2017-01-19, 20:51
Medlem
Att riksåklagaren nu överklagar domen till HD är mycket glädjande. Jag hoppades på det, men det här fallet är så speciellt, det var svårt att veta hur den rättsliga processen skulle utvecklas. Domar är ju i allra högsta grad bedömningar, avvägningar, av stora material rörande det aktuella fallet men också av lagstiftarens avsikt, av lagen, av tidigare domar. Nu får vi se om HD tar upp fallet, det vore mycket bra om de gör det.

Jag vill skriva till Lottas syster att jag tycker du är modig som skriver i den här tråden, du har ju redan förstått att den tyvärr blivit värmestuga för ett par riktigt störda typer. De blir i det närmaste upphetsade av att få sparka på en redan liggande och ihjälslagen kvinna. Deras tolkning av FUP är högst vinklad och närsynt, ändå vidhåller de att det är alla andra som inte läst på. De upphöjer SMS-trafiken till högsta sanning, trots att det tydligt står i kriminalteknikernas rapport att det representerar ett urval av de meddelanden som sänts. Den utförliga beskrivningen av mordoffrets enorma skador viftar de bort med teknikaliteter. Sjukt. Att Lotta var helt sönderslagen och dog, bland annat av massiv hjärninfarkt, borde inte kunna ifrågasättas. Att gärningsmannen slagit henne och andra tidigare borde inte heller kunna ifrågasättas.

Jag skulle vilja lysa frid över Lottas minne. Men först vore det bra om HD tar upp fallet och etablerar en bättre praxis. En tydligare praxis.
Citera
2017-01-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekornavallen
Att riksåklagaren nu överklagar domen till HD är mycket glädjande. Jag hoppades på det, men det här fallet är så speciellt, det var svårt att veta hur den rättsliga processen skulle utvecklas. Domar är ju i allra högsta grad bedömningar, avvägningar, av stora material rörande det aktuella fallet men också av lagstiftarens avsikt, av lagen, av tidigare domar. Nu får vi se om HD tar upp fallet, det vore mycket bra om de gör det.

Jag vill skriva till Lottas syster att jag tycker du är modig som skriver i den här tråden, du har ju redan förstått att den tyvärr blivit värmestuga för ett par riktigt störda typer. De blir i det närmaste upphetsade av att få sparka på en redan liggande och ihjälslagen kvinna. Deras tolkning av FUP är högst vinklad och närsynt, ändå vidhåller de att det är alla andra som inte läst på. De upphöjer SMS-trafiken till högsta sanning, trots att det tydligt står i kriminalteknikernas rapport att det representerar ett urval av de meddelanden som sänts. Den utförliga beskrivningen av mordoffrets enorma skador viftar de bort med teknikaliteter. Sjukt. Att Lotta var helt sönderslagen och dog, bland annat av massiv hjärninfarkt, borde inte kunna ifrågasättas. Att gärningsmannen slagit henne och andra tidigare borde inte heller kunna ifrågasättas.

Jag skulle vilja lysa frid över Lottas minne. Men först vore det bra om HD tar upp fallet och etablerar en bättre praxis. En tydligare praxis.
Först av allt vill jag säga att det känns bra att du åter är tillbaka i tråden. Vi är nog flera som vill lysa frid över Lottas minne. Nu har vi att vänta på beslut om HD tar upp fallet. Om inte hoppas jag att moderator släcker ned denna tråd så att Lotta får vila i frid.
Citera
2017-01-19, 20:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Vad som är sjukt är sådana som dig som påstår att andra hävdar saker de inte gör. Det är ingen, absolut INGEN, som har viftat bort eller förnekat att vare sig att Lotta misshandlades till döds på ett mycket brutalt sätt eller Martins ansvar för samma misshandel.
Citera
2017-01-19, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du talar om regler innan livsetiksregler och nu handlar det om att tänka själv, men du kan ju inte tänka alls utan tror du kan bestämma hur andra ska leva och vara. Det är utopi och finns inte med i något av samhällets alla instanser och definitiv inte rättsligt. Nix, statens rättssäkerhet ska se till så människor slipper mördare och våldsverkare ute i samhället det är rättssäkert, men att bestämma över andra är diktatur. Snälla du befinner dig i lala land utan minsta verklighetsförankring och du har endast en privat åsikt totalt utan stöd i rättsapparaten.

