2017-01-21, 13:38
Medlem
Jag läser att Peter i vanliga fall jobbar med ekonomi-inslag inom SVT, så varför fick han detta viktiga uppdrag? Nog måste SVT haft någon mer rutinerad utlandsreporter som kunde skött detta istället? Han hade usel engelska och var extremt partisk i och med att han försökte sätta alla Trump-supporters på plats.

Tack för att du skämde ut Sverige ytterligare, det var precis vad vi behövde.
Citera
2017-01-21, 13:38
Medlem
Att Peter är en vek vänstermänniska var det inget snack om under sändningen, tragiskt att han som journalist inte kan bortse från sina egna känslor och åsikter och försöka hålla sig neutral.

Hela SVT sändningen var under all kritik, men Peter var ett riktigt bottennapp.
Citera
2017-01-21, 13:39
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Buhu

Jag gör. Journalister är jordens avskum.

Tror faktiskt att hans dagar som journalist är räknade Han skämde ut SVT, Sverige, hela den svenska journalistkåren OCH blandade ihop journalisternas negerängel Obama med satan personifierad (Trump). Blir riktigt svårt för en 50+ nolla att återhämta sig från en så stor tabbe.
Du fick inte vara med och leka i sandlådan när du var liten va?

On opic: Nu hoppas vi alla på att Rawet får ett mjukt fall ner till SVT:s arkiv i källaren eller nåt, där han gör minst skada.
Citera
2017-01-21, 13:40
Medlem
Peter är en duktig och uppskattad ekonomi reporter till vardags. Detta är inte hans hemmaplan så man får han lite överseende.
Citera
2017-01-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Att Peter är en vek vänstermänniska var det inget snack om under sändningen, tragiskt att han som journalist inte kan bortse från sina egna känslor och åsikter och försöka hålla sig neutral.

Hela SVT sändningen var under all kritik, men Peter var ett riktigt bottennapp.

Jag skulle tro att det är en regel för att få jobb hos svt, att man lutar vänster. Det finns ingen annan rimlig förklaring till att alla som jobbar där är vänsteranhängare.

Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Peter är en duktig och uppskattad ekonomi reporter till vardags. Detta är inte hans hemmaplan så man får han lite överseende.

Lägg av. Gemene Flashbackare skulle genomföra en mer lyckad intervju än de som han gjorde.
Senast redigerad av TheStriptease 2017-01-21 kl. 13:43.
Citera
2017-01-21, 13:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Så jävla irrelevant och elak kommentar! Bara för att Rawet är en inkompetent nolla så önskar man inte livet ur honom. Finns säkert något han kan göra på SVT utanför bild framöver.

Nej. Vore SVT en vanlig arbetsplats hade han nog gjort sitt. Men det är bra att Stjärne och SVT med statens goda minne visar att man kan använda SVT för att sprida politisk propaganda. Det blir ju exakt samma sak i framtiden, men ur en helt annan vinkel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Stjärnan Peter Rawet verkar helt ha missat att många Trumpsupportrar fullständigt hatar ljugmedia. Kolla bara blickarna de ger honom när de går förbi

När jag lugnat ner mig lite så kan jag egentligen tycka att det är rätt bra ändå. SVT skickar fram en obegåvad nolla som ska förmedla ett budskap snarare än bedriva journalistik och det blir ett fullständigt magplask in i tittarnas vardagsrum. Ingen många normalt funtade svenskar kan tvivla på SVTs oberoende längre.
Citera
2017-01-21, 13:47
Medlem
Svt som ska vara public service och "oberoende" media skickar en reporter som i princip attackerar trump väljare och försöker få dom att försvara sig varför dom röstade som dom gjorde.
Citera
2017-01-21, 13:52
Medlem
TruckUrbans avatar
Do you have heff insurance?
Yeah
Do u have friends in socialbamacare?

????????
Citera
2017-01-21, 13:55
Medlem
apelsinhimlens avatar
Är Rawet den där sliskige killen med backslick påklistrat leende? Tror han som ung drömde om att bli affärsmän och gärna lika rik som Trump. Svt, ja. Lever utan TV och betalar inte licensen.
Citera
2017-01-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Överseende? Killen verkar bo i New York men kan inte ens prata engelska. Han blandar ihop Trump med Obama och ställer frågor på dagisnivå där han blandar in sina egna åsikter. Jag kan faktiskt inte se hur någon skulle kunna ha gjort det sämre. En vanlig person från gatan hade gjort det bättre.
Citera
2017-01-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Här är andra supportrar han intervjuade. En blir så irriterad på frågorna att han viftar bort Rawet.

https://www.youtube.com/watch?v=267O8jmwtsU

Hade inte tillfälle att se SVT:s sändning igår men läste här och förstod att Rawet gjort bort sig. Kunde aldrig drömt om att det var så illa, men efter att ha sett youtube-klippet säger jag bara: Milda makter - katastrof! Finns det inget objektivitetskrav kvar alls för att vara journalist på SVT? Det här är bara sååå pinsamt. Men Stjärne är väl nöjd och befodrar Rawet...
Senast redigerad av Scriptor 2017-01-21 kl. 14:04. Anledning: stavning
Citera
2017-01-21, 14:03
Medlem
Han tangerar definitivt rekordet! Haha..kära gamla vänstervridna msm..nu har ni överträffat er själva. För att travestera Bo Holmström: Lägg ner! Lägg ner! Lägg ner! Lägg ner! Lägg ner! Lägg ner! Lägg ner!
https://www.youtube.com/watch?v=FytAwIloF38
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in