2017-01-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Du förstod ju vad hon menade eller hur? Det var det som var det viktiga.Eller är du dum i huvudet?

Nej men köper inte historien för fem öre
Citera
2017-01-17, 23:10
Medlem
Citat:
Alltså om man blir chockad så minns man väldigt märkligt. Men väninnan har nog sett gärningsