2017-01-19, 06:40
Medlem
Amors avatar
Diskussionen Guidetti, Isak känns ju lite löjlig. Tycker de är två så skilda spelartyper. Isak är elegant, fin touch, spelsinne. Jag tänker på Mancini eller Totti när jag ser på honom. Guidetti är en mer begränsad slitvarg som jag mest tycker påminner om Elmander om jag ska jämföra honom med någon spelare.

Med det inte sagt att Isak kommer få en mer framgångsrik karriär, hans spelstil är svårare, det finns många andra runt om i fotbollsvärlden med samma kvalitéer.
Citera
2017-01-20, 19:46
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Diskussionen Guidetti, Isak känns ju lite löjlig. Tycker de är två så skilda spelartyper. Isak är elegant, fin touch, spelsinne. Jag tänker på Mancini eller Totti när jag ser på honom. Guidetti är en mer begränsad slitvarg som jag mest tycker påminner om Elmander om jag ska jämföra honom med någon spelare.

Med det inte sagt att Isak kommer få en mer framgångsrik karriär, hans spelstil är svårare, det finns många andra runt om i fotbollsvärlden med samma kvalitéer.

Guidetti är också ett perfekt exempel på vad för framtid man kan få när man går till en storklubbs ungdomsakademi.
Med bara en bra säsong i bagaget innan sjukdomen så fick han chansen i både Stoke, Celtic och sen till slut skriva på för Celta Vigo även fast utlåningarna till Stoke och Celtic inte var särskilt lyckade för hans del.
Citera
2017-01-20, 20:09
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Guidetti är också ett perfekt exempel på vad för framtid man kan få när man går till en storklubbs ungdomsakademi.
Med bara en bra säsong i bagaget innan sjukdomen så fick han chansen i både Stoke, Celtic och sen till slut skriva på för Celta Vigo även fast utlåningarna till Stoke och Celtic inte var särskilt lyckade för hans del.
Det var inget fel pa Guidettis tid i Celtic. 15 mal pa 35 matcher i alla tavlingar och ligaguld samt cupguld.
Citera
2017-01-20, 20:34
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Viss skillnad på Real Madrids och Manchester Citys ungdomsakademier, men okej.
Citera
2017-01-20, 20:45
Bannlyst
Citat:
Nja John har en väldigt bra kämparglöd och drivkraft. En sån som tex Agon Mehmeti hade aldrig haft en likadan karriär som John om han gått samma väg. Tror det är mer än Citys akademi som fört John till de platser han varit på.
Citera
2017-01-21, 09:53
Medlem
Marskens avatar
Ser ut att bli Dortmund för Isak enligt aftonslasken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/088vA/bomben-isak-nobbar-real-har-ar-hans-val

Bra val av Isak.
Citera
2017-01-21, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Ser ut att bli Dortmund för Isak enligt aftonslasken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/088vA/bomben-isak-nobbar-real-har-ar-hans-val

Bra val av Isak.

Oj! Kul val!
Citera
2017-01-21, 10:49
Medlem
Kafferastens avatar
Han kanske har huvudet också då? Att nobba Real för karriärens skull. Ska bli kul att se hur bra den här killen kan bli.
Citera
2017-01-21, 10:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Han kanske har huvudet också då? Att nobba Real för karriärens skull. Ska bli kul att se hur bra den här killen kan bli.
Ja. Nu kanske vi får se honom få inhopp i stora sammanhang direkt.

I Real hade vi inte sett skiten av honom på ett par år om han skulle bli kvar.

Han verkar klok..och det talar för hans karriär.
Citera
2017-01-21, 11:47
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Någonsin förädlat en talang? Ja. På 2000-talet? Kanske inte. Exporter i allmänhet har man väl däremot en del.

Det finns få svarta toppspelare nuförtiden, alltså bland de bästa i världen-kvalitet. De har svårt att lyckas i dagens fotboll. Detta har uppkommit de senaste tio åren. Många gör någon bra säsong i ung ålder och höjs till skyarna men går sedan ner sig. Balotelli är väl ett hyfsat exempel. Pogba är en av de få bra som finns, även om det fortfarande är ovisst gällande honom. Förmodligen är detta anledningen till att Brasilien inte är den överlägset bästa fotbollsnationen längre. Lag med många svarta spelare tenderar att lyckas särskilt dåligt, t ex som Milan för ett par år sedan.
https://www.google.se/search?q=George+Weah&biw=1920&bih=950&source=lnms& tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjHpZLNh9PRAhWECCwKHXWkDKA Q_AUIBigB
Citera
2017-01-21, 11:50
Medlem
Steff83s avatar
Dortmund är ju lite av Tysklands AIK. Fast allt i en större version då. Svartgula är dom med.
Citera
2017-01-21, 11:51
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad ar det egentligen som hant med Odegaard?

Han har precis fyllt 18. Han ar fortfarande enormt talangfull. Nu ska han erovra den hollandska ligan i 1,5 ar.
Det ni inte fattar är att det hade varit bästa om han bara gick till holländska ligan direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in