste president redan innan han svor eden. Men när han avgick var han den minst populäre presidenten i USAs historia. Trump kanske gör en inverterad Obama?
...är du full nu eller? Eller har det bara blivit en överdos av alternativ-faktan?

Donald är långt mindre populär nu, när han precis har valts in, än vad Obama någonsin har varit! I synnerhet nu när han avgår. Obamas 57% approval är en bra bit över medlet.
Jag förstår att världen måste anpassas till sinnebilden där ute på din kant, men det blir svårt när du försöker sammanföra ditt fantasylajv med verkligheten vi andra lever i...
2017-01-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Nä, du vet, förmögenhet räknas i tillgångar, alltså just det du räknar upp. Han har säkerligen tillgångar på många miljarder.

Antagligen är det som spekuleras så att han inte betalat skatt.

Det är det mest troliga.

Personligen tror jag det handlar mer om skulderna.
Hur stora lån har Trump egentligen och till vilka banker/organisationer.
2017-01-23, 00:08
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Media kanske men väljarna verkade inte så intresserade.

Jag tror att det är så enkelt som att han inte har en miljard på banken i rena pengar utan allt är i värde och i form av fastigheter.

Hela hans karriär bygger på att han är "rik" så det skulle vara förödande för Trump karaktären om han inte är miljardär. För oss hade nyheten varit mehhh men för hans hjärna är det doomsday.

Om vi nu ska gissa vad som gömmer sig i hans skatteplanering så är det antagligen ingenting och när det väl kommer ut framstår han ännu mer som ett offer för massmedias lögner. Det är det mest troliga i och med att vi känner Donald Trump ganska väl vid det här laget och vet hur han spelar.
2017-01-23, 00:35
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Man ska se saker positivt.

Släng in en nedgången missbrukare också, saker kan bara bli bättre.
Eller varför inte låta en apa styra, sjukt låga förväntningar där!

Fast till skillnad mot en apa eller en missbrukare så har ju Trump skapat ett stort affärsimperium med ca 500 företag. Många skulle nog anse att det är ett hyfsat CV. Åtminstone lär det smälla högre än CVt för random Trumphatare på Flashback.
2017-01-23, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast ju mer Trump vägrar ge ut dessa uppgifter, desto mer intressanta kommer de att bli för media. Sådant har en tendens att komma ut, och detta är troligen något som skulle orsaka en rejäl skandal om det publicerades.

Vid det här laget vågar jag inte ens spekulera kring vad det rör sig om, men jag tror nog att det är mer än lite vanligt skattefiffel.

Trump vet vad han gör, Putin framstår som amatör i jämförelse.

Madman har rivit upp Obamacare, imorgon NAFTA, beslutat att flytta ambassaden i Israel och rökt ut några av Världens mäktigaste personer ur Washington.
Vi snackar om affärer i klass med Tysklands BNP, och ändå fokuserar alla lågintelligenta vänsternissar på publiksiffror, vädret och hans deklaration.

Trump släpper deklarationen när det blir en belastning istället för tillgång, han planerade att ställa upp redan 2012, så man får väl anta att han inte är så korkad att han fuskade med skatten.
Senast redigerad av hawka 2017-01-23 kl. 02:39.
2017-01-23, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Trump vet vad han gör, Putin framstår som amatör i jämförelse.

Madman har rivit upp Obamacare, imorgon NAFTA, beslutat att flytta ambassaden i Israel och rökt ut några av Världens mäktigaste personer ur Washington.
Vi snackar om affärer i klass med Tysklands BNP, och ändå fokuserar alla lågintelligenta vänsternissar på publiksiffror, vädret och hans deklaration.

Trump släpper deklarationen när det blir en belastning istället för tillgång, han planerade att ställa upp redan 2012, så man får väl anta att han inte är så korkad att han fuskade med skatten.

Lol.

