Citat:
Ursprungligen postat av
zetax
Det här var mitt svar. Ett svar där jag nu för tydlighetens skull vill påpeka att jag inte motsäger dig. Men att jag i dagsläget inte fattar varför det ska vara nödvändigt. Om det är nödvändigt eller inte kan ju bara de som i slutänden ska åtgärda problemen ha svaret på. "Man anser att man har den statistik som behövs. Ex. Man har sett att invandrare ifrån vissa länder inte förstår ex kvinnans ställning i det svenska samhället. Man har därför börjat informera alla invandrare vilka skrivna och oskrivna regler som gäller. Jag kan inte se någon anledning till varför jag måste veta om det är 5 eller 500 det gäller. Det är möjligt att det kommer att visa sig i ett senare skede att någon liknande information behövs och då får man väl ta fram ny statistik när den situationen uppstår (om den gör det)."
Tack samhällsreservern för att ni klurar ut hur en dator fungerar och tar er till flashback.
Som svar på när man behöver statistik eller inte är det sonika följande: hur vet du vad dina insatser har för verkan utan att följa resultatet? Hur vet du hur situationen ser ut och förändras om du inte följer den? Varför inte en årlig rapport mer detaljrik? Vi har ju ett växande brottsproblem, nu krävs mer data än någonsin.
I tillägg, det är ju inte svårt att sammanställa sån här statistik, en kostnadsfråga är det inte, det är helt enkelt för att mörka för svenska folket. I övrigt för vi statistik för allt så vi kan följa utveckling och sätta in åtgärder eller avveckla åtgärder som är insatta i brist på resultat.
Att statistiken ej förs fram och sammanställs är enbart av propagandaskäl som propagandaministeriet krävt. I Sverige har vi mindre tilltro på media än vad dom har i Kina, med all rätt.
Jag undrar om du är anställd av staten för att sitta här och skriva dessa inlägg, man börjar ju undra. Du kan ju inte vara så dum som du framstår.