2017-01-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Fakta kvarstår. SP försvann i tomma intet efter morden. Är som uppslukad av jorden hela natten och dyker upp fullt synlig på morgonen då han får lift till sjukhuset. Frågan är självklar - var fanns han hela natten?
Just det.
Nummer 294 - fick han hjälp?
Citera
2017-01-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Znoopet och Torppet, ni kommer båda med flera nya uppgifter, vissa som går stick i stäv med andra i tråden. Bor ni i Hudiksvall med omnejd? Har ni insyn i utredningen?

Har bekanta i Hudiksvall
Citera
2017-01-17, 23:37
Medlem
Sen pratade ju åklagare Sammens om taxichauffören också, som så mycket annat.[/quote]

Ham har sagt väldigt lite om chauffören.
Men det är ett väldigt bra sätt att ge sig själv alibi
Som Stig E i Palmemordet alias Skandiamannen
Citera
2017-01-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Just det.
Nummer 294 - fick han hjälp?

Eftersom polisen missade stugan som va bruten kan han
ha tryckt där.
Citera
2017-01-18, 00:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Förstår fortfarande inte hur en kille i 20 års åldern rår på en stor karl.

En tanke:
Sos alarmet.
Det sas att det va en man som hade tappat minnet.
Benämner man inte en 20 åring som en kille?
Borde väll sagt en kille, en man är äldre

En med kniv beväpnad kille i 20 års-åldern skulle även kunna rå på en polis. Det är av det skälet en polis ”i samma läge” förmodligen skulle ha använt sitt tjänstevapen.
Citera
2017-01-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartlila
Det kommer att framkomma när åtal väcks.

När man vet att KL's fru arbetade så undrar jag varför du så gärna vill ha det till motsatta ?
Citera
2017-01-18, 00:11
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Eftersom polisen missade stugan som va bruten kan han
ha tryckt där.
Den där diskussionen har ältats om och om igen. Det är föga troligt, tycka vad man vill om polisen och deras kompetens, att han befunnit sig i en stuga knappa 50 meter (edit: okej, kanske 100 meter) från mordplatsen under natten och undgått att bli upptäckt. Inte nog med att han lyckats lura in spårhundarna i skogen, han har under morgonen smugit ut ur stugan och sprungit in i skogen. Samtidigt som området är avspärrat och fullt med poliser. Som sagt, föga troligt. Nästintill omöjligt.

Morplatsen är huset vid vattnet, med bryggan. Huset med trasiga rutan är längst ner i bild.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/8737e1e3-2835-5459-852b-9d00a0524499/600.jpg
Senast redigerad av 5549 2017-01-18 kl. 00:15.
Citera
2017-01-18, 00:19
Medlem
LeeVans avatar
.

Bättre förutsättningar för eftersök med hund än vad som här förelegat går knappt att få. Antingen måste det handlat om en oerfaren hundförare eller en värdelös eftersökshund.
Citera
2017-01-18, 00:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

Bättre förutsättningar för eftersök med hund än vad som här förelegat går knappt att få. Antingen måste det handlat om en oerfaren hundförare eller en värdelös eftersökshund.
Även tiden spelade in. Hundföraren var tvungen att ta sig från en annan stad (vilken?) och Simon hade säkert någon timme eller mer att springa rätt långt.
Citera
2017-01-18, 00:44
Medlem
Citat:
Den där diskussionen har ältats om och om igen. Det är föga troligt, tycka vad man vill om polisen och deras kompetens, att han befunnit sig i en stuga knappa 50 meter (edit: okej, kanske 100 meter) från mordplatsen under natten och undgått att bli upptäckt. Inte nog med att han lyckats lura in spårhundarna i skogen, han har under morgonen smugit ut ur stugan och sprungit in i skogen. Samtidigt som området är avspärrat och fullt med poliser. Som sagt, föga troligt. Nästintill omöjligt.

Morplatsen är huset vid vattnet, med bryggan. Huset med trasiga rutan är längst ner i bild.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/8737e1e3-2835-5459-852b-9d00a0524499/600.jpg

Vilken bra bild som ger översikt över något som diskuterats mycket. Avstånd och terräng blev plötsligt mycket tydligare.

Sen tror jag du har rätt i att han inte kunde ha tryckt i stugan hela natten. Det har jag sagt hela tiden. Min fundering är om ägaren till stugan passade på att "göra inbrott" och få lite försäkringspengar? Men bara spekulationer, inga sanningar.
Citera
2017-01-18, 00:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Även tiden spelade in. Hundföraren var tvungen att ta sig från en annan stad (vilken?) och Simon hade säkert någon timme eller mer att springa rätt långt.

Joo, jag är medveten om tidsglappet där. Den tiden är dock inget som borde vart ett större problem för en hyfsad jakthund och polisens tränade hundar borde inte vara sämre. (Nu menar jag inte att man skulle använt en jakthund här, dom jagar annat)

Det som möjligen skulle kunnat ha ställt till det för hunden här är det massiva pådraget, som säkerligen även lett till att mycket folk varit i omlopp i närområdet.
Citera
2017-01-18, 01:02
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Vilken bra bild som ger översikt över något som diskuterats mycket. Avstånd och terräng blev plötsligt mycket tydligare.
Slängde på lite etiketter. Detta är ju spekulationer och så som jag uppfattat saker och ting via info i tråden, men jag tror det stämmer till fullo.

http://i.imgur.com/H3N1esm.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in