Putin är stabil och har värderingar, han styrde Trumpis dit han ville i valet, Trumpisen blev ju så till sig av att bli bekräftad av Putin att han inte visste vad han skulle göra. Nu har han lugnat ner sig, nu putsar han på nya begrepp som alternativfakta

Ja deklaration vill vi se, Trump har funderat på presidentskap sedan länge så där har du ytterligare ett fel om din idol mr cuckleader.

Kissar snart på alla cucks som tror sig vara nationella för att de stödjer trååmp.

edit: du kan anta vad du vill, har en känsla av att om tråmp säger att det är fakenews så kommer du ändå "veta" vad som är alternativfakta

hur resonerar du när du säger att det är en tillgång nu?
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-23 kl. 02:50.
2017-01-23, 03:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Wikileals erbjuder sig publicera om de får in trumpis uppgifter.

Alternativ media månne?
Det är ju bäst om Wikilols får tag på uppgifterna först, så de kan skrubbas ordentligt.

Edit: Nu börjar det...
http://www.reuters.com/article/us-global-markets-idUSKBN157023
Citat:
Dollar slips, stocks on defensive after Trump's protectionist address
Senast redigerad av zergrush 2017-01-23 kl. 03:38.
2017-01-23, 04:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Wikileals erbjuder sig publicera om de får in trumpis uppgifter.

Alternativ media månne?

Wiki erbjöd/efterlyste det samma för över ett halvt år sedan.., det är bara att cheka om du är seriös.., vilket du inte är..(ditt arsle)

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är ju bäst om Wikilols får tag på uppgifterna först, så de kan skrubbas ordentligt.

Edit: Nu börjar det...
http://www.reuters.com/article/us-global-markets-idUSKBN157023

Dollarn kommer att stiga (dessvärre) i det korta loppet..(6 mån) I det längre är det en annan historia.
2017-01-23, 04:30
Medlem
När Kellyanne Conway frågades ut varför Spicer ljög när han skällde ut pressen så svarade hon att det inte var lögn utan "alternativ fakta"...

Vad fan, kan någon ta de där mupparna på allvar?
Nej vi ljuger inte vi presenterar "alternativ fakta".

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
2017-01-23, 04:54
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast ju mer Trump vägrar ge ut dessa uppgifter, desto mer intressanta kommer de att bli för media. Sådant har en tendens att komma ut, och detta är troligen något som skulle orsaka en rejäl skandal om det publicerades.

Vid det här laget vågar jag inte ens spekulera kring vad det rör sig om, men jag tror nog att det är mer än lite vanligt skattefiffel.
Det är nog inte svårare än att han är långt ifrån så rik som han säger och att han sedan av mitten av 2000-talet fått generösa lån av ryska banker(får ej lån av amerikanska banker efter alla konkurser) för uppehålla sin fasad. Vilken miljardär håller på med bedrägerier som Trump university, Trump foundations, lurar byggföretag etc.
2017-01-23, 07:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Höll inte New york på att gå bankrutt under 70-talet?

Trump köpte sina första fastigheter under 70-talet för rekordlåga priser och jag behöver inte förklara för dig vad dem är värda idag Manhattan.

Ja och det var ju lixom hela min poäng Läste någonstans att om Trump gjort samma sak i Chicago hade han varit bankrutt idag. Han tog extrema risker och hade extrem tur.
2017-01-23, 07:20
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
När Kellyanne Conway frågades ut varför Spicer ljög när han skällde ut pressen så svarade hon att det inte var lögn utan "alternativ fakta"...

Vad fan, kan någon ta de där mupparna på allvar?
Nej vi ljuger inte vi presenterar "alternativ fakta".

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag tycker detta är väldigt märkligt. Vad hadeTrump-administrstionen för behov från första början att ljuga om detta när man relativt enkelt att bevisa att det var lögn att det var något form av rekord?

Jag får typiska regimvibbar av sådant propagandabeteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in