2017-01-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jag trodde Trump skulle bli mer "Presidentig" när han tillträdde, men han fortsätter att vara lika kampanjig, klart mer roligt och spännande än om Hillary skulle blivit president.
Resultatet får vi se efter presidentperioden som med de föregående presidenterna.
Just nu är de stora skandalerna att han uttalat sig på fel ställe och att det skett förändringar på Vita Husets hemsida om olika ställningstaganden om bla klimatet och förståss vem som hade störst publik.

Fake news. Allt som är upplagt av den gamla administrationen tas bort och arkiveras på en annan hemsida. Inget som Trump påverkar trots att media försökt framställa det så.
2017-01-22, 13:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nu rasar den avgående CIA-chefen John Brennan.
Trump borde skämmas, säger han i ett uttalande.

Ganska klart att det är John Brennan som står bakom CIAs hat mot Trump och han som läckt uppgifter till media.
Föredettingens sista skrik: JAG VILL HA RESPEKT!!!

Snacka om pinsam. Jag tror det är många chefer inom olika myndigheter som kommer få avgå under pisnam tystnad framöver. Som de motarbetat demokratin tror jag vi kan förvänta oss en hel del åtal innan året är över.
2017-01-22, 13:42
Medlem
Trump tillbaka på twitter nu igen:

Donald J. TrumpVerifierat konto
‏@realDonaldTrump
Had a great meeting at CIA Headquarters yesterday, packed house, paid great respect to Wall, long standing ovations, amazing people. WIN!

Tror faktisk inte han kommer lägga av med twitter, visst det fungerar om det han lovat börjar förverkligas. Men om det inte gör det lär nog den här twitter grejen börja svida i hans väljares ögon med.
2017-01-22, 13:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Har kollat på pressträffen nu några gånger och det är verkligen svårt att avgöra om detta är ett skämt eller hämtat från scientologerna. Han står och säger att vi i te ser vad vi ser på fotona! Att de lagt ut plast på marken döljer faktumet att det är Great.

Btw Ni som hejade på för att fängsla Hillary
http://edition.cnn.com/videos/politics/2017/01/20/donald-trump-luncheon-speech-hillary-clinton-bill-clinton-sot-nr.cnn
Han vaggar in henne i en känsla av trygghet. Samtidigt fortsätter utredningen av Clinton, hennes fond är nedlagd och troligtvis redan tömd på pengar. Hillary twittrar bilder på sin dotter och fantiserar om att hon ska bli en "future president". Det är nog svårt att sova för Hillary. Oavsett är hon USAs mest avskydda kvinna. Tror det är straff nog för en korrumperad häxa som Hillary.

Vad gäller uppslutningen kring Trump var den massiv. Att CNN väljer att manipulera fakta gör inte stödet mindre. Snarare tvärt om. Alla som tittar på megapixelbilden, ser att det var fullsatt.
2017-01-22, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är obehagligt att Donald dagligen spyr galla över medierna och utmålar journalister till hans största fiende. Han är världens mäktigaste man och när man har den positionen ska man undvika att någonsin kritisera media. Det kan vara berättigat att göra det vid enstaka tillfällen om man har väldigt goda belägg för det och det handlar om riktigt grova kränkningar. Han skiljer sig inte på något sätt från nazister på Flashback som har en nästan paranoid inställning till svensk MSM.

Ingen är intresserad av att höra hur mycket Donald hatar media längre. Han borde koncentrera sig på jobbet som president, eller också kanske han inte borde göra det. Han borde i alla fall lära sig hur man uppför sig om man ska vara politiker. Som det är nu är han en gaphals, typ en diktator i Sydamerika.

Läs din kuk-media du. Jag och Donald Trump och några miljoner ytterligare kräks över journalistkåren, propaganda-apparaten, och vi säger precis vad vi vill. Vad du tycker om det skiter väl vi i.

Helt otroligt. Slickar man PK-röv så är man förmodligen journalist eller 7-klöverpolitiker. Vilket pack!
2017-01-22, 13:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump tillbaka på twitter nu igen:

‏@realDonaldTrump
Had a great meeting at CIA Headquarters yesterday, packed house, paid great respect to Wall, long standing ovations, amazing people. WIN!

Tror faktisk inte han kommer lägga av med twitter, visst det fungerar om det han lovat börjar förverkligas. Men om det inte gör det lär nog den här twitter grejen börja svida i hans väljares ögon med.
Obama twittrade också. Precis som de flesta politiker i USA gör. Förstår inte varför det ska vara så jobbigt att Trump fortsätter denna tradition. Jag förväntar mig att tweetsen blir lite mindre hetsiga nu och fokuserar på att förmedla resultat av politik och referat till diverse möten.

