2017-01-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Säkert var T på ett pisshumör och M markerade genom att gå till sängs så att han skulle bege sig hem . Finns ju personer som alltid är den som är längst på en fest och aldrig vill gå.Vad man fattat av T så var han en sådan människa.... alltid fullast och den som muckade gräl och oftast sist kvar på en fest😕
Och

Hållet med till 100%. M var nog jävligt less på T så han markerade med att gå och lägga sig, men T höll sig kvar..
Citera
2017-01-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxeri
Var han inte helt naken när han hittades? Känner spontant att man kanske inte klär av sig naken och går och lägger sig när det fortfarande finns gäster kvar i huset.

Har läst igenom FUP men minns inte om man hittat Ms kläder i huset, någon som vet?

Är man lite packad så drar man nog oftast bara av sig kläderna, så brukar jag göra.. :-) Han stängde nog bara sovrumsdörren och struntade säkert i att T var kvar, orkade säkert inte tjata på honom, han trodde nog att det bara skulle bli värre om han ensam skulle försöka köra ut T från huset.
Senast redigerad av Drummelton 2017-01-18 kl. 12:32.
Citera
2017-01-18, 13:07
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Bilder på Tommy finns ju här tidigare i tråden, vad säger ni, ska foton upp på morsan också? Kan skaka fram isåfall..

Tack gärna! Häng ut skatan!

Innan jag fått se bilder gissar jag på att hon är överviktig och har färgat håret åt det mörkröda hållet. Dubbelhakan är inte långt borta - om den inte redan sitter där.
Citera
2017-01-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan

Innan jag fått se bilder gissar jag på att hon är överviktig och har färgat håret åt det mörkröda hållet. Dubbelhakan är inte långt borta - om den inte redan sitter där.

Hahah inte illa gissat! Fixar det ikväll
Citera
2017-01-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Hållet med till 100%. M var nog jävligt less på T så han markerade med att gå och lägga sig, men T höll sig kvar..
Kan ju även varit det som även triggat T att bli förbannad? Finns ju många personer som ska disskutera och mucka gräl i fyllan.... vem har inte stött på den som hela tiden ska köra deep talk när de är knall😕
Om T ville prata och M gick in i sovrummet för att markera ... jag vill inte snacka mer ? Är den personen då full dåligt ölsinne och jävligt irriterad så brukar inte en sån diss va så populärt ? Och bilden en annan festdeltagare tidigare på kvällen tagit på T vittnar ju stark att han var förbannad .. under bilden på T stog det...Full och arg 😂
Citera
2017-01-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan

Och pappan om det finns ? Ibland kan man tyvärr (inte alltid så bra ) få en bild hur en människa är bara genom en bild.
Citera
2017-01-18, 14:20
Medlem
Maxeris avatar
Citat:
Kan ju även varit det som även triggat T att bli förbannad? Finns ju många personer som ska disskutera och mucka gräl i fyllan.... vem har inte stött på den som hela tiden ska köra deep talk när de är knall😕
Om T ville prata och M gick in i sovrummet för att markera ... jag vill inte snacka mer ? Är den personen då full dåligt ölsinne och jävligt irriterad så brukar inte en sån diss va så populärt ? Och bilden en annan festdeltagare tidigare på kvällen tagit på T vittnar ju stark att han var förbannad .. under bilden på T stog det...Full och arg 😂

Jag tror att T börjar bli riktigt otrevlig när det bara är han och M kvar. Hör man inte i samtalet som M spelat in att han säger något om att han bara försöker skydda sitt hus? Kanske slår T sönder något först som får M att reagera. När M själv blir irriterad och vill slänga ut T så får han sig första smällen som tar illa i huvudet. Eftersom det inte var meningen att ta så illa så är läget fortfarande under kontroll och M lägger om såret med bandage.

Nu är M riktigt trött på T och säger att det är dags att åka hem, då ringer T till D i förhoppning att han vill skjutsa hem honom. Även M ger det ett försök och det är då samtalet spelas in. Här pratas det om att skydda sitt hus och att M tänker göra en anmälan för misshandel. Efter inspelningen fortsätter säkert diskussionerna de båda emellan hätskt och tillslut så bestämmer sig en full och arg T för att det räcker. Han måste ha ihjäl M för att slippa bli anmäld ÄNNU en gång.

Vad som händer sen får vi nog aldrig veta till 100%. Kanske börjar T jaga M och det slutar i sovrummet, M försöker stänga dörren bakom sig för att skydda sig därinne men T lyckas ta sig in. Misshandeln fortgår och tillslut lever inte M längre...

E kommer förmodligen efter att M dött, inte lätt för en halvfull tjej mitt i natten att lägga märke till detaljer ifall T haft blodfläckar eller något annat som sticker ut (hon missade ju en eventuell kniv som T hade i handen). Efter E lämnat fortsätter T att röja undan spåren efter sig och sen ringer han sin kära mor och berättar att något förfärligt har hänt. Han får hjälp av sina föräldrar att gömma/bränna alla bevis som han binda honom till mordet. Både sina egna och även då Ms kläder som han tog med sig.

My two cents... vad tror ni om detta?
Citera
2017-01-18, 15:21
Medlem
T lär ju inte vara så populär där uppe. Aldrig träffat han men gick i samma skola som ena hans syster samt bogg. Ta lagen i egna händer polisen kan man inte lite på längre..
Citera
2017-01-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxeri
Jag tror att T börjar bli riktigt otrevlig när det bara är han och M kvar. Hör man inte i samtalet som M spelat in att han säger något om att han bara försöker skydda sitt hus? Kanske slår T sönder något först som får M att reagera. När M själv blir irriterad och vill slänga ut T så får han sig första smällen som tar illa i huvudet. Eftersom det inte var meningen att ta så illa så är läget fortfarande under kontroll och M lägger om såret med bandage.

