Citat:
Ursprungligen postat av
Endevil
Du förstår alltså inte ens skillnaden mellan arbetslöshet och sysselsättning. Arbetslöshetsprocenten är dessutom ren bluff i USA vilket Mnuchin nyligen klargjorde. Jobbskapande är alltså något helt annat och bevisligen har Trump hittills skapat fler jobb än vad Obama gjorde under sina 8 år.
4,7% är siffror även Trumps administration kommer använda sig av, så inget som jag hänger i granen som nått intressant du säger.
Så funkar det, och ändra denna räkning är svårt, för då ser det helt plötsligt ut som han tappat jobb och det vet vi sedan innan politiker inte vill
Även så säger jag att detta kallas fullsysselsättning(inte att det ÄR fullsysselsättning, fattar du ens skillnaden "är" och "kallas"?) när man kommer ned på dessa procentnivåer, just för att det inte går hitta mycket mer arbetskraft och anställa.
Och för Trump skapa ~15000000 jobb på 8år är inte ens möjligt, enda är väl om han importerar arbetskraft.
Men nått säger mig att om man vill bygga en mur och slänga ut folk som inte hör hemma där.
Så lär inte det ske att man importerar arbetskraft.