Jag förstår inte vad du försöker säga, det är så röriga inlägg från dig, ostrukturerat och flera olika ämnen i samma mening, olika påståenden och påhitt. Ja jag har en privat åsikt och det har alla andra som skriver här inklusive du själv.

Svara på frågan istället: hade du blivit ihop med Martin?

Du får tycka vad du vill om dina motdebattörer men om någon hänvisar till en verifierbar uppgift i t.ex. FUP så är det enkelt att kontrollera. Som att Lotta blev erbjuden både skyddat boende, polislarm och målsägarbiträde. Detta förnekade du tidigare, har du insett nu att du hade fel på den punkten?
Citera
2017-01-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Först av allt vill jag säga att det känns bra att du åter är tillbaka i tråden. Vi är nog flera som vill lysa frid över Lottas minne. Nu har vi att vänta på beslut om HD tar upp fallet. Om inte hoppas jag att moderator släcker ned denna tråd så att Lotta får vila i frid.

Jag har följt tråden, men kände att det var meningslöst att fortsätta skriva eftersom vissa var så enormt hatiska mot Lotta och det gick inte att påverka dem. Alla vädjanden till anständighet, till erfarenheter om misshandlade kvinnors belägenhet etc var förgäves. Jag begriper på ett plan inte att en del människor blir så närmast djuriskt inriktade på att attackera och smula sönder en människa som redan har slagits ihjäl, samtidigt kan jag förstå det, det har hänt förr. Jag vill tacka er som hållit ut och gått i svaromål. Jag håller med dig, så småningom bör denna tråd stängas.
Citera
2017-01-19, 21:17
Medlem
Citat:

TACK ! Kommer alltid stå upp för min lilla syster. Och för rättvisan !
Citera
2017-01-19, 21:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag förstår inte vad du försöker säga, det är så röriga inlägg från dig, ostrukturerat och flera olika ämnen i samma mening, olika påståenden och påhitt. Ja jag har en privat åsikt och det har alla andra som skriver här inklusive du själv.

Svara på frågan istället: hade du blivit ihop med Martin?

Du får tycka vad du vill om dina motdebattörer men om någon hänvisar till en verifierbar uppgift i t.ex. FUP så är det enkelt att kontrollera. Som att Lotta blev erbjuden både skyddat boende, polislarm och målsägarbiträde. Detta förnekade du tidigare, har du insett nu att du hade fel på den punkten?

Diktera inte för mig vad jag ska svara på det har du ingenting för. Att just du har problem med enkla saker som text är ditt problem inte mitt. Du inbillar dig i din låtsasvärld att du ska bestämma över andra människor och brottsoffer så som Lotta och sitter maniskt och pratar om vad du tycker hon skulle gjort och inte gjort. Vem tror du att du är? Lägg ner bara livsetik är ditt egna påhittade ord som du vill diskutera som jag inte är intresserad av öht. Jag diskuterar bara fakta och det har du inget att delge mig. Påhitt som vad hon erbjöds osv stämmer inte så det kan du direkt sortera bort. Det är inte på låtsas man utreder sig själv utan Lotta fick inte den hjälp hon skulle haft.
Citera
2017-01-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad som är sjukt är sådana som dig som påstår att andra hävdar saker de inte gör. Det är ingen, absolut INGEN, som har viftat bort eller förnekat att vare sig att Lotta misshandlades till döds på ett mycket brutalt sätt eller Martins ansvar för samma misshandel.
Om man i sammanhanget väljer att nämna att Lotta bar höga stövlar, hade silikonbröst, bluffat till sig en sjukskrivning, gillade att ha sex, hade recept på psykofarma etc etc Vad anser du att andra egentligen vill säga i en tråd som handlar om ett mord? Att Lotta var en dålig kvinna? Att Lotta var precis som Martin? En enda person har tillfogat många människor skador och den personen heter Martin. En person som inte bör bli utsläppt innan en prövning. Just därför är ett livstidsstraff att föredra för en person som Martin. Det finns sannolikt flera och det enda vi kan hoppas på är att de låses in på obestämd tid!
Citera
2017-01-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earl99grey