Det är ju lite kul med en president som på allvar försöker komma folket närmre.
2017-01-22, 13:49
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Har kollat på pressträffen nu några gånger och det är verkligen svårt att avgöra om detta är ett skämt eller hämtat från scientologerna. Han står och säger att vi inte ser vad vi ser på fotona! Att de lagt ut plast på marken döljer faktumet att det är Great. Herregud, hur kan man möjligen lita på att betydligt mer svårkontrollerade saker kommer bli rätt med en sådan mytoman

Btw Ni som hejade på för att fängsla Hillary
http://edition.cnn.com/videos/politics/2017/01/20/donald-trump-luncheon-speech-hillary-clinton-bill-clinton-sot-nr.cnn
Varför skriver ni sida efter sida om en sådan skitsak? Bilderna är retuscherade FAKENEWS. Om Trump säger att det var rekord så var det rekord. Trump är nämligen inte bara ärlig, han saknar överhuvudtaget förmågan att ljuga.

Nej, nu vill jag veta vad han utfört politiskt, inte en massa diskuterande om skitsaker som stör ut fokuset från viktigare ting.
2017-01-22, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Allt som är upplagt av den gamla administrationen tas bort och arkiveras på en annan hemsida. Inget som Trump påverkar trots att media försökt framställa det så.

Inget Trump påverkar?
Är det inte hans politik som ska gälla eller är det ngn webdesigner som bestämmer vad som ska stå där.
2017-01-22, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han vaggar in henne i en känsla av trygghet. Samtidigt fortsätter utredningen av Clinton, hennes fond är nedlagd och troligtvis redan tömd på pengar. Hillary twittrar bilder på sin dotter och fantiserar om att hon ska bli en "future president". Det är nog svårt att sova för Hillary. Oavsett är hon USAs mest avskydda kvinna. Tror det är straff nog för en korrumperad häxa som Hillary.

Vad gäller uppslutningen kring Trump var den massiv. Att CNN väljer att manipulera fakta gör inte stödet mindre. Snarare tvärt om. Alla som tittar på megapixelbilden, ser att det var fullsatt.

Åå herregud. Menar du denna bilden https://www.google.se/search?q=fake+inauguration+people&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahU KEwjixIjr5NXRAhXLlSwKHZGPBuMQ_AUIBygB&biw=1280&bih =800#imgrc=mO0gCBdb4apPFM%3A
Nej man ser att det vita underlaget syns i bakgrunden.

Falsk trygghet... Han kommer inte fängsla Hillary.
Han kommer låta frågan slinka undan. Först demokrat och best friend med henne sen till värsta fiende och nu till något nytt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Obama twittrade också. Precis som de flesta politiker i USA gör. Förstår inte varför det ska vara så jobbigt att Trump fortsätter denna tradition. Jag förväntar mig att tweetsen blir lite mindre hetsiga nu och fokuserar på att förmedla resultat av politik och referat till diverse möten.

Det är ju lite kul med en president som på allvar försöker komma folket närmre.

Tror inte Obama twittrade så här:

‏@realDonaldTrump
Watched protests yesterday but was under the impression that we just had an election! Why didn't these people vote? Celebs hurt cause badly.

Trump kan twittra hur mycket som helst, men början Trump inte göra det han lovade sina väljare. Tro mig han kommer få det hett bakom öronen.
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag läste lite igår kväll om att donald trump var förbannad över att media "ljugit" om hur liten publik det var på plats. Jag facepalmade lite när man själv kunde se på jämförelsebilderna och se att så inte var fallet. Men när man tittar på CNN:s gigapixel så verkar han faktiskt inte vara ute och cykla.

Jämförelsebilden som cirkulerar MÅSTE ha varit tagen en bra bit innan trump talade. För på gigapixeln så är det bra mycket mer folk som tittar.

Fakenews strikes ännu en gång.
Jag förstår inte att någon bryr sig förutom att det är bra att visa att pissmedia sysslar med fake news. Vi är i washington. Trump säger att han ska ta makten från washington. 38% röstade på honom där. Det var säkert 70% som röstade på obama 2008. Och vi vet hur duktiga alla de kände sig och ville gå ut och vicka på stjärten för att visa det. Samt en massa arbetslösa minoriteter och studenter som har tid att springa runt på sånt. Är det så konstigt att hårt arbetande vita inte går ut mitt i fiendeland en vardag mitt på dagen. Det hade självklart sett helt annorlunda ut om det varit i texas eller liknande istället.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-01-22 kl. 13:55.
2017-01-22, 13:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Åå herregud. Menar du denna bilden https://www.google.se/search?q=fake+inauguration+people&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahU KEwjixIjr5NXRAhXLlSwKHZGPBuMQ_AUIBygB&biw=1280&bih =800#imgrc=mO0gCBdb4apPFM%3A
Nej man ser att det vita underlaget syns i bakgrunden.

Falsk trygghet... Han kommer inte fängsla Hillary.
Han kommer låta frågan slinka undan. Först demokrat och best friend med henne sen till värsta fiende och nu till något nytt.
Nej, jag menade givetvis inte din sökning på fake inaguration. Jag menade den här gigapixelbilden:

http://edition.cnn.com/interactive/2017/01/politics/trump-inauguration-gigapixel/?sr=fbCNN012117trump-inauguration-gigapixel1230PMStoryLink&linkId=33634595

Som sagt, tycker det ser ganska smockfullt ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in