2017-01-18, 13:42
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtniskSvensk1
Kom ihåg att 87% vill ha det så här och vi andra är dödsknarknazister.
Vi i Stockholms kommun är faktiskt till hela 94,8% icke-SD.
Citera
2017-01-18, 13:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Står du i bostadskö? Vill flytta hemifrån? Vill ha en billig smålägenet.. Nu skall de rödgröna kakistokraterna ge lägenheter till dej som är Svensk ungdom.. Hehehehe! Skojade bara. Du tro väl inte du betala världens högsta skatter för att få lägenhet av samhället.. Köp dej en bostadsrätt satans Svenne.

Samma parti som har varit med och mördat 100 miljoner människor dvs Vänsterpartiet vill ge lägenheter till lxyflyktingar som förstör Sverige med sin närvaro.

200 st lägenheter kommer till gå till nyanlända lyxflyktingar, dvs människor som inte har ett skit i Sverige att göra förutom tära sönder våra välfärd och skapa kriminalitet.

Råcksta sjukhem byggs om till runt 200 lägenheter. Här ska folk som står utanför den vanliga bostadsmarknaden bo tillfälligt, bland annat väntas en del av bostäderna gå till nyanlända.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/racksta-sjukhem-kan-bli-boende-for-nyanlanda/repqap!U@M7ReEnLlQLk1c71Gug/
Inget konstigt. Flyktingarna ska väl också bo nånstans och vilken jävla söndercurlad ungdom tror de kan få en lägenhet gratis? Det kostar pengar. Om man däremot är socialfall så får man hjälp, det är oftast inte dagens ungdom utan de förväntas köara sig själva och tamme sjutton om inte nästan alla,också gör det.
Citera
2017-01-18, 13:47
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det finns svenskar som bor där det finns jobb och där kö till åtminstone en etta ligger på några få år. En del behöver flytta på sig för att få jobb och där de då också behöver boende. Samtidigt som människor som står utanför boendemarknaden får hjälp genom tillfälligt boende. Ser inte felet här.
Visst är det så. Bostadssituationen ser olika ut i landet. Det var inte så många år sedan där fanns avfolkningskommuner som rev hyresfastigheter.

I storstäder och universitetsstäder är det mycket svårt att få tag i hyreslägenheter. Det ställer till det för studenter och även för företag som vill anställa folk.

Ser du inga problem med det?

Källa: http://www.sydsvenskan.se/2016-08-07/bostadsbrist-far-studenter-att-sluta
Källa: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bostadsbristen-gor-det-svart-att-rekrytera
Citera
2017-01-18, 13:50
Medlem
Lillabastards avatar
Är så trött på detta.
Är mellan 20-25, har jobbat varje sommar sedan jag var 15 och sedan direkt efter gymnasiet arbetat och skattat sen dess. Kanske inte lika mycket som de flesta andra eftersom jag tjänar betydligt mycket mindre, men jaja.

Har varit "bostadslös" sedan året jag tog studenten för att mina föräldrar skiljde sig och jag helt enkelt inte kunde bo med dom längre. Har bott hos min släkting som jag inte kommer överens med i en liten lägenhet och nu bor jag hos min respektives föräldrar och har gjort det ett tag, ofrivilligt dock. Hade ingen annanstans att ta vägen helt enkelt.

Har inte råd att hyra en etta i andrahand för 15000/månaden, vilket leder till att jag helt enkelt får stå utan en trygg bostad.

Förväntar sig regeringen att man ska kunna flytta hemifrån när man är 35 kanske?

Ursäkta för långt inlägg men fy vad irriterad jag blir. Har en konstant ångest över denna situation, blir lite gnällig då

Mvh en arg liten bastard
Citera
2017-01-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Står du i bostadskö? Vill flytta hemifrån? Vill ha en billig smålägenet.. Nu skall de rödgröna kakistokraterna ge lägenheter till dej som är Svensk ungdom.. Hehehehe! Skojade bara. Du tro väl inte du betala världens högsta skatter för att få lägenhet av samhället.. Köp dej en bostadsrätt satans Svenne.

