2017-01-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Saker där polisen inte verkar ha lagt ned någon större möda gäller den cyklist vittnet Sture såg. Man verkar inte ha lagt den någon större möda på om något fler vittne har sett cyklisten. Cyklisten verkar ha kommit från Limstagatan. Varför har inte polisen försökt att få fram om fler personer har sett cyklisten vid den tidpunkten? I stället har man antagit att cyklisten var Sture eftersom han brukade cykla runt i stan. Frågan är om han brukade cykla runt i stan i hög fart.

Frågan är varför P inte är ordentligt förhörd utan bara hörd upplysningsvis. Hela utredningen är en stor skandal.

Tillägg: Vem skyddar honom idag?

Många frågetecken här. Jag kan bara skratta när jag tänker på att Sture cyklar runt i hög fart. Viktigaste i det här inlägget är nog Vem skyddar honom idag? Ja en vet vi i alla fall, kan säkert finnas fler. Nu hoppas jag att den/dom som skyddar honom också åker dit och p.g.a det dom gjort, skyddat en brottsling inget dåligt brott heller, så hoppas jag att dom får sitt straff och dessutom förnedrande, avsaknad av respekt, sin karriär förstörd och med allt vad det innebär. Nu ska jag använda Timeouts uttryck BRINN I HELVETET FÖR DET NI GJORT MOT EVA OCH HENNES ANHÖRIGA!
Citera
2017-01-18, 23:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Saker där polisen inte verkar ha lagt ned någon större möda gäller den cyklist vittnet Sture såg. Man verkar inte ha lagt den någon större möda på om något fler vittne har sett cyklisten. Cyklisten verkar ha kommit från Limstagatan. Varför har inte polisen försökt att få fram om fler personer har sett cyklisten vid den tidpunkten? I stället har man antagit att cyklisten var Sture eftersom han brukade cykla runt i stan. Frågan är om han brukade cykla runt i stan i hög fart.

Frågan är varför P inte är ordentligt förhörd utan bara hörd upplysningsvis. Hela utredningen är en stor skandal.

Tillägg: Vem skyddar honom idag?

Under mordkvällen befann sig 4 personer i P-A's lägenhet på Björstagatan 18 det var Eva, systern Anneli, P-A samt BÅ som var en arbetskamrat till P-A, i media gick hon under namnet "väninnan". När systern A ca. kl. 21.00 lämnade lägenheten för att åka till pojkvännen i Bollstabruk stannade Eva kvar tillsammans med P-A och BÅ i ytterligare ca. 1 timme och 40 min. Enligt uppgift ska det även ha druckits en del alkohol under kvällen.

För att anknyta till frågan: Vem skyddar P-A idag? så kan BÅ ("väninnan") vara en av dom som skyddar honom. Det går inte att utesluta att det kan ha uppstått bråk eller gräl under den sista timmen mellan Eva och P-A, och att Eva t.ex. bröt upp och ville lämna lägenheten varpå "väninnan" gav henne och hunden Laban skjuts en bit på vägen.
P-A svansade och suktade efter Eva samtidigt som han nyligen hade haft en kärleksnatt med en gift kompis till Eva som bodde i Ullånger, dessutom ska han enligt uppgift även ha haft ihop det med arbetskamraten BÅ ("väninnan") som alltså var där denna kväll. Kanske i frågasatte Eva hans trovärdighet och beteende vem vet? Dessutom ska P-A varit rasande svartsjuk på att Eva ska ha varit lite intresserad av sin systers pojkväns lillebror i Bollsta (det ska ha varit väldigt oskyldigt kan tilläggas). Så nog fanns det saker att bråka om...

...och OM P-A kände sig kränkt så kan ett ev. bråk, strax innan Eva lämnade lägenheten mycket väl ha varit triggern till mordet. Om inte, så var mordet planerat i förväg vilket är en hemsk tanke.

Dagen efter var BÅ ("väninnan") säkerligen helt övertygad om att Eva hade blivit mördad av en galning. Om det uppstod bråk i P-A lägenhet under Eva's sista timme i livet så är det givetvis inte något som är till P-A's fördel utan snarare en försvårande omständighet. Vid detta scenario kan jag tänka mig att P-A kontaktade BÅ någongång under lördagen och förklarade att det skulle bli polisförhör och att dom även kommer att förhöra henne. Han kan då ha övertalat BÅ att inte berätta något om bråket som uppstod mellan honom och Eva strax innan hon lämnade lägenheten. Förmodligen hade han BÅ's sympatier och hon litade givetvis på P-A om han sa att, "om du nämner bråket så riskerar jag att bli misstänkt och det vore ju fruktansvärt", hon var ju hans vän och dessutom hade dom någon slags romans så hon ville givetvis inte bidra till att han skulle bli misstänkt, om det fanns något som hon kunde göra för att förhindra detta så gjorde hon givetvis det. I hennes ögon gjorde hon inget direkt fel eftersom hon var fullkomligt övertygad om att Eva inte hade mördats av P-A utan av en okänd galning.

