2017-01-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earl99grey
Jag står FORTFARANDE för det jag sagt i media
För det är så jag upplevde det

7.12. skrev du:

Citat:
Kokain!!! Vad vet du om det. Fanns inget spår av några droger el alkohol i blodet. Vid obduktionen
Fanns inga droger heller i hennes hem

Antingen är du mer än lovligt korkad eller sen ljuger du rakt ut i luften angående din identitet..

Din "upplevelse" är alltså motsatsen till vad Lottas egen bästis berättar i förhöret. Du befinner dig långt borta i Härnösand och vet inte mycket av Lottas liv överhuvudtaget. Bästisen berättar att Lotta vid flera tillfällen använde kokain. Bästisen berättar också hur Lotta var helt medveten om vilken sorts kille Martin var och vad han hade blivit dömd för tidigare. Bästisen har träffat Lotta och Martin när de var påverkade av kokain, medan du har suttit i Härnösand och "upplevt" att detta inte är sant.

SMS:n lägger du ingen vikt på. Trots att de är Lottas egna ord svart på vitt. Och du förstår inte ens vad som är skillnaden mellan dina (Camillas) uttalanden och det som framkommer I FUP:

Citat:
Vad var annorlunda i pressen och FUP. !?
lägger ingen vikt alla på alla SMS. Läst dem alla. Även läst Lottas anteckningar. Och vad har det för betydelse.

Det som är viktigt - enligt dig - är alltså en släktings “upplevelse” inte det som framkommer I förundersökningen.

Du skriver också att du inte dömer någon efter utseende. Men du kanske borde ha dömt Martin pga hans tidigare beteende och betonat detta till Lotta istället för att skriva gulliga saker om dem på Lottas facebook..

Nu tror jag inte ett ögonblick att du verkligen är Camilla, men dina ord ska inte vara oemotsagda bara för det.

P.S. Du tycks inte heller förstå skillnaden mellan det du påstår här i tråden och låtsas vara Camilla mellan det Camilla verkligen sa i polisförhöret. Ytterligare ett bevis på att du inte har en susning..
Citera
2017-01-19, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
7.12. skrev du:

Antingen är du mer än lovligt korkad eller sen ljuger du rakt ut i luften angående din identitet..

Din "upplevelse" är alltså motsatsen till vad Lottas egen bästis berättar i förhöret. Du befinner dig långt borta i Härnösand och vet inte mycket av Lottas liv överhuvudtaget. Bästisen berättar att Lotta vid flera tillfällen använde kokain. Bästisen berättar också hur Lotta var helt medveten om vilken sorts kille Martin var och vad han hade blivit dömd för tidigare. Bästisen har träffat Lotta och Martin när de var påverkade av kokain, medan du har suttit i Härnösand och "upplevt" att detta inte är sant.

SMS:n lägger du ingen vikt på. Trots att de är Lottas egna ord svart på vitt. Och du förstår inte ens vad som är skillnaden mellan dina (Camillas) uttalanden och det som framkommer I FUP:

Det som är viktigt - enligt dig - är alltså en släktings “upplevelse” inte det som framkommer I förundersökningen.

Du skriver också att du inte dömer någon efter utseende. Men du kanske borde ha dömt Martin pga hans tidigare beteende och betonat detta till Lotta istället för att skriva gulliga saker om dem på Lottas facebook..

Nu tror jag inte ett ögonblick att du verkligen är Camilla, men dina ord ska inte vara oemotsagda bara för det.

P.S. Du tycks inte heller förstå skillnaden mellan det du påstår här i tråden och låtsas vara Camilla mellan det Camilla verkligen sa i polisförhöret. Ytterligare ett bevis på att du inte har en susning..

OM det är Camilla, så borde hon väl veta mer än dig och solglittret i alla fall.
Ni är sjuka människor, som håller på så här.
Sök vård.
Citera
2017-01-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det ni gått/går igenom är fruktansvärt.
Inget man önskar ens sin värsta fiende.
De som sitter och påstår att Lottor borde veta bättre, är personer som själva borde veta bättre än att sitta och svartmåla offer.

