• 1
  • 2
2017-01-18, 22:31
Medlem
Jag är SÅ besviken på mig själv just nu.

Mitt mål är att spara så att jag har 50.000:- och senare fortsätta spara till 100.000:-

Men på 6 månader (juli till december) har jag kastat bort 36.000:-

Kan ni fatta det? 36.000:- på ett halvår. Helt sjukt. Jag får världens grovaste ångest genom att bara tänka på det.

Ni kanske undrar vart alla pengar tagit vägen. Det gör jag också och det fick mig att gå in på banken och kolla.

Mest är det småköp här och där så som kaffe, korv, kakor, sibylla, McDonalds och så köpte jag mig en mobiltelefon för 6000:-

Allting samlar ju på sig och vad har jag kvar på kontot? Jo, 20.000:- som inte ens är mina utan som kommer från kreditkortet. Alltså flyttade jag alla pengar från kreditkortet till min bank och betalar tillbaka 600:- i månaden till kreditkortet. Är det ens en bra idé.

Jag har misslyckats. Herregud. 36.000:- är borta. Jag kan som sagt inte få in det.

Jag hoppas ni kan ge mig bra tips så att jag börjar spara om och på riktigt denna gången.

Jag har en inkomst på 8000:- i månaden och jag betalar kreditkortet 600:- i månaden och en mobilräkning på 250:- i månaden.

Jag brukar ha cirka 7000:- kvar varje månad så att ni vet det.

Men hur tycker ni att jag ska börja? Lämna tillbaka alla pengar till kreditkortet vilket är 20.000:- och då har jag alltså 250:- kvar på mitt konto (ångest)

Eller behåller jag dessa 20.000:- och betalar 600:- i månaden?

Jag får mina 8000:- som jag brukar få nästa vecka. MEN HUR GÖR JAG?

Jag vill nå mitt mål. Lägger jag dom på mitt avanza konto som jag öppnat? Gör jag det varje månad?

HUR GÖR JAG??
Citera
2017-01-18, 22:43
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag är SÅ besviken på mig själv just nu.

Mitt mål är att spara så att jag har 50.000:- och senare fortsätta spara till 100.000:-

Men på 6 månader (juli till december) har jag kastat bort 36.000:-

Kan ni fatta det? 36.000:- på ett halvår. Helt sjukt. Jag får världens grovaste ångest genom att bara tänka på det.

Ni kanske undrar vart alla pengar tagit vägen. Det gör jag också och det fick mig att gå in på banken och kolla.

Mest är det småköp här och där så som kaffe, korv, kakor, sibylla, McDonalds och så köpte jag mig en mobiltelefon för 6000:-

Allting samlar ju på sig och vad har jag kvar på kontot? Jo, 20.000:- som inte ens är mina utan som kommer från kreditkortet. Alltså flyttade jag alla pengar från kreditkortet till min bank och betalar tillbaka 600:- i månaden till kreditkortet. Är det ens en bra idé.

Jag har misslyckats. Herregud. 36.000:- är borta. Jag kan som sagt inte få in det.

Jag hoppas ni kan ge mig bra tips så att jag börjar spara om och på riktigt denna gången.

Jag har en inkomst på 8000:- i månaden och jag betalar kreditkortet 600:- i månaden och en mobilräkning på 250:- i månaden.

Jag brukar ha cirka 7000:- kvar varje månad så att ni vet det.

Men hur tycker ni att jag ska börja? Lämna tillbaka alla pengar till kreditkortet vilket är 20.000:- och då har jag alltså 250:- kvar på mitt konto (ångest)

Eller behåller jag dessa 20.000:- och betalar 600:- i månaden?

Jag får mina 8000:- som jag brukar få nästa vecka. MEN HUR GÖR JAG?

Jag vill nå mitt mål. Lägger jag dom på mitt avanza konto som jag öppnat? Gör jag det varje månad?

HUR GÖR JAG??
Frågan är inte bara "hur gör du?", frågan är till att börja med "vad menar du?" Du skulle börja spara skriver du, men vips är du tvärtom plötsligt skyldig en massa pengar...vad menar du egentligen har hänt, har du tagit en kredit när syftet var att du skulle börja spara, eller vad?
Citera
2017-01-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Frågan är inte bara "hur gör du?", frågan är till att börja med "vad menar du?" Du skulle börja spara skriver du, men vips är du tvärtom plötsligt skyldig en massa pengar...vad menar du egentligen har hänt, har du tagit en kredit när syftet var att du skulle börja spara, eller vad?

Kanske låter fånigt men jag skickade dessa 20.000 till min bank eftersom jag får en skön känsla när det ser ut att jag har mycket pengar på kontot.
Citera
2017-01-18, 22:55
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Kanske låter fånigt men jag skickade dessa 20.000 till min bank eftersom jag får en skön känsla när det ser ut att jag har mycket pengar på kontot.
Du menar väl inte att du tagit kredit på ett betalkort och satt in pengarna på ett bankkonto??
Citera
2017-01-18, 22:56
Medlem
Citat:

Det var nog det dummaste jag någonsin läst. Kan bli underlag för någons avhandling någon gång om du har tur/otur.

Sätt genast tillbaka pengarna. Du ska spara, inte skapa skulder ur tomma luften och betala onödig ränta.
Citera
2017-01-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plurriPlux
Det var nog det dummaste jag någonsin läst. Kan bli underlag för någons avhandling någon gång om du har tur/otur.

Sätt genast tillbaka pengarna. Du ska spara, inte skapa skulder ur tomma luften och betala onödig ränta.

Jag har betalat tillbaka till kreditkortet och klippt kortet nu
Citera
2017-01-18, 23:00
Medlem
Det är en till sak som jag skäms över.

Jag har tagit massor med mobilabbonnemang på mitt namn och blivit av med dessa telefoner. Så idag betalar jag för mobiler och abonnemang som jag inte ens har längre. Jag har pratat med operatören och slutfakturorna ligger på 26.350:- totalt
Citera
2017-01-18, 23:00
Medlem
Instämmer, detta är ju så jävla dumt att jag vägrar tro att TS är myndig?
Citera
2017-01-18, 23:05
Medlem
Du är nog en drömklient;

https://www.shortaudition.com/application.php?jid=194
Citera
2017-01-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Instämmer, detta är ju så jävla dumt att jag vägrar tro att TS är myndig?

Jag är myndig.

Jag sålde aldrig mobiltelefonerna. Dom blev stulna.
Citera
2017-01-18, 23:42
Medlem
SameOldStorys avatar
Haha, älskar att du förde över pengar från ett kreditkort till ditt vanliga bankkonto bara för att.

Hur ser din boende situation ut? Bor du hemma hos föräldrarna?
Citera
2017-01-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Haha, älskar att du förde över pengar från ett kreditkort till ditt vanliga bankkonto bara för att.

Hur ser din boende situation ut? Bor du hemma hos föräldrarna?

Ja jag bor hemma men betalar inget för mig. Inte för att jag inte vill utan för att dom sa att jag inte behövde då dom har jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in