Citat:
Ursprungligen postat av
Energiknippe
En hel del kommentarer på nätet om att det skulle vara uppgjort, bla efter den här videon;
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=YbSGPhh6vfM
Jag reagerade mest på att Tito inte släppte efter att Chael klappade i slutet.
Nog ser det skumt ut, men jag vill ha tydligare indikationer innan jag väljer att tro på att det skulle vara uppgjort. Sonnen släpper sitt påbörjade försök på en d'arce/brabo lite väl snabbt, det är det som ser skumt ut. Samtidigt har han inte ens börjat gå för den ordentligt som det ser ut. Det är det + Sonnen's kommentarer efteråt om att "jag trodde jag hade honom" som är lite märkliga..
Men, jag undrar då vad det skulle funnits att tjäna på att fixa denna matchen? För Bellators del, ingenting alls. En fighter som ska lägga av efteråt får vinna sin sista match på bekostnad av en förlust för den fighter de nyss signat, och som ska fungera som dragplåster för att lyfta organisationen en nivå? Nej.
Något annat uppgjort hokus-pokus shady fuckery mellan Ortiz, Sonnen och kanske tredje part? Möjligen. Men borde inte Sonnen fått in tillräckligt för att även han skulle kunna förklara karriären som färdig efter matchen, redan på förhand isåfall?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moffegrev
Tror inte det var uppgjort utan helt enkelt att Chael gav upp mentalt så fort han hamnade i en jobbig situation - knappast första gången. Det enda som var lite märkligt var hur snabbt Chael släppte darce-choket.
Tyckte dessutom Sonnen såg ut att vara i riktigt bedrövlig form.
Lutar också åt det hållet. Ringrost, ålder (yngre, men betydligt mer inaktiv än Ortiz), av saknaden av T(RT), storlek (här syntes det verkligen varför han var mellanviktare så pass länge). Osv.
Hoppas de testades lika ofta inför matchen. Ska Sonnen ha en del i kontraktet som säger att han blir saftigt bötfälld om han torskar så bjuder det in för ett ännu jobbigare avslut på karriären om motståndarna kommer lämnas med lite friare tyglar på det området..