2017-01-18, 21:04
Avslutad
Hej,

Tvättar man ett turkost plagg med vittvättmedel eller kulörtvättmedel?
Citera
2017-01-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hej,

Vad tror du själv. Det är ett färgat plagg, eller hur? Med en viss KULÖR
Citera
2017-01-18, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad tror du själv. Det är ett färgat plagg, eller hur? Med en viss KULÖR

Turkos är en väldigt ljus färg, nästan vit, så jag tycker inte det är en helt orimlig frågeställning.
Citera
2017-01-18, 21:33
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Turkos är en väldigt ljus färg, nästan vit, så jag tycker inte det är en helt orimlig frågeställning.

Turkost är ju för fasen inte så ljust som du säger, inte nästan vitt. Det är ju grönblått.
Citera
2017-01-18, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Turkost är ju för fasen inte så ljust som du säger, inte nästan vitt. Det är ju grönblått.

Jo, får väl erkänna att ni har rätt, jag utgick främst från ett specifikt turkost plagg jag äger som råkar vara väldigt ljust. Nu när jag kollar på bilder inser jag att riktig turkos färg är ganska långt från vit.

Hur som helst har jag fått svar på min fråga. Ställer hellre en dum fråga än förstör ett klädesplagg för att jag använt fel tvättmedel.
Citera
2017-01-18, 21:59
Medlem
Citat:
Hej,

Endast vita kläder ska du tvätta med vittvättmedel. Säger sig självt. Vittvättmedel bleker kläder något, så om du vill behålla den turkosa färgen så ska du använda kulörtvättmedel. Tydligen svårt att använda hjärnan...
Citera
2017-01-18, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Endast vita kläder ska du tvätta med vittvättmedel. Säger sig självt. Vittvättmedel bleker kläder något, så om du vill behålla den turkosa färgen så ska du använda kulörtvättmedel. Tydligen svårt att använda hjärnan...

Allting är inte alltid så självklart och logiskt som det framstår. Tack för info dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in