Du ska veta att majoriten inte tänker såsom vissa gör här, ang. Lotta.
Vi står fullt ut på er sida, och inser att situationen inte var lätt, varken för er eller Lotta.

Den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning tänker som så att det finns en stor risk att en återfallsförbrytare även i framtiden kommer att begå liknande brott som han har begått i det förflutna.

Har någon suttit inne för våldsbrott under hela sitt vuxna liv - då är det en stor risk att han kommer att bruka våld även i framtiden.

NÄR misstanken sedan besannas vid första misshandelstillfället då är det dessutom BEVISAT att han inte har ändrat sig. Man behöver inte undra. Man VET att det är våld som gäller som problemlösningsmetod för Martin.

Nej, majoriteten av Sveriges befolkning tänker inte att Lotta INTE borde ha vetat bättre. Majoriteten undrar säkert varför hon inte gjorde det..
Citera
2017-01-19, 11:35
Medlem
Citat:
OM det är Camilla, så borde hon väl veta mer än dig och solglittret i alla fall.
Ni är sjuka människor, som håller på så här.
Sök vård.

En som sitter på hundratals kilometrars avstånd kan omöjligen veta bättre än den som befinner sig på plats.

Camillas "upplevelser" har inget med saken att göra. Rätten kan inte ta någon som helst hänsyn till dem.

(Om jag vore Moosky skulle jag väl säga vid det här laget att: Camillas upplevelser finns ej i brottsbalken.. )
Citera
2017-01-19, 11:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Kokain!!! Vad vet du om det. Fanns inget spår av några droger el alkohol i blodet. Vid obduktionen
Fanns inga droger heller i hennes hem

Fup aktbilaga 60, sid 30, Förhör med Camilla Rudholm 20160615.

"Camilla berättar att Lotta ringt tidigt en söndag morgon och grät, hon hade sagt att det hänt något: Hon berättade att hon tagit kokain, vilket Camilla säger att det är så olikt henne. Camilla hade blivit jättearg och sagt att: "det där gör du inte om". .....Det kan ha varit 24 eller 10:e april."

Senast redigerad av Solglittret 2017-01-19 kl. 11:39.
Citera
2017-01-19, 11:40
Avslutad
Citat:
Den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning tänker som så att det finns en stor risk att en återfallsförbrytare även i framtiden kommer att begå liknande brott som han har begått i det förflutna.

Har någon suttit inne för våldsbrott under hela sitt vuxna liv - då är det en stor risk att han kommer att bruka våld även i framtiden.

NÄR misstanken sedan besannas vid första misshandelstillfället då är det dessutom BEVISAT att han inte har ändrat sig. Man behöver inte undra. Man VET att det är våld som gäller som problemlösningsmetod för Martin.

Nej, majoriteten av Sveriges befolkning tänker inte att Lotta INTE borde ha vetat bättre. Majoriteten undrar säkert varför hon inte gjorde det..

Nu har ni ju kryddat era "Lotta borde vetat bättre-råd" med en massa oväsentligt skitsnack om henne. Hade ni hållt era goda råd sakliga, så hade det kanske funnits en chans till vidare diskussion.
Nu har ni lyckats svärta ner både er själva och en person som inte finns i livet längre.

Martin är dömd, Lotta finns inte mer.
Diskutera hur man ska hindra att detta upphör, kan man göra i lämplig tråd utan att för den sakens skull misskreditera en specifik person. Men det är kanske för svårt för er?
Citera
2017-01-19, 11:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det ni gått/går igenom är fruktansvärt.
Inget man önskar ens sin värsta fiende.
De som sitter och påstår att Lottor borde veta bättre, är personer som själva borde veta bättre än att sitta och svartmåla offer.

