Moderatorn stängde den andra tråden samtidigt som jag ville belysa följande:
Jag skulle vilja ge ett annat perspektiv på Trump och hans administration.
I prinicp så har 95% av etablissemangspolitiker samt hela massmedia i västvärlden utmålat Trump som den nye Hitler och/eller som en rysk agent.
T ex Chris Matthews på MSNBC kallar Trumps tal för "Hitlerian" för att han sa America First.
https://www.youtube.com/watch?v=FZgCH2_iNrM
Det verkar dessutom som om en majoritet av Europeer har valt att anamma den verklighetsbskrivningen.
Det jag ville fokusera på är den otroligt stora risk som det politiska etablissemanget samt MSM tar genom att göra detta.
Om nu Trump visar sig att inte vara Hitler och om hans administration dessutom är framgångsrik och lyckas höja levnadsstandarden för vanliga amerikaner så är det Game Over för Status Quo för i västvärlden.
Om Trump lyckas, vem kommer någonsin fortsättningsvis att lyssna eller rösta på de politikerbroilers som ockuperar de politiska systemen i västvärlden?
Om Trump lyckas, vem kommer någonsin fotsättningsvis att lita på massmedia i västvärlden?
Jag undrar om etablissemanget och MSM begriper att de har gått All-In mot Trump.
Hursomhelst, så lever vi i otroligt intressanta tider. Om Trumps administration är framgångsrik så tror jag att effekterna på västvärlden kommer att vara nästintill revolutionära.