Citat:
Ursprungligen postat av
solento
Saker där polisen inte verkar ha lagt ned någon större möda gäller den cyklist vittnet Sture såg. Man verkar inte ha lagt den någon större möda på om något fler vittne har sett cyklisten. Cyklisten verkar ha kommit från Limstagatan. Varför har inte polisen försökt att få fram om fler personer har sett cyklisten vid den tidpunkten? I stället har man antagit att cyklisten var Sture eftersom han brukade cykla runt i stan. Frågan är om han brukade cykla runt i stan i hög fart.
Frågan är varför P inte är ordentligt förhörd utan bara hörd upplysningsvis. Hela utredningen är en stor skandal.
Tillägg: Vem skyddar honom idag?
Under mordkvällen befann sig 4 personer i P-A's lägenhet på Björstagatan 18 det var Eva, systern Anneli, P-A samt BÅ som var en arbetskamrat till P-A, i media gick hon under namnet "väninnan". När systern A ca. kl. 21.00 lämnade lägenheten för att åka till pojkvännen i Bollstabruk stannade Eva kvar tillsammans med P-A och BÅ i ytterligare ca. 1 timme och 40 min. Enligt uppgift ska det även ha druckits en del alkohol under kvällen.
För att anknyta till frågan: Vem skyddar P-A idag? så kan BÅ ("väninnan") vara en av dom som skyddar honom. Det går inte att utesluta att det kan ha uppstått bråk eller gräl under den sista timmen mellan Eva och P-A, och att Eva t.ex. bröt upp och ville lämna lägenheten varpå "väninnan" gav henne och hunden Laban skjuts en bit på vägen.
P-A svansade och suktade efter Eva samtidigt som han nyligen hade haft en kärleksnatt med en gift kompis till Eva som bodde i Ullånger, dessutom ska han enligt uppgift även ha haft ihop det med arbetskamraten BÅ ("väninnan") som alltså var där denna kväll. Kanske i frågasatte Eva hans trovärdighet och beteende vem vet? Dessutom ska P-A varit rasande svartsjuk på att Eva ska ha varit lite intresserad av sin systers pojkväns lillebror i Bollsta (det ska ha varit väldigt oskyldigt kan tilläggas). Så nog fanns det saker att bråka om...
...och OM P-A kände sig kränkt så kan ett ev. bråk, strax innan Eva lämnade lägenheten mycket väl ha varit triggern till mordet. Om inte, så var mordet planerat i förväg vilket är en hemsk tanke.
Dagen efter var BÅ ("väninnan") säkerligen helt övertygad om att Eva hade blivit mördad av en galning. Om det uppstod bråk i P-A lägenhet under Eva's sista timme i livet så är det givetvis inte något som är till P-A's fördel utan snarare en försvårande omständighet. Vid detta scenario kan jag tänka mig att P-A kontaktade BÅ någongång under lördagen och förklarade att det skulle bli polisförhör och att dom även kommer att förhöra henne. Han kan då ha övertalat BÅ att inte berätta något om bråket som uppstod mellan honom och Eva strax innan hon lämnade lägenheten. Förmodligen hade han BÅ's sympatier och hon litade givetvis på P-A om han sa att, "om du nämner bråket så riskerar jag att bli misstänkt och det vore ju fruktansvärt", hon var ju hans vän och dessutom hade dom någon slags romans så hon ville givetvis inte bidra till att han skulle bli misstänkt, om det fanns något som hon kunde göra för att förhindra detta så gjorde hon givetvis det. I hennes ögon gjorde hon inget direkt fel eftersom hon var fullkomligt övertygad om att Eva inte hade mördats av P-A utan av en okänd galning.
En annan person som med stor sannolikhet skyddar P-A är hans gamle vapendragare ML som jag tror att han har anförtrott sig för.