Du ska veta att majoriten inte tänker såsom vissa gör här, ang. Lotta.
Vi står fullt ut på er sida, och inser att situationen inte var lätt, varken för er eller Lotta.

Jag tror att majoriteten av Sveriges befolkning tycker att det var farligt att inlåta sig med en Martintyp och dumt att fortsätta eller återuppta när han gjort slut. Dessutom att dela hans liv med droger.
Om det inte anses att göra fel - varför vill då vissa mörka att Lotta gjorde just det?

Hon ska inte mördas för att hon gjorde fel - men att erkänna att hon var fel ute borde inte vara ett rött skynke.

En märklig omständighet till: Lotta uppgav att hon hade haft sin syster på besök sista helgen. Hon hade helt blockerat och helt tagit bort kontaktuppgifterna till mellansystern 13/5 och Camilla hade inte varit i Stockholm då. Var det också ett påhitt till från Lotta?
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-19 kl. 11:56.
Citera
2017-01-19, 11:45
Avslutad
Citat:
En som sitter på hundratals kilometrars avstånd kan omöjligen veta bättre än den som befinner sig på plats.

Camillas "upplevelser" har inget med saken att göra. Rätten kan inte ta någon som helst hänsyn till dem.

(Om jag vore Moosky skulle jag väl säga vid det här laget att: Camillas upplevelser finns ej i brottsbalken.. )

Men du och glittret fanns på plats?
Rätten har heller inte tagit hänsyn till er åsikt om att hon borde vetat bättre.
Nä, du och din polare får sitta här och garva för er själva nu.
Läsare med något mellan öronen, ser tydligt vad ni håller på med.
Citera
2017-01-19, 11:47
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
TACK!
Detta blir det sista jag skriver här på FB. Kommer även inte läsa denna tråd mer.
Nä det som hände min lilla syster ska inte få hända. Jag kommer alltid stå upp för henne.
Hon ljög aldrig för mig det va i Så fall att skydda oss.
Jag vet att han ringde henne och hotade henne. Hon ringde mig och skrek han har ringt och är på väg hit. Han ska döda mig.
Hon va livrädd.
För han visste hur man gjorde.
Tack till alla ni som försöker att skriva till Sno och Solglittret försöker att få dem att förstå. ( tror dom går i gång på att svärta ner henne. Det bästa är nog att inte svara) / Camilla

Hej Camilla.

Jag beklagar sorgen och tänker på er anhöriga. Vi är många både här och irl som känner med er.

Att först förlora en älskad syster och förhålla sig till att hon blivit brutalt mördad och sedan upptäcka att människor kränker och raljerar över mordet, om hennes person och om er anhöriga på nätet måste vara ett trauma utöver det vanliga.
Jag får ont i hjärtat när jag tänker på ert lidande.

Vi är flera som inte skriver kränkande saker om din lillasyster utan diskuterar själva brottet. Vilket med fördel görs utan att blanda in något om personlighet, utseende och intressen.

Ett stort problem på internetforum (inte bara på Flashback) är att en random person kan fastna i en spiral av irrelevanta ickefrågor och spamma trådar med kränkningar och förtal.
Så länge inlägget innehåller någon form av topic kan de diskutera och kränka in absurdum.

De som gör såhär mår med största sannolikhet inte bra i själen.
Personer som är arbetslösa/förtidspensionerade, saknar varma relationer, känner sig utstötta i samhället och är sysslolösa skapar sig en "identitet" på öppna internetforum.
Där kan de lufta sina tankar och diskutera helt anonymt och även fantisera ihop en egen verklighet där de låtsas vara framgångsrika och älskade.
Vilket kan vara räddningen för många men även skadliga då endel av klientelet är så bittra på samhället och/eller (i sällsynta fall) svårt psykiskt sjuka att de måste göra någon illa på ett eller annat sätt.
Då är inte ämnet eller ens personerna som tråden handlar om i centrum, bara slumpen avgör i vilket forum/tråd denne fastnar i.