En annan person som med stor sannolikhet skyddar P-A är hans gamle vapendragare ML som jag tror att han har anförtrott sig för.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-19 kl. 00:43.
Citera
2017-01-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Under mordkvällen befann sig 4 personer i P-A's lägenhet på Björstagatan 18 det var Eva, systern Anneli, P-A samt BÅ som var en arbetskamrat till P-A, i media gick hon under namnet "väninnan". När systern A ca. kl. 21.00 lämnade lägenheten för att åka till pojkvännen i Bollstabruk stannade Eva kvar tillsammans med P-A och BÅ i ytterligare ca. 1 timme och 40 min. Enligt uppgift ska det även ha druckits en del alkohol under kvällen.

För att anknyta till frågan: Vem skyddar P-A idag? så kan BÅ ("väninnan") vara en av dom som skyddar honom. Det går inte att utesluta att det kan ha uppstått bråk eller gräl under den sista timmen mellan Eva och P-A, och att Eva t.ex. bröt upp och ville lämna lägenheten varpå "väninnan" gav henne och hunden Laban skjuts en bit på vägen.
P-A svansade och suktade efter Eva samtidigt som han nyligen hade haft en kärleksnatt med en gift kompis till Eva som bodde i Ullånger, dessutom ska han enligt uppgift ha haft ihop det även med arbetskamraten BÅ ("väninnan") som var där denna kväll. Kanske i frågasatte Eva hans trovärdighet och beteende vem vet? Dessutom ska P-A varit rasande svartsjuk på att Eva ska ha varit lite intresserad av sin systers pojkväns lillebror i Bollsta (det ska ha varit väldigt oskyldigt kan tilläggas). Så nog fanns det saker att bråka om...

Dagen efter var BÅ (väninnan) säkerligen helt övertygad om att Eva hade blivit mördad av en galning. Om man leker med tanken att det kan ha uppstått bråk i P-A lägenhet under Eva's sista timme i livet så är det knappast något som är till hans fördel. Jag kan tänka mig att P-A någongång under lördagen kontaktade BÅ och förklarade att det skulle bli polisförhör och att dom även kommer att förhöra henne. Han kan då ha övertalat BÅ att inte berätta något om bråket som uppstod mellan honom och Eva strax innan hon lämnade lägenheten. Förmodligen hade P-A BÅ's sympatier och hon litade givetvis på P-A om han sa att, om du nämner bråket så riskerar jag att bli misstänkt, och det vore ju fruktansvärt, hon var hans kompis och dessutom hade dom någon slags romans så hon ville givetvis inte riskera att han skulle bli misstänkt, om det fanns något som hon kunde göra för att förhindra detta så gjorde hon givetvis det. I hennes ögon gjorde hon inget direkt fel eftersom hon var fullkomligt övertygad om att Eva inte hade mördats av P-A utan av en okänd galning.

En annan person som med stor sannolikhet skyddar P-A är hans gamle vapendragare ML som jag tror att han har anförtrott sig för.

Bra fakta Pudelfrillan. Då kanske polisen ska kolla både BÅ och ML. BÅ bor väl här i Kramfors om jag inte minns fel.
Citera
2017-01-19, 00:03
Medlem
Det här har jag alltid hört och det är så sant.
Till slut kommer verkligheten ikapp en.
Citera
2017-01-19, 00:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Bra fakta Pudelfrillan. Då kanske polisen ska kolla både BÅ och ML. BÅ bor väl här i Kramfors om jag inte minns fel.

Ja definitivt.

Nej lämpligt nog så flyttade BÅ ("väninnan") från Kramfors 3 veckor efter mordet, bara en sån sak gör ju att hon borde kollas upp ytterligare...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-19 kl. 00:16.
Citera
2017-01-19, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
ML som jag kallar för översten bor numera några mil nordväst om Stockholm.
Skicka mig gärna BÅ:s namn så kan jag försöka spåra hennes flyttar... och samtidigt spåra överstens flyttar.
Intressant info om BÅ:s flytt. Var den planerad eller flyttade hon bara huxflux?

Edit: Vet någon vilka det var som PAJ körde hem den där blöta natten från Kramm?
Senast redigerad av Timeout 2017-01-19 kl. 00:32.
Citera
2017-01-19, 01:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
ML som jag kallar för översten bor numera några mil nordväst om Stockholm.
Skicka mig gärna BÅ:s namn så kan jag försöka spåra hennes flyttar... och samtidigt spåra överstens flyttar.
Intressant info om BÅ:s flytt. Var den planerad eller flyttade hon bara huxflux?

