2017-01-17, 21:52
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Någon här i tråden skrev att på vägen till deras sommarstuga fina en återvinningscentral eller heter det återvinningsstation 😕 isåfall måste det ju vara det mest perfekta stället att dumpa en lampa och kläder på ? Omöjligt att hitta något sånt där det kryllar väl av dumpade kläder och lampor där i partier ? Helt klart ett ställe jag skulle gömma något som jag inte ville skulle hittas. Tror nog aldrig att de kommer hitta prylarna 😕
Det finns ett område uppe på Idre Fjäll där det står minst 6 st stora containrar där allt möjligt skit slängs. Inte direkt att någon rycker på ögonbrynen om en personbil åker där tidigt på morgonen kanske...

Detta hör alltså till skidanläggningen jag tidigare nämnde.
Citera
2017-01-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kan första slaget ha skett i köket?
Det fanns väl blod där på golvet och på någon stol?
Och sedan hämtas bandaget?

Samtalet som rings till DS kl 03.33
Tittar man på kartan i fupen, över vart alla bor
så ser man att DS är den som bor närmast,
Precis bakom, lite snett.
Kanske därför båda väljer att ringa just honom,
Kanske be honom komma över?
Undrar hur långt det är dit i meter?

Just det! Det fanns ju en blodig ring på bänken i köket med samma diameter som den saknade lamp-delen.
Citera
2017-01-17, 22:19
Medlem
Censeres avatar
Det där inspelade samtalet, är det bara via expressens inslag man kan höra det eller finns det att tillgå på flera ställen?
Citera
2017-01-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Det där inspelade samtalet, är det bara via expressens inslag man kan höra det eller finns det att tillgå på flera ställen?

Finns på flera ställen, bland annat här: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/rattegangen-om-idre-mordet-inledd
Citera
2017-01-17, 22:49
Medlem
Censeres avatar
Det är så många här i tråden som säger sig höra musik i bakgrunden, jag lyckas för mitt liv inte höra det alls 😒
Citera
2017-01-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Just det! Det fanns ju en blodig ring på bänken i köket med samma diameter som den saknade lamp-delen.

Och en blodig stol som hade blivit flyttad på ?
polisen trodde ju även att det inte varit bråk/slagsmål där pga kartonger som stog staplade på varandra och ett glas m någon vätska vid sängen .... dom menar på om det varit bråk så skulle tex kartongerna vält! Det är ju lite konstigt ?
Citera
2017-01-17, 22:58
Medlem
Citat:
Och en blodig stol som hade blivit flyttad på ?
polisen trodde ju även att det inte varit bråk/slagsmål där pga kartonger som stog staplade på varandra och ett glas m någon vätska vid sängen .... dom menar på om det varit bråk så skulle tex kartongerna vält! Det är ju lite konstigt ?

Ju mer jag tänker på det .. helskumt ! Läser man vad poliserna skrevvoch tittar på bilder från kåken så ser det inte ut som det varit bråk? Sovrummet blod golv väggar tak och säng även blod på kartongerna som står där... M hittades död alldeles bredvid "banan kartongerna men dom står staplade . En slår och den andra slåss för sitt liv så borde det vl va oreda i rummet? Gissar T har svängt lampan vilt med tanke på de stora skadorna på M
Citera
2017-01-17, 23:14
Medlem
Den länken återger inte samtalet till fullo. Googla på 'mördade Magnus sista samtal spelades in av hans mobil' , så finns Aftonbladets återgivning av samtalet och där hör man musik och mycket mer som tidigare förklarats i tråden när det gäller kniven och själva motivet till mordet dvs att M garanterat skulle anmäla T för misshandel (de första slagen).
Citera
2017-01-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ju mer jag tänker på det .. helskumt ! Läser man vad poliserna skrevvoch tittar på bilder från kåken så ser det inte ut som det varit bråk? Sovrummet blod golv väggar tak och säng även blod på kartongerna som står där... M hittades död alldeles bredvid "banan kartongerna men dom står staplade . En slår och den andra slåss för sitt liv så borde det vl va oreda i rummet? Gissar T har svängt lampan vilt med tanke på de stora skadorna på M

Som jag nämnt tidigare tror jag M blev överrumplad och strypt i sängen när han lagt sig och tagit av sig kläderna.
Den blodiga misshandeln började nog en stund senare när han var rejält borta efter strypningen, M visade kanske vissa livstecken.. Det var nog därför inget regelrätt slagsmål i sovrummet.
Senast redigerad av Drummelton 2017-01-17 kl. 23:35.
Citera
2017-01-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffen111
Byvägen 30

Tack
Citera
2017-01-17, 23:18
Medlem
Har fått info att åtalet mot Tommy gällande misshandeln som han blev dömd för väckte mycket ont blod hos familjen Kristiansson! De menade på att Tommy aldrig skulle kunna vara våldsam mot andra och att det enbart var lögn och att att X bara ville sätta dit honom. Spänningen mellan familjerna ska ha varit/är extremt ansträngd..

Undrar om de fortfarande tror det om deras lilla rara nallebjörn till son...
Citera
2017-01-17, 23:24
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Har fått info att åtalet mot Tommy gällande misshandeln som han blev dömd för väckte mycket ont blod hos familjen Kristiansson! De menade på att Tommy aldrig skulle kunna vara våldsam mot andra och att det enbart var lögn och att att X bara ville sätta dit honom. Spänningen mellan familjerna ska ha varit/är extremt ansträngd..

Undrar om de fortfarande tror det om deras lilla rara nallebjörn till son...
Har även fått info om att han misshandlat tidigare ex...
Ingen som har Lexbase?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in