Jag har stor respekt för dig och ditt hårda arbete för att skydda och försvara din syster, när hon levde och nu efter det hemska som hände henne.
Citera
2017-01-19, 21:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Om man i sammanhanget väljer att nämna att Lotta bar höga stövlar, hade silikonbröst, bluffat till sig en sjukskrivning, gillade att ha sex, hade recept på psykofarma etc etc Vad anser du att andra egentligen vill säga i en tråd som handlar om ett mord? Att Lotta var en dålig kvinna? Att Lotta var precis som Martin? En enda person har tillfogat många människor skador och den personen heter Martin. En person som inte bör bli utsläppt innan en prövning. Just därför är ett livstidsstraff att föredra för en person som Martin. Det finns sannolikt flera och det enda vi kan hoppas på är att de låses in på obestämd tid!

Dessa uttalanden betyder inte samma som att någon annan än Martin har misshandlat henne till döds, inte heller att misshandeln inte skulle varit brutal. Uttalandena är inte avsedda att framställa BO som dålig utan snarare en reaktion på att BO tenderar att förbättras av en del postare, hon är inte mindre mördad av att hon hade några sidor som inte var perfekta.

Vänligen hitta rätt på någon i tråden som påstår dels att någon annan än Martin är ansvarig och dels någon som påstpr att Lotta dog på annat sätt än genom brutalt våld mot huvudet.
Citera
2017-01-19, 21:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Dessa uttalanden betyder inte samma som att någon annan än Martin har misshandlat henne till döds, inte heller att misshandeln inte skulle varit brutal. Uttalandena är inte avsedda att framställa BO som dålig utan snarare en reaktion på att BO tenderar att förbättras av en del postare, hon är inte mindre mördad av att hon hade några sidor som inte var perfekta.

Vänligen hitta rätt på någon i tråden som påstår dels att någon annan än Martin är ansvarig och dels någon som påstpr att Lotta dog på annat sätt än genom brutalt våld mot huvudet.

Jo, det är att förminska henne som person och dra upp saker som ska ge sken av att hon var sämre än andra. Ett härskarscenario där vissa är tvingade att tro sig avgöra och ha åsikter om hur en annan människa ska agera och vara och se ut. Vad fan är problemet egentligen? Spelar det någon roll om ett mordoffer är bättre eller sämre? Fattar du inte att dom hatar kvinnor i alla former annars drar man inte upp den här typen av skuldbeläggande. Vem fan bryr sig om stövlar? Lika illa som när man frågar ett våldtäktsoffer vilka trosor hon hade. String! Hjälp det kan man inte ha om man inte ska bli våldtagen. Nä, men dra åt helvete så usel och sunkigt det är med den här typen av resonemang. Det är ett mord en brutal misshandel och eftersom det handlar om en kvinna drar det in flertalet kvinnohatare för att spy ur sig allt som kan tänkas för att förminska och smutsa ner offret.
Citera
2017-01-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earl99grey

Hur kommer det sig att du skrev gulliga saker om Martin och Lotta på Lottas facebook?

För att uppmuntra Lotta att stanna i relationen? För att visa Martin hur mycket du uppskattade att din älskade lilla syster var med en våldsam återfallsförbrytare och kvinnomisshandlare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in