2017-01-21, 13:08
Medlem
Oj.. Berätta mer om källa?

Så jävla onödigt.. Hoppas detta för något gott med sig och får dessa tattare och deras vänner att tänka om och göra ngt med sina liv..

Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Enligt rykte så sägs det att han Chr.... har avlidit.
Citera
2017-01-21, 13:10
Medlem
Ja det stämmer att han chr avled i natt en mycket bra vän till mig rip
Citera
2017-01-21, 13:21
Medlem
Hur kan man bete sig så mot en rullstolsburen människa?

Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
De som blev dömda för hemfridsbrott respektive hemfridsbrott och olaga hot heter Tobi*s Joh*nsson och Tobi*s Nikl*sson. En av dem har mycket riktigt pekats ut som GM även till detta brott.
Citera
2017-01-21, 13:50
Medlem
Jan66s avatar
Nedanstående plats passerade jag dagen efter "olyckan".
Det hade kunnat sluta mycket illa för de boende i huset.

http://www.kristianstadsbladet.se/arkelstorp/branslestold-nara-sluta-i-katastrof/

Bensin är givetvis MYCKET farligt om det hanteras fel.
När jag läste tank-utbildning så fick man se div experiment hur det kan gå om man inte jordar
ordentlig innan man kopplar slangar.

Ordet "slanga" betyder givetvis att man med hjälp av slang överför en vätska.
Om det sedan sugs med självtryck eller pump spelar ingen roll.
Citera
2017-01-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Delägare på "ryck och knyck ab". Killen har ju humor åtminstone!

Definitionen av äkta white trash!
Citera
2017-01-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Länk till mammans FB?
https://www.facebook.com/helen.n.saren?fref=ts

25-åringen sägs ha redan skrivits ut från brännskadeenheten vid Universitetssjukhuset i Linköping. 27-åringen ska det vara värre med, påstås till och med att han nu har avlidit av sina skador.
Senast redigerad av drewdy 2017-01-21 kl. 14:01.
Citera
2017-01-21, 14:04
Medlem
Driftstopps avatar
Är det samma idioter som hoppa på en rullstolsburen kvinna kan de fan gött bli en two face i nya batman filmen.

Jag har ingen som helst sympati för de.
Citera
2017-01-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Är det samma idioter som hoppa på en rullstolsburen kvinna kan de fan gött bli en two face i nya batman filmen.

Jag har ingen som helst sympati för de.

Ja 25-åringen har den incidenten på sitt samvete.
Citera
2017-01-21, 14:45
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fullt lagligt som privatpersson. Om du är företagare/näringsidkare går gränsen vid max 5liter - sedan krävs att du har gått utbildning i farligt gods och har kompetensbevis. En jävka lag för små skogsbrukare som inte får ha bensin till sågen med sig, jobbar jävligt mycket "privat" just nu.

Jösses var har du fått det ifrån ? Att det skulle vara lagligt med de mängderna de lastade alltså.
Så är det inte alls !!
Citera
2017-01-21, 14:53
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drewdy
https://www.facebook.com/helen.n.saren?fref=ts

25-åringen sägs ha redan skrivits ut från brännskadeenheten vid Universitetssjukhuset i Linköping. 27-åringen ska det vara värre med, påstås till och med att han nu har avlidit av sina skador.

Låter ju märkligt att han skickas till Linköping för att sedan nästan genast skrivas ut. Då hade ju Centralsjukhuset i Karlstad bara kunnas sätta på ett plåster och sagt: Ta 2 magnecyl och ring i morgon.
Citera
2017-01-21, 15:02
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Låter ju märkligt att han skickas till Linköping för att sedan nästan genast skrivas ut. Då hade ju Centralsjukhuset i Karlstad bara kunnas sätta på ett plåster och sagt: Ta 2 magnecyl och ring i morgon.

Vi har Linköping o Uppsala som är brännskadecenter. Är man osäker på skadorna så sänder man
pat till Linköping. Värre om man börjat i Karlstad o komplikationer tillstött.
Citera
2017-01-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
"Säffles undre värld"

Men för att vara på topic så tillhör jag de som tycker "straffet" dvs dessa brännskador inte motiverar brottet.
Tragiskt att två unga människor kommer få dras med dessa skador hela livet.
Det känns nästan som det vore bättre att de dog knall fall med tanke på dessa skador och lidande!
Usch hoppas verkligen de får ett någorlunda värdigt liv

Detta är flashback där om man kör påverkad en gång och inte stannar för inflaggning av polis så ska man döden dö Angående en annan tråd här på fb.

Så om man med uppsåt slagit ned en äldre person och slangat bensin så bör man typ steglas, kastreras och sedan brännas på bål för sina förseelser.

Sån är fbs rättvisa.

Nej, men de kunde ju ha bränt upp hela samhället om det velat sig illa. Det stod ju ett hus nära.

För att vara kung i "Säffles undre värld" tror jag allt man behöver kunna är att stå någorlunda upprätt, hindra sig själv från att dregla och räkna till fem. Missar man en av dessa tre får man bara vara lakej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in