2017-01-22, 22:27
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Just det. Trumps politik innehåller så mycket som inte går ihop med svenskars generella
inställning. Motstånd mot offentlig sjukvård. Ekonomisk protektionism till sin spets.
Kvinnosynen. Abortmotståndet. Det klumpiga utspelen mot politiker som Merkel och Kina, som han i en tweet påstod har hittat på klimatförändringarna.

Hans invandringsfientlighet och rasism är bara en del av det hela. Men naturligtvis skulle gemene svensk idiotförklara en statsminister som vill bygga en dyr mur för att hålla flyktingar borta och som fjäskar för Putin.

Jag har inte haft fel om någonting. Förutsade att han och Clinton skulle bli kandidater, Velade fram och tillbaka om Trumps vinst men trodde dagarna innan att han skulle vinna. Hans tal var en dåres. Komiskt. Trump har ju inte ett uns av ödmjukhet men vi ska lära oss?

Du kommer att bli grymt besviken. Inga diplomatiska färdigheter alls. Som i fallet med Merkel.

Snacka går ju fast jag orkar inte kolla din posthistorik just nu. Vilket som slår jag vad om att Trump håller sig i sadeln längre än Merkel framöver. Trumps invigningstal var underbart även om jag förstår att din sort sket ned er av lika delar skräck och ilska. Det blåser nya vindar nu och samarbete mellan Trump och Putin ser jag fram emot. Då kanske vi kan reversera det muslimska erövringsförsöket av Europa. Inleda ett nytt Reconquista.
Citera
2017-01-22, 22:30
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Snacka går ju fast jag orkar inte kolla din posthistorik just nu. Vilket som slår jag vad om att Trump håller sig i sadeln längre än Merkel framöver. Trumps invigningstal var underbart även om jag förstår att din sort sket ned er av lika delar skräck och ilska. Det blåser nya vindar nu och samarbete mellan Trump och Putin ser jag fram emot. Då kanske vi kan reversera det muslimska erövringsförsöket av Europa. Inleda ett nytt Reconquista.
Det var det löjligaste mest övermodiga tal en president i USA framfört.
Citera
2017-01-22, 23:31
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det var det löjligaste mest övermodiga tal en president i USA framfört.

Nej, det var ett visionärt tal och framförallt var det riktat till folket. Det är vad du och dina gelikar inte begriper. Man kan inte rövknulla folket hur länge som helst. Så småningom blir det en reaktion mot en korrumperad elit som utnyttjar folket för egen vinning. Det är en folklig revolt som pågår och den kommer att svepa bort Europas nomenklatura härnäst.
Citera
2017-01-23, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Vi behöver inte fler människor i Sverige, landet skulle må bättre om vi var färre medborgare som vi var tidigare. Fler betyder inte bättre land utan tvärtom all blir sämre med fler. Andra varelser (djur) har också rätt till livsutrymme i vårt land.

Tänk hur fint vårt land skulle vara med 8 miljoner medborgare.

Sverige tjänar på en mindre befolkning, tänk på djuren och naturen.

Fler människor ökar på växthuseffekten. Sverige behöver en riktigt miljöparti som säger nej till all mänsklig migration.

Så sant, så sant.
Citera
2017-01-23, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har helt missförstått varför Trump vann valet. Hillary satte många fälleben för sig själv och är väl inte den mest attraktiva presidentkandidaten heller egentligen. Du verkar dock vara under intrycket att allt som skrevs om Hillary var lögn. Så är det inte. Vad det verkar så fanns det inget snusk att hitta om Trump, annars hade det utan tvivel varit offentligt senast på valdagen. Ingenting hände!

Folk röstade på Trump för att de ser honom som enda möjlighet till någon form av förändring. Den amerikanska drömmen har gått i kras för större delen av befolkningen. Man är förbannad och sårad över att tvingas harva i botten av samhället samtidigt som politikerna ljuger vidare. Det handlar inte om att folk är rasister eller mansgrisar. Det är ett gnagande missnöje som över tid blivit så djupt förankrat i befolkningen att det till slut rinner över.

När Trump som icke-politiker stiger in i strålkastaren och vräker ur sig den ena obekväma sanningen efter den andra blir han ett självklart val. Vi ser samma sak i Sverige även om det inte alls blir lika effektfullt pga de kulturella skillnaderna mellan våra länder. Inte för att folk är antifeminister eller rasister utan för att folk är missnöjda. Politikerföraktet är mer utbrett än någonsin. Det återstår att se hur valet 2018 slutar men man kan redan nu med hög sannolikhet säga att regeringsbildningen kommer att bli högintressant.