Edit: Vet någon vilka det var som PAJ körde hem den där blöta natten från Kramm?

Vem vet, kanske att hon var rädd? det kan inte vara kul att bli insyltad i en sån här mordhistoria.
Man kan även fråga sig om BÅ verkligen blev ordentligt förhörd av polisen i och med att hon flyttade? Finns det ens något som talar för det med tanke på att P-A endast blev hörd upplysningsvis?

P-A ska enligt uppgift ha kört hem en kompis som han träffade på Kramm under mordnatten, det skulle f.ö. inte förvåna mig det minsta om den här "kompisen" är ML (översten)...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-19 kl. 01:07.
Citera
2017-01-19, 06:52
Medlem
Citat:

P-A svansade och suktade efter Eva samtidigt som han nyligen hade haft en kärleksnatt med en gift kompis till Eva som bodde i Ullånger, dessutom ska han enligt uppgift även ha haft ihop det med arbetskamraten BÅ ("väninnan") som alltså var där denna kväll. Kanske i frågasatte Eva hans trovärdighet och beteende vem vet? Dessutom ska P-A varit rasande svartsjuk på att Eva ska ha varit lite intresserad av sin systers pojkväns lillebror i Bollsta (det ska ha varit väldigt oskyldigt kan tilläggas). Så nog fanns det saker att bråka om...

...och OM P-A kände sig kränkt så kan ett ev. bråk, strax innan Eva lämnade lägenheten mycket väl ha varit triggern till mordet. Om inte, så var mordet planerat i förväg vilket är en hemsk tanke.

Dagen efter var BÅ ("väninnan") säkerligen helt övertygad om att Eva hade blivit mördad av en galning. Om det uppstod bråk i P-A lägenhet under Eva's sista timme i livet så är det givetvis inte något som är till P-A's fördel utan snarare en försvårande omständighet. Vid detta scenario kan jag tänka mig att P-A kontaktade BÅ någongång under lördagen och förklarade att det skulle bli polisförhör och att dom även kommer att förhöra henne. Han kan då ha övertalat BÅ att inte berätta något om bråket som uppstod mellan honom och Eva strax innan hon lämnade lägenheten. Förmodligen hade han BÅ's sympatier och hon litade givetvis på P-A om han sa att, "om du nämner bråket så riskerar jag att bli misstänkt och det vore ju fruktansvärt", hon var ju hans vän och dessutom hade dom någon slags romans så hon ville givetvis inte bidra till att han skulle bli misstänkt, om det fanns något som hon kunde göra för att förhindra detta så gjorde hon givetvis det. I hennes ögon gjorde hon inget direkt fel eftersom hon var fullkomligt övertygad om att Eva inte hade mördats av P-A utan av en okänd galning.

Hade B-Å också druckit när hon körde därifrån?
Citera
2017-01-19, 09:49
Medlem
Följande sak får inte jag ihop vad gäller P:s agerande:
Han är utom sig av oro och är ute och letar efter Eva i stort sett alldeles efter att hon lämnat lägenheten på Björstagatan. På morgonen mellan 6 och 7 ringer han till Annelies arbete och säger att hon måste leta efter Eva.
När han sedan på morgonen träffar den som skall köra hästtransporten till Sundsvall säger han inte ett ord om detta utan konstaterar bara att Eva inte har kommit. Varför säger han då inget om att han har varit ute och letat efter henne hela natten?

I stället för att svara på detta minns han plötsligt inget längre. Det skulle vara intressant att höra hans svar på detta.
Citera
2017-01-19, 10:24
Medlem
Citat:

P-A ska enligt uppgift ha kört hem en kompis som han träffade på Kramm under mordnatten, det skulle f.ö. inte förvåna mig det minsta om den här "kompisen" är ML (översten)...

Det är denna person som har sagt att P-A var dyblöt. Vet någon vem det är eller är detta hemligt i polisutredningen?
Citera
2017-01-19, 10:28
Medlem
Citat:
Det är denna person som har sagt att P-A var dyblöt. Vet någon vem det är eller är detta hemligt i polisutredningen?

Det var enligt Tv4 två vittnen på Kramm som såg P anlända till nattklubben, en av dem sa att P var dyblöt. Senare skjutsar P enligt egen utsago hem en kamrat. Vem som säger vad eller skjutsas hem framgår inte.
Citera
2017-01-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det var enligt Tv4 två vittnen på Kramm som såg P anlända till nattklubben, en av dem sa att P var dyblöt. Senare skjutsar P enligt egen utsago hem en kamrat. Vem som säger vad eller skjutsas hem framgår inte.

Då vet vi inte om det var ett av vittnena som P skjutsade hem eller om det är en tredje person.

Om det under kvällen druckits en massa alkohol under kvällen torde P ha kört onykter. Är det någon som vet om han brukade göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in