2017-01-20, 11:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Drug lord Joaquin "El Chapo" Guzman has been extradited from Mexico to the United States, foreign ministry says

Trumps första present som Amerikansk president.

Bara för Chapo att ge all info om mexikanska kartellen så Trump kan fixa drogproblemet.
Detta har varit avgjort långt innan Trump ens varit ensam presidentkandidat.
Och nej, Trump kommer aldrig någonsin stoppa drogerna eller fixa några drogproblem.
Det kan man bara göra genom koppla bort polis och koppla in sjukvården.
Dock komerm vissa delstater få det btätre kring drogerna, då de som har infört medicinsk cannabis och legaliserat cannabis.
För det är det som brukar ske, och detta kan aldrig Trump påverka mer ön legalisera federalt.
Men han är lite för feg för detta, alternativt köpt av drogtestar industrin eller fängelseindustrin, vi har ju sett att den omutbara är den som tar mest mutor.
2017-01-20, 11:23
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kommer ge han en chans, det jag inte ger är vissa här en chans.
Sen var jag för snabb och läsa ditt inlägg, och det får jag ta på mig.

Dessa så kallat jobben som han har skapat innan, kan man ifrågasätta då det handlar om upphandlingar av militär.
tom jag skulle kunna skapa jobb, skulle kunna göra vart enda människa på jorden att de skulle ha jobb med den.

Det där stämmer ju inte alls. Var har du fått militären ifrån?

"Following the historic election victory, major companies like Carrier, Ford, Softbank, US Steel, and now Alibaba have all pledged to collectively bring over more than a million jobs back to the United States. In other words, Trump is on track to save more jobs than Obama has in eight years and he hasn’t even been sworn in yet."

https://conservativedailypost.com/report-numbers-now-show-trump-created-jobs-since-election-obamas-entire-term/
2017-01-20, 11:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det där stämmer ju inte alls. Var har du fått militären ifrån?

"Following the historic election victory, major companies like Carrier, Ford, Softbank, US Steel, and now Alibaba have all pledged to collectively bring over more than a million jobs back to the United States. In other words, Trump is on track to save more jobs than Obama has in eight years and he hasn’t even been sworn in yet."

https://conservativedailypost.com/report-numbers-now-show-trump-created-jobs-since-election-obamas-entire-term/
Det planet som skall byggas pratar jag om där.

Ingen som går på att det är Trump som skapat jobb, när han inte ens varit delaktig i politiken.
Återkom om 6-12 månader så kan vi diskutera.
2017-01-20, 11:44
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det planet som skall byggas pratar jag om där.

Ingen som går på att det är Trump som skapat jobb, när han inte ens varit delaktig i politiken.
Återkom om 6-12 månader så kan vi diskutera.

"Planet"? Sant är nog att du fått vajsing i din planet för du pratar ju i nattmössan. Det här är ingen åsiktsfråga utan du har helt enkelt fel. Trump har redan förmått ett flertal företag att endera förlägga sin tillverkning till USA eller fått dem att avstå från att flytta den utomlands.
2017-01-20, 11:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
"Planet"? Sant är nog att du fått vajsing i din planet för du pratar ju i nattmössan. Det här är ingen åsiktsfråga utan du har helt enkelt fel. Trump har redan förmått ett flertal företag att endera förlägga sin tillverkning till USA eller fått dem att avstå ifrån att flytta den utomlands.
Nä, först får han bli president.
2017-01-20, 11:48
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nä, först får han bli president.

Är du utvecklingsstörd? Vad är det med fakta du inte förstår? När Trump blir president kommer han så klart att kunna skapa än fler jobb men bevisligen har han redan gjort det.
2017-01-20, 11:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är du utvecklingsstörd? Vad är det med fakta du inte förstår? När Trump blir president kommer han så klart att kunna skapa än fler jobb men bevisligen har han redan gjort det.
Det är omöjligt att skapa fler jobb än Obama, då det finns bara ~15000000 personer kvar utan jobb.
Men redan på dessa 4,7% så är man bra nära det man kallar full sysselsättning.
Så lycka till med det
2017-01-20, 11:56
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Nej då, i exakt samma sekund som Obama inte är president blir Trump president.
Ja det har du nog rätt i tekniskt sett så jag antar att Trump är president i detta nu! Han svärs dock officiellt in som president om 6 h och 6 min:
https://countingdownto.com/countdown/inauguration-of-president-trump-countdown-clock

Obama är passé nu.
2017-01-20, 12:14
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det är omöjligt att skapa fler jobb än Obama, då det finns bara ~15000000 personer kvar utan jobb.
Så lycka till med det

Du förstår alltså inte ens skillnaden mellan arbetslöshet och sysselsättning. Arbetslöshetsprocenten är dessutom ren bluff i USA vilket Mnuchin nyligen klargjorde. Jobbskapande är alltså något helt annat och bevisligen har Trump hittills skapat fler jobb än vad Obama gjorde under sina 8 år.
2017-01-20, 12:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du förstår alltså inte ens skillnaden mellan arbetslöshet och sysselsättning. Arbetslöshetsprocenten är dessutom ren bluff i USA vilket Mnuchin nyligen klargjorde. Jobbskapande är alltså något helt annat och bevisligen har Trump hittills skapat fler jobb än vad Obama gjorde under sina 8 år.
4,7% är siffror även Trumps administration kommer använda sig av, så inget som jag hänger i granen som nått intressant du säger.
Så funkar det, och ändra denna räkning är svårt, för då ser det helt plötsligt ut som han tappat jobb och det vet vi sedan innan politiker inte vill
Även så säger jag att detta kallas fullsysselsättning(inte att det ÄR fullsysselsättning, fattar du ens skillnaden "är" och "kallas"?) när man kommer ned på dessa procentnivåer, just för att det inte går hitta mycket mer arbetskraft och anställa.
Och för Trump skapa ~15000000 jobb på 8år är inte ens möjligt, enda är väl om han importerar arbetskraft.
Men nått säger mig att om man vill bygga en mur och slänga ut folk som inte hör hemma där.
Så lär inte det ske att man importerar arbetskraft.
2017-01-20, 12:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Visst men han hade aldrig varit Donald Trump om han gjorde så utan skulle varit en helt vanlig tråkig Warren Buffett som ingen vet om en lever.

Ingen kandidat det hår året kunde mäta sig med Trumps name id på gott och ont för honom.

Så han är helt klart en av USAs genom historian mest framgångsrika personer. Då har vi ändå 4 år till som han kan bygga på.
Haha, nej det är han inte, inte ens nära.

Men nu ska det intressanta börja snart, vi ser om 6 månader i vad som händer, eller om det är bra munnen som glappar som tidigare.
2017-01-20, 12:54
Medlem
Citat:
Så lycka till med det

De 15 miljonerna jobb du pratar om är till 94% hittepåjobb. Rent blaj. Bemöda dig inte med att klanka ned på min källa, då de rapporterar från en rapport gjort av två framstående ekonomer från Harvard och Princeton. Dessutom, Krueger, Vita Husets toppekonom för Obama, bestrider inte detta, utan säger bara att han blev förvånad. Så kom med ngt annat.

http://www.zerohedge.com/news/2016-12-23/top-white-house-economist-admits-94-all-new-jobs-under-obama-were-part-time

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in