2017-01-18, 22:28
Medlem
Om det stämmer att han varit och tränat så kanske han i omklädningsrummet "råkade" hitta anabola som han stoppade på sig, ägarna upptäcker detta och förföljer honom och avrättar honom och tar väskan där han stoppat ner det han tagit därav är väskan borta.. kanske långsökt men minst lika troligt som andra förslag här. Kan nämna att jag åkte buss i går och 2 killar i 17-18 åldern som satt bakom mig pratade om mordet och spekulerade i att en storebrors affärer kunde ha med mordet att göra, tyvärr hörde jag ej hela samtalet då jag suttit med lurar på mig och njutit av Sabatons senaste men tog bort ljudet när jag hörde dom prata om mordet mellan låtarna. Skulle tippa att killarna kom från nåt mellanöstern land men pratade helt ok svenska med varandra.
Vill minnas att nån spekulerat om nåt liknande i tråden innan.
Citera
2017-01-18, 22:48
Medlem
Skjuta flera skott på nära håll rätt i ansiktet på någon tyder väl på hat och personlig vendetta. Det som sköt har nog blivit hånad eller känt att hans heder har tagits ifrån honom. Tror inte att det är ett misstag eller att mördaren blivit sänd av någon annan. Personlig koppling på något sätt.
Citera
2017-01-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kompisen framträdde redan samma kväll, och berättade att Ahmed och han skulle sammanstråla senare och gå ett tag i centrum, inte Rosengård utan i Malmö.
Kompisen ringde o ringde och tycks ha varit på väg till centrala Malmö -men fick inget svar
Han åkte tillbaka hem och fick veta vad som hänt , de är bästa kompisen, det är han som ni beskriver som beskrivs som blå om läpparna och vit i ansiktet.
Han var inte med när det hände, han var någon annanstans och väntade att Ahmed skulle ringa eller dyka upp.

Du verkar veta väldigt mycket. Varför hjälper du inte polisen anonymt?
Citera
2017-01-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ok, jag börjar luta åt att det mesta man trott sig veta förmodligen är lögner och missuppfattningar. Tror inte Ahmed var på något gym, oklart om hans ens sagt att han skulle dit? Men som förälder kan man ju tycka det låter bättre om ens barn drar till gymmet på kvällen före skoldagen och att man verkligen insisterade på att få skjutsa, än att man lät barnet dra iväg och träffa random person som man inte har koll på. Träningsväskan kan man ju lagt in i något skåp.

Tror den enklaste förklaringen är närmast sanningen. Han åkte iväg och träffade dåliga personer och hamnade i stort trubbel. En bit ifrån busshållplatsen ändades hans liv och pga att han hittades i anslutning till hållplatsen har vissa fått för sig att han kanske åkte buss.
Jag tror dådet var planerat. Det mesta tyder på det anser jag. Tycker det verkar som att några han hängt med ringt och golat till mördarna som väntat eller ialla fall vetat att han var just där.
Citera
2017-01-18, 23:02
Medlem
Ganska efterblivna ni som diskuterar grabbens jackor, har ni inte tänkt på att kan kanske lånat vänners jackor för att bli fotograferad i?
Citera
2017-01-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror dådet var planerat. Det mesta tyder på det anser jag. Tycker det verkar som att några han hängt med ringt och golat till mördarna som väntat eller ialla fall vetat att han var just där.

Det var troligen inte ett slumpmässigt möte.

Samtidigt kan det vara ett random inträdesprov för någon kriminell grupp.
Citera
2017-01-18, 23:42
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Ganska efterblivna ni som diskuterar grabbens jackor, har ni inte tänkt på att kan kanske lånat vänners jackor för att bli fotograferad i?
Anledningen till att jackorna kan vara intressanta är att det begicks en stöld av dyrare jackor och dom inblandade var från malmö och någon från Jönköping han från Malmö är barn till en grovt kriminell mördare gangster i malmö och dom här ungdomarna blåste varandra så att en blev mördad i Jönköping sedan rymde någon av dessa ungdomar från vården och mördade på nytt.
Citera
2017-01-18, 23:48
Medlem
Någon blev precis "gripen" i ramels väg. Tror dock inte att det har nåt med det här fallet o göra med tanke på att poliserna var väldigt lugna, och "gm" gick själv in i bilen utan handbojor.
Citera
2017-01-18, 23:50
Medlem
sonicguides avatar
Alt 1:
Vi vet fortfarande att han sålt fyrverkerier och någonstans måste de komma ifrån. Det troliga är då att det är kriminella element som vill ha ut folk till att kasta fyrverkerier på folk och uppträda allmänt otrevligt. Ahmed har sett sin chans när han fått den. Nu kunde han åtminstone köpa den där kopian av den fina jackan.

Han tog och sålde fyrverkerierna till sina jämnåriga och andra. Detta kan ha lagt grunden till en affärsuppgörelse som inte slutade som Ahmed tänkt sig. Det kan naturligtvis ha varit annan försäljning också. Ahmed är förmodligen en i grunden snäll kille som bara vill tjäna lite pengar och vill undvika smutsa ner sig i nåt värre än så. Han ska ju bli något....

De kriminella ser det som en svaghet och försöker pressa honom på mer pengar på en klassiskt låg nivå med lögner och annat. Mobilen stjäls därför att det kunde finnas konversationer på den som polisen kunnat ha hjälp av. Väskan stjäls måhända av samma skäl. På de flesta gym som jag känner till så brukar det finnas lite övervakning. Det vore ju konstigt om man inte kunde säkerställa om han gått från gymmet med väskan eller om han öht varit där.

Alt 2:
Någon i hans familj är inblandad i något och detta var en "märkning". Notera att Ahmed frågade sina föräldrar om han fick gå ut och det kan ha berott på en hotbild.
Citera
2017-01-19, 00:07
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
http://i.imgur.com/vrJfApuh.jpg

Struntprat? Förmodligen.
Är det där svenska?
Man blir fanimig mörkrädd när man inser vilken usel svenska våra ungdomar börjar anamma. Detta är ännu en konsekvens av musliminvasionen. Det pratas ju mer arabiska än svenska i Malmö idag
Citera
2017-01-19, 00:09
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100

Instämmer, någon eller några "vänner" har sålt honom.
Citera
2017-01-19, 00:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kompisen framträdde redan samma kväll, och berättade att Ahmed och han skulle sammanstråla senare och gå ett tag i centrum, inte Rosengård utan i Malmö.
Kompisen ringde o ringde och tycks ha varit på väg till centrala Malmö -men fick inget svar
Han åkte tillbaka hem och fick veta vad som hänt , de är bästa kompisen, det är han som ni beskriver som beskrivs som blå om läpparna och vit i ansiktet.
Han var inte med när det hände, han var någon annanstans och väntade att Ahmed skulle ringa eller dyka upp.
Det figurerar 2 kompisar. Den han träffade (Sahi) strax efter 17 vid busshållplatsen som hick hem och och fick reda på att Ahmed blivit skjuten, han var 16 har jag för mig.
Sedan denna 17-åring som blev uppringd av Ahmed vid 18.30-tiden och de skulle ses vid busshållplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in