Samma parti som har varit med och mördat 100 miljoner människor dvs Vänsterpartiet vill ge lägenheter till lxyflyktingar som förstör Sverige med sin närvaro.

200 st lägenheter kommer till gå till nyanlända lyxflyktingar, dvs människor som inte har ett skit i Sverige att göra förutom tära sönder våra välfärd och skapa kriminalitet.

Råcksta sjukhem byggs om till runt 200 lägenheter. Här ska folk som står utanför den vanliga bostadsmarknaden bo tillfälligt, bland annat väntas en del av bostäderna gå till nyanlända.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/racksta-sjukhem-kan-bli-boende-for-nyanlanda/repqap!U@M7ReEnLlQLk1c71Gug/

Du tror väl inte att lägenheter byggs för att de som har potential att bidra kommer att få en lägenhet? Hade en kackerlacka och en lus fått en lägenhet som alla andra får så hade de lipat som muslimer gör. Det är skattebetalarna som står för subventionerna så att det byggs. Det är skattebetalarna som betalar deras hyror och bidrag och alla dessa extra identiteter som de flesta har betalas också av skattebetalarna. Man kan fråga de som anser att de inte ger bort lägenheter till kackerlackor och löss hur det kommer sig att man står på samma köplats i åratal, att kön inte rör på sig och varför den inte rör sig. De som man alltid hör talas om jobbar inom offentlig sektor eller ett företag som ägs av det offentluga för att man har fått sitt jobb genom att suga av någon eller sära brett. Precis som på AF och andra offentliga jobb. De som aldig kommer att kuna konkurrera på meriter är också de som anser att det är o att ge bort det som de som betalar skatt bidrar med.
Citera
2017-01-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillabastard
Är så trött på detta.
Är mellan 20-25, har jobbat varje sommar sedan jag var 15 och sedan direkt efter gymnasiet arbetat och skattat sen dess. Kanske inte lika mycket som de flesta andra eftersom jag tjänar betydligt mycket mindre, men jaja.

Har varit "bostadslös" sedan året jag tog studenten för att mina föräldrar skiljde sig och jag helt enkelt inte kunde bo med dom längre. Har bott hos min släkting som jag inte kommer överens med i en liten lägenhet och nu bor jag hos min respektives föräldrar och har gjort det ett tag, ofrivilligt dock. Hade ingen annanstans att ta vägen helt enkelt.

Har inte råd att hyra en etta i andrahand för 15000/månaden, vilket leder till att jag helt enkelt får stå utan en trygg bostad.

Förväntar sig regeringen att man ska kunna flytta hemifrån när man är 35 kanske?

Ursäkta för långt inlägg men fy vad irriterad jag blir. Har en konstant ångest över denna situation, blir lite gnällig då

Mvh en arg liten bastard

Anledningen till att skattetrycket är så högt är för att man ska kunna hjälpa varandra. Nu högs skatterna hela tiden så att man ska kunna ge bort det allra bästa som är kvar till inavlade kackerlackor och löss som alltid, i alla lägen anser att sharia är nummer ett och som aldrig kommer att bidra. Tycker att duska börjar fiffla så mycket du kan, handla i butiken där det jobbar vita och som betalar skatt ch när det blir dags så ska du rösta bort alla de som är för öppna gränser och som snackar sig varma för inavlade löss och kackerlackor som kommer från Mellanöstern.
Citera
2017-01-18, 13:59
Medlem
NeutronStars avatar
Man borde införa begreppet "svensk kö": Ju längre man står i kön desto längre bak hamnar man. Så funkar nämligen kön till bostadsförmedlingen idag. Spelar ingen roll om det byggs massor, invandringen ligger ändå före.
Citera
2017-01-18, 13:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillabastard
Är så trött på detta.