Nu är M riktigt trött på T och säger att det är dags att åka hem, då ringer T till D i förhoppning att han vill skjutsa hem honom. Även M ger det ett försök och det är då samtalet spelas in. Här pratas det om att skydda sitt hus och att M tänker göra en anmälan för misshandel. Efter inspelningen fortsätter säkert diskussionerna de båda emellan hätskt och tillslut så bestämmer sig en full och arg T för att det räcker. Han måste ha ihjäl M för att slippa bli anmäld ÄNNU en gång.

Vad som händer sen får vi nog aldrig veta till 100%. Kanske börjar T jaga M och det slutar i sovrummet, M försöker stänga dörren bakom sig för att skydda sig därinne men T lyckas ta sig in. Misshandeln fortgår och tillslut lever inte M längre...

E kommer förmodligen efter att M dött, inte lätt för en halvfull tjej mitt i natten att lägga märke till detaljer ifall T haft blodfläckar eller något annat som sticker ut (hon missade ju en eventuell kniv som T hade i handen). Efter E lämnat fortsätter T att röja undan spåren efter sig och sen ringer han sin kära mor och berättar att något förfärligt har hänt. Han får hjälp av sina föräldrar att gömma/bränna alla bevis som han binda honom till mordet. Både sina egna och även då Ms kläder som han tog med sig.

My two cents... vad tror ni om detta?

Tror ochså absolut det har gått till ungefär så. Det jag tycker är konstigt ( även polis noterade det) det såg ut som om det inte varit någon som hellst fight i sovrummet.Och det hade dom dragit som slutsats att det inte var saker tex omkull rivet... ett glas/mugg med vätska stog orörligt , kartonger staplade på varandra..M hittades ju mellan madrasserna och alldeles bredvid dessa saker.Om det varit bråk i rummet så borde saker eller iallafall något varit omkull vält.Kartongerna hade ju blodstänk på sig men stog så fint radad på varandra. T måste ju rört sig därinne m ganska stor rörelsevidd ... en golvlampa och kraften han måste använt för att få till så stora skador på huvudet och på bål och tarmar måste ha krävts utrymme till.Bara en fundering kan vara ute och cyckla nu😕
Citera
2017-01-18, 17:14
Medlem
Citat:
Tror ochså absolut det har gått till ungefär så. Det jag tycker är konstigt ( även polis noterade det) det såg ut som om det inte varit någon som hellst fight i sovrummet.Och det hade dom dragit som slutsats att det inte var saker tex omkull rivet... ett glas/mugg med vätska stog orörligt , kartonger staplade på varandra..M hittades ju mellan madrasserna och alldeles bredvid dessa saker.Om det varit bråk i rummet så borde saker eller iallafall något varit omkull vält.Kartongerna hade ju blodstänk på sig men stog så fint radad på varandra. T måste ju rört sig därinne m ganska stor rörelsevidd ... en golvlampa och kraften han måste använt för att få till så stora skador på huvudet och på bål och tarmar måste ha krävts utrymme till.Bara en fundering kan vara ute och cyckla nu😕

Kan det inte vara så att madrassen på golvet först legat i sängen och de två kuddarna likaså?
Jag tror att Magnus gått och lagt sig med huvudskadan och bandage
Eftersom hans mobil låg kvar i sängen, typ under huvudkudden (om kudden legat kvar i sängen)

In kommer en arg MGM och sliter Magnus ur sängen ner på golvet
så de två kuddarna och madrassen flyger, och hamnar som de gör på golvet.
Även täcket flyger ner på golvet,
som också återfinns på golvet i en hög nedanför sängen

Magnus hamnar på golvet och där börjar MGM slå och slå och slå... Med lampan.
Med tanke på blodstänken på kartonger, väggar, golv, tak och blodstänk på kroppen,
Så har Magnus inte gjort alltför mycket motstånd i denna del av misshandeln ( del 2)

Kanske endast försökt värja sig liggandes ner och då fått lampsladden runt den vänstra armen?
MGM har nog stått över Magnus och slagit med lampan över hela kroppen
Helt rabiat
Vilken jävla galning!
Citera
2017-01-18, 17:18
Medlem
Vad hade hänt om Elin sett Magnus i sovrummet död? Alltså när MGM var kvar.
Det hade nog varit fara för hennes liv.
Men hon var väl aldrig in i den korridoren som sovrummet låg i.
Måste vara en ren jävla tur!
Citera
2017-01-18, 17:23
Medlem
Det som ändå är lite suspekt i det hela
Med tanke på allt blodstänk så borde de ha hittat blodstänk på MGM

Det kan ju inte bara finnas blodstänk på
Cardiganen, T-shirten, byxorna, strumpor och skor samt kepsen...

Det måste ju finnas på kroppen, i ansiktet, i håret, på händer, på kroppen, på öronen ja ni fattar ....m.m

MGM måste ha duschat eller något!
Kan han ha gjort detta hos mamman?
Hos Magnus?
Hemma?

Har läst Lotta fupen där dömd GM hade mycket blodstänk i ansikte och hår förutom kläderna.

MGM i detta fall, med Magnus, måste ha duschat,,, eller vad tror ni andra?
Senast redigerad av Ka7700 2017-01-18 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in