"USA's i särklass mest impopuläre blivande president någonsin, han hade ju inte ens majoriteten av väljarna bakom sig, och det är väl endast Ryssland som hyllar honom"

Det kanske han är, men det beror på vem man frågar. Att det bara skulle vara Ryssland som "hyllar honom" vet jag inte var du hittar, vinner man ett presidentval så finns det nog gott om folk som hyllar en.

PS. Att du dömer ut hans personlighet utifrån det där jävla Twitter-kontot är en rejäl tankevurpa.

Varför framställer du antifeminister som någonting negativt?
Citera
2017-01-23, 14:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortdecai
Varför framställer du antifeminister som någonting negativt?
Det gjorde jag inte, du får nog läsa igen Det jag sa var att folk är missnöjda och att det inte har något att göra med huruvida de är rasister eller antifeminister. En ren iakttagelse från min sida.
Citera
2017-01-23, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Vad är det för vits med att inleda relationen med Merkel genom att idiotförklara något som ligger mer än ett år bakåt i tiden och som hon själv vid detta laget är väl medveten om var ett misstag? Ännu en diplomatisk plump från herr Trump, är jag rädd.

Snackar du om? Kärringen ska väck! Hon är ju en tysk Hillary Clinton.
Citera
2017-01-23, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Oavsett om man är för invandring eller inte är det en jävligt konstig kommentar av en nytillkommen ledare för ett land på en annan kontinent. Vad Tyskland gör skall Trumpeten skita i. Han agerar mycket underligt.

Fan heller, ditt pulver. Det Tyskland gjort och fortfarande gör försätter hela världen i fara.
Citera
2017-01-23, 15:23
Avslutad
Maktgalna ledare är farliga, dit hör både Merkel, Trump, Löfven, tidigare Reinfeldt. Såna ledare som inte längre bryr sig om vad vanliga människor tycker och som gör allt för att skapa obalans i samhället.
Citera
2017-01-25, 09:03
Medlem
Sperssons avatar
.
Det tog DONALD TRUMP en enda dag att riva upp ett antal avtal som ansågs skadliga för det amerikanska folket.

Jag tänker på att svenska politiker ofta hänvisar till "gällande avtal" som orsak till att Sverige tar emot miljoner asylsökande, ensamkommande, tiggare, migranter, flyktingar, gatubarn och gud vet allt.

Sverige skulle behöva en alldeles egen DONALD TRUMP.*
Citera
2017-01-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det tog DONALD TRUMP en enda dag att riva upp ett antal avtal som ansågs skadliga för det amerikanska folket.

Jag tänker på att svenska politiker ofta hänvisar till "gällande avtal" som orsak till att Sverige tar emot miljoner asylsökande, ensamkommande, tiggare, migranter, flyktingar, gatubarn och gud vet allt.

Sverige skulle behöva en alldeles egen DONALD TRUMP.*

Vilka avtal har Donald Trump rivit upp? TPP som aldrig ratificerats?
Citera
2017-01-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defaitist
US president-elect tells German newspaper Bild that chancellor was wrong ‘letting all these illegals into the country’

Donald Trump has called*Angela Merkel’s open door policy to refugees*a “catastrophic mistake”, which he said Germany would pay for.

https://www.theguardian.com/world/2017/jan/15/angela-merkel-refugees-policy-donald-trump

“So I am of the opinion that she made a catastrophic mistake, a very serious mistake.”

Har Trump likartade funderingar om den humanitära stormakten Sverige?

Är det hög tid för Sverige att anpassa sig efter Trumps åsikter. Eller kommer Sverige fortsätta i samma hjulspår. Rakt in kaklet..

Noterbart, som Trump flaggar för. Vissa EU länder kommer få reserestriktioner till USA.

Trump aviserar samtidigt en skatt på 35% på BMWs tillverkade i Mexiko.

Tänk om han gjorde likadant med lastbilar byggda i Sverige.

Värt att begrunda.

Merkel är ju en gammal kommunist. Trump tycker ite om kommunister. Tror att Trump hade nämnt pedofilen Löfvén men han vill inte uttala ett namn som bara inavlade har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in