Det är lätt att genomskåda dessa personer och avfärda dem eftersom deras avvikande åsikter, skrivsätt samt tid och frekvens följer ett mönster.
Prova att kolla igenom valfri tråd på valfritt diskussionsforum i ett 2-dygnsspann så ser du vad jag menar.

Sedan kan det verka som att det är flera extremt avvikande personer bara för att det är flera användarkonton, men det kan vara missvisande ibland.
I vissa forum får man ha obegränsat med användarkonton sålänge man inte bryter mot forumets regler (tex här på Flashback får man inte koppla ihop specifika användarkonton, missbruka kontona genom att ge sig själv fördelar i diskussionen eller avslöja identiteten bakom ett konto).

Ville bara förklara detta så att du är medveten om spelreglerna och kan bemöta mer erfarna postare på rättvisa premisser.
Eftersom du är i ett utsatt läge redan från början med din personliga koppling till fallet och med tanke på förekommande okänsliga inlägg tycker jag att det är min plikt att informera om detta.

Önskar dig och din familj all lycka och värme. Kram
Citera
2017-01-19, 11:54
Medlem
Citat:
Rätten har heller inte tagit hänsyn till er åsikt om att hon borde vetat bättre.

Jag har inte träffat Lotta och jag har inte sett henne bruka kokain. Men rätten måste självklart ta hänsyn till vittnens uttalanden samt det skriftliga bevismaterial som finns om fallet.

Att "Camilla" sen inte vill göra det är hennes sak. Att leva i förnekelse tycks vara ett "släktdrag"..
Citera
2017-01-19, 12:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Jag har ingen personlig koppling till detta som jag skrivit tidigare - jag läser Fup och domar samt ibland media om detta brott.
De fakta jag och flera andra postare går på - är just fakta.
Inget annat!

Allt annat är påhitt eller rena lögner. Att inte bry sig om den enda verifikation i skriftlig form som återspeglar förhållandet och kontakterna mellan Martin och Lotta som ju är deras sms, är fel. Vi har ju annars bara hörsägen och Martins uttalande att gå på.

Då kan man ju inte som den postare som utger sig vara BOs syster bortse från det viktigaste dokument som finns - sms historiken. Vi vet inte vad de sagt till varandra annars på kammaren eller i telefonen - men vi vet vad de skrivit. Det är ju svartvita fakta och inga påhitt.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-19 kl. 12:40.
Citera
2017-01-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Personer som är arbetslösa/förtidspensionerade, saknar varma relationer, känner sig utstötta i samhället och är sysslolösa skapar sig en "identitet" på öppna internetforum.
Där kan de lufta sina tankar och diskutera helt anonymt och även fantisera ihop en egen verklighet där de låtsas vara framgångsrika och älskade.
Vilket kan vara räddningen för många men även skadliga då endel av klientelet är så bittra på samhället och/eller (i sällsynta fall) svårt psykiskt sjuka att de måste göra någon illa på ett eller annat sätt.

Camilla har ju valsat runt I media och berättat om sin bitterhet gentemot samhället som inte erbjöd Lotta någon som helst hjälp trots att Lotta ingen annat ville och trots att Lotta bad om hjälp gång efter gång efter gång.

Camilla håller inte med med kammaråklagaren I hans beskrivning av verkligheten.

Camilla struntar I SMS konversationen. Camilla struntar I FUP och Lottas vänner sen flera år tillbaka.

Camilla tillsammans med de gränslösa socionomerna vill ändra samhället för det är samhällets fel att Lotta offrades. Lotta kunde ju inte ha gjort något annorlunda..

Camillas uttalanden I media liknas väldigt mycket internernas uttalanden när de skyller på samhället oavsett hur verkligheten råkar se ut.

Så Camilla och killarna som sitter inne har åtminstone det gemensamt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in