Mvh en arg liten bastard

Ja, du får helt enkelt fråga dig varför du inte hittar ett boende under så många år när massor med andra ungdomar gör det. Om det skulle produceras lägenheter skulle du ändå inte ha råd, eller hur. Knappast samhällets fel, endast ditt eget.
Citera
2017-01-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Visst är det så. Bostadssituationen ser olika ut i landet. Det var inte så många år sedan där fanns avfolkningskommuner som rev hyresfastigheter.

I storstäder och universitetsstäder är det mycket svårt att få tag i hyreslägenheter. Det ställer till det för studenter och även för företag som vill anställa folk.

Ser du inga problem med det?

Källa: http://www.sydsvenskan.se/2016-08-07/bostadsbrist-far-studenter-att-sluta
Källa: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bostadsbristen-gor-det-svart-att-rekrytera

20 års väntan i Stockholm. Kön rör sig inte och har inte gjort det sedan muslimerna dök upp och ska ha en lägenhet.

10 års väntan på landet. I bland kan man få tag på något med korttare väntetid men då är det någon som dött, haft ett ludet husdjur som kissat överallt eller i ett område där muslimer skulle våldta din skugga om de kunde.
Citera
2017-01-18, 14:03
Medlem
Lillabastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, du får helt enkelt fråga dig varför du inte hittar ett boende under så många år när massor med andra ungdomar gör det. Om det skulle produceras lägenheter skulle du ändå inte ha råd, eller hur. Knappast samhällets fel, endast ditt eget.

Klart jag har råd med en lägenhet, har dock inte råd med en lägenhet för 10-15000/månaden, trots att jag gärna skulle leva på skorpor och vatten för at ha ett eget hem.

Berätta gärna hur det är mitt eget fel? Blir trevligt att höra!

Edit: du kanske syftade på att jag inte tjänar speciellt mycket? Syftade alltså på färdigexaminerade "vuxna" individer, har inte hunnit dit än förstår du. (Kan väl säga att jag är yngre än 23)
Senast redigerad av Lillabastard 2017-01-18 kl. 14:06.
Citera
2017-01-18, 14:03
Medlem
Stones avatar
Schweiz, 15 min från Zürich. 29 lediga lägenheter. Hur kunde Sverige hamna där det hamnat? För varje dag som går ser jag hur jävla urkukat Sverige har blivit. Ungdomar kan inte äns flytta hemifrån längre. Får de jobb får de ingen bostad. Löfven tycker att någon sprider en orättvis bild av Sverige... jag gör mitt när nyfikna Schweizare frågar om det fantastiska Sverige, jo, myten lever vidare. Att vi har en såbra skola, sjukvård, industrier osv osv. Jag ger dem en mer realistisk bild av eländet.
Citera
2017-01-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
De ska bo i sina hemländer, svårare än så är det inte.

Tycker de ska söka sig till Saudiarabien eller Qatar. Där har de moskéer och det r de länder som startar krigen och eftersom de befinner sig i närheten så ska de också ta emot dem. de passar inte in i ett civiliserat samhälle. de behöver inga fler som kan det där med att sätta å djur och kvinnor som tycker de är vidriga och äckliga. alla de som inte bidrar ska skickas hem oavsett om man är från latinamerika, spanien, frankrike, amerikan eller japan. har du ett jobb som betalas av skattebetalarna ska du också hem och vill du inte hem så tycker jagatt man kan hyra plats på madagascar så kan man parkera dem där. kommer man tillbaka så ska man skickas till någon ön långt borta där det inte existerar kommunikationer eller till ett läger på arktis. dessa djur och varelse ska man som skattebetalare inte riskera att stöta på. jag vill inte se dem eller betalar för dem. de som släpper in dem och argumenterar kan avdela en del av sina löner och släppa in dem i sina boenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in