2017-01-18, 23:19
Medlem
Jag ska öppna företagskonto på Swedbank och för det måste jag gå på möte och svara på en massa frågor om min verksamhet. Ni som har företagskonto hos dem, hur nosiga är de? Begär de underlag på uppgifterna jag lämnar? Är det troligt att de frågar om adressen till hemsidan jag använder för att sälja mina produkter och tjänster?
Citera
2017-01-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodothefrog
Jag ska öppna företagskonto på Swedbank och för det måste jag gå på möte och svara på en massa frågor om min verksamhet. Ni som har företagskonto hos dem, hur nosiga är de? Begär de underlag på uppgifterna jag lämnar? Är det troligt att de frågar om adressen till hemsidan jag använder för att sälja mina produkter och tjänster?

Självklart. Dom vill naturligtvis inte bli förknippade med något som eventuellt inte är legitimt eller i strid med deras värderingar.
Citera
2017-01-18, 23:46
Medlem
Cannabisministerns avatar
Klart att banken vill ha koll på vad det är för verksamhet du sysslar med. Räkna med många och ingående frågor.
Citera
2017-01-18, 23:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Ja på allt ovanstående. Om de inte gör det vid mötet så gör de det senare.
Citera
2017-01-18, 23:59
Medlem
Tackar.
Citera
2017-01-19, 00:01
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Tackar.

En liten undran, trodde du inte att dem skulla ställa ovan frågor?
Citera
2017-01-19, 07:16
Medlem
dom frågar inte ett skit. förstår inte varför du måste träffa dom. jag skickade in ett mail så fick jag kontot på en gång
Citera
2017-01-19, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
En liten undran, trodde du inte att dem skulla ställa ovan frågor?

Det är bara banker i Sverige, som ställer frågor om Du vill öppna företagskonto. Har ägt företag i England, Spanien, Danmark och Tyskland. De banker jag hade konto hos var bara intresserade av registreringsbevis och formella handlingar av typ bolagsordning. Barclays trodde jag "skämtade" när jag berättade hur svenska banker uppför sig. De ställer bara frågor om Du vill låna i banken.
Citera
2017-01-19, 09:25
Medlem
TS borde ställa frågor om Swedbanks värdegrund. Är de för demokratin och svenskars rätt till yttrandefriheten?
Sedan kan du fråga dem om de anser att det var rätt att ta emot stödpengar från staten (dvs skattepengar) för att sedan göra massiva utdelningar till aktieägare och nyckelpersoner.
Citera
2017-01-19, 12:12
Medlem
knut_1s avatar
Förvisso ett antal år sedan jag öppnade där sist, men vill minnas att handläggaren frågade vad jag tänkte pyssla med medan han skrev under handlingarna. Någon vidare rådbråkning var det således inte.
Citera
2017-01-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter18
dom frågar inte ett skit. förstår inte varför du måste träffa dom. jag skickade in ett mail så fick jag kontot på en gång

Knappast sant.
Citera
2017-01-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Förvisso ett antal år sedan jag öppnade där sist, men vill minnas att handläggaren frågade vad jag tänkte pyssla med medan han skrev under handlingarna. Någon vidare rådbråkning var det således inte.

Det är skillnad idag, det är lagen om penningtvätt som ställer till det, dvs inte bankernas fel utan lagen som är ändrad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in