2017-01-19, 19:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej jag känner till att han var sen, men han hade lika gärna kunnat säga att han var sjuk och inte kunde köra eftersom han visste att Eva var död. Men P-A insåg givetvis att det skulle "se bättre ut" om han kom till avtalad plats än att han inte dök upp eftersom det hade skapat misstankar, det var så jag menade.
Det går inte att skicka PM till dig för din meddelandekvot är 500 nu.
Du måste radera för nu kan du inte ta emot något.
Citera
2017-01-19, 19:16
Medlem
Töm inkorgen (pm-korgen) Pudelfrillan den är full och jag vill skicka nåt till dig.
Senast redigerad av Vidje 2017-01-19 kl. 19:23.
Citera
2017-01-19, 19:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om det var så att PAJ var full när Eva och BÅ lämnade lägenheten så kan han ha nyktrat till snabbt om han tog amfetamin när dom hade lämnat.
Amfetaminet slår ut fyllan snabbt så du blir i det närmaste nykter men som en duracellkanin.
Cykla full är ju ingen hit, men cykla på amfetamin går alldeles utmärkt.

Edit: Läs mer om effekterna av amfetamin på fyllan här. (FB) Amfetamin+alkohol

Ja så är det, din beskrivning stämmer bra.

Om ett bråk eller ett gräl under mordkvällen ledde till att P-A drog sig ur och vägrade att köra hästsläpet så kan han i sådant fall ha hunnit bli ganska berusad när BÅ och Eva skulle till att lämna lägenheten. Om Eva dessutom var den som bröt upp och ville därifrån så kan det tänkas att P-A kände sig rejält kränkt. Att han redan var arg och svartsjuk lär inte ha gjort saken bättre, förmodligen kokade han inombords. Efter det att ytterdörren smällts igen kan han i ren ilska och affekt ha snortat i sig en lina, rusat ut och fått tag på en olåst cykel som stod utanför någon av portarna och jagat efter Eva för att prata allvar med henne, och för att visa att han verkligen menade allvar den här gången så tog han med sig en rejäl kniv.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-19 kl. 20:34.
Citera
2017-01-19, 22:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
P-A svansade och suktade efter Eva samtidigt som han nyligen hade haft en kärleksnatt med en gift kompis till Eva som bodde i Ullånger, dessutom ska han enligt uppgift även ha haft ihop det med arbetskamraten BÅ ("väninnan") som alltså var där denna kväll.
Citat:
En annan person som med stor sannolikhet skyddar P-A är hans gamle vapendragare ML som jag tror att han har anförtrott sig för.
Vet man om BÅ och ML har förhörts av polisen?
Citera
2017-01-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Inte vad jag vet men det blir kanske aktuellt att göra det nu.

Säkert hördes dom väl kanske efter dådet men var det samma förhör som med P så var det väl inte så viktigt som förhören med Sture var.
Senast redigerad av Vidje 2017-01-19 kl. 23:07.
Citera
2017-01-19, 23:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En sak som gör mig riktigt nyfiken är varför BÅ flyttade från Kramfors bara några veckor efter mordet och hon verkade ha flyttat riktigt långt.
Var hon rädd för PAJ eller hade hon blivit hotad av honom eller kan det vara så att hon misstänkte honom och flydde fältet för att inte riskera att bli nästa offer?

Vad hände i lägenheten när BÅ, PAJ och Eva var ensamma?
Vilken sinnesstämning hade PAJ när BÅ och Eva lämnade?

Dom här frågorna kan bara BÅ svara på... för PAJ ljuger ju vilket vi har hört i programmet, så hans trovärdighet är NOLL!!!
Citera
2017-01-20, 00:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En sak som gör mig riktigt nyfiken är varför BÅ flyttade från Kramfors bara några veckor efter mordet och hon verkade ha flyttat riktigt långt.
Var hon rädd för PAJ eller hade hon blivit hotad av honom eller kan det vara så att hon misstänkte honom och flydde fältet för att inte riskera att bli nästa offer?

Vad hände i lägenheten när BÅ, PAJ och Eva var ensamma?
Vilken sinnesstämning hade PAJ när BÅ och Eva lämnade?

Dom här frågorna kan bara BÅ svara på... för PAJ ljuger ju vilket vi har hört i programmet, så hans trovärdighet är NOLL!!!

Ja, dom här märkliga omständigheterna kring BÅ gör ju verkligen att man börjar undra...

Varför flyttade just BÅ, mordutredningens huvudvittne som dessutom med stor sannolikhet kan ha övertalats att lämna ett falskt vittnesmål om vad som egentligen hände i P-A's lägenhet mellan kl. 21.00 och 22.40 på mordkvällen?

Jag tror att BÅ från början litade på sin vän och kk P-A som hon alltså även hade ihop det med men att hon en kort tid efter mordet, av någon anledning blev rädd för honom. Kanske var det något som gjorde att hon började misstänka att det faktiskt var han som hade mördat Eva, han kan mycket väl även ha hotat henne. Och om hon nu hade börjat misstänka att P-A var mördaren så gick det förstås inte att utesluta att hon själv kunde vara hans nästa offer och fick hon såna tankar måste hon givetvis ha drabbats av panik. I sådant fall förstår jag varför hon flydde från Kramfors och P-A och flyttade så långt bort som hon bara kunde, ja hon flyttade ända ner till Skåne faktiskt och tycks ha börjat ett helt nytt liv där. Det verkar även som att BÅ bröt all kontakt med sina gamla tjej-kompisar när hon lämnade Kramfors, vilket alltså skedde endast 3 veckor efter mordet. Det är något som inte stämmer här...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-20 kl. 01:04.
Citera
2017-01-20, 07:59
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Bäst är att han får hantera fler motgångar, JK har lagt ned hans anmälan mot TV4...

JK, Justitiekanslern, är inte rätt forum för en anmälan mot en privatägd kanal som TV4. JK:s uppgift är att granska att de som utövar offentlig verksamhet gör det enligt lagar och regler så vad du åsyftar är okänt. Du kanske vet bäst själv?
Citera
2017-01-20, 09:32
Medlem
Det jag har fått fram finns inga uppgifter om att det skulle ha varit bråk innan Eva och BÅ lämnade lägenheten. P kan likväl ha varit upprörd utan att visa det och sedan tagit cykeln för att följa efter Eva.
Citera
2017-01-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Det jag har fått fram finns inga uppgifter om att det skulle ha varit bråk innan Eva och BÅ lämnade lägenheten. P kan likväl ha varit upprörd utan att visa det och sedan tagit cykeln för att följa efter Eva.
Vad som hände i lägenheten efter att A åkt är det ju bara två som vet P och BÅ. Har dom berättat det för någon? Om dom gjort det var det sant det dom sa? Ev. förhör hos polisen av dessa två personer innebär ju inte att det är sant det dom uppgav där. Det här går ju bara att spekulera i.
Citera
2017-01-20, 12:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solento

Om BÅ övertalades av sin vän och kk P-A att lämna ett falskt vittnesmål ang. vad som hände i lägenheten timmen innan mordet så hjälper det inte om du så har kommit över FUP:en och hittat dina uppgifter där eftersom informationen i sådant fall inte är korrekt.
Citera
2017-01-20, 20:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det här har jag alltid hört och det är så sant.
Till slut kommer verkligheten ikapp en.

Innan Eva och "väninnan" (BÅ) lämnade lägenheten kan P-A mycket väl ha snappat upp att Eva frågade BÅ om hon kunde få bli avsläppt i korsningen Limstagatan/Bruksgatan eftersom hon ville rasta Laban inför natten och därför promenera den sista biten hem.

Jag har tidigare antingen läst i tråden eller på annat sätt fått ta del av följande "säkra uppgifter":

"Det pratades ingenting i lägenheten om att Eva ville bli avsläppt efter vägen",
"P-A visste ingenting om detta",
"P-A kunde omöjligen veta att Eva inte skulle få skjuts ända hem".

Först har jag litat blint på dessa uppgifter men nu i efterhand frågar jag mig hur någon som inte var i lägenheten under den sista timmen så säkert kan uttala sig om detta?

Eva kan ju inte har berättat det eftersom hon mördades.

P-A kan förvisso ha sagt till någon att han inte alls kände till att Eva skulle släppas av tidigare för att gå sista biten hem, men talar han i sådant fall sanning?

BÅ kan också ha sagt till någon frågvis gammal tjejkompis att "P-A omöjligen kan ha känt till att Eva och Laban skulle släppas av någonstans efter vägen", men kan man verkligen lita på att ett huvudvittne som lämnar Kramfors för all framtid, endast 3 veckor efter mordet talar sanning?

Svaret på dessa frågor blir nej, vilket istället lämnar helt öppet för att P-A mycket väl kan ha känt till att Eva skulle bli avsläppt och promenera sista biten hem, något som i sin tur kan ha fött idén hos P-A att det nu fanns ett bra tillfälle där P-A ensam kunde konfrontera Eva en sista gång denna kväll innan hon har hunnit hem till föräldrahemmet. Vad är det man brukar säga? "Tillfället gör tjuven?" eller i det här fallet: Tillfället uppenbarade sig och P-A tog detta tillfälle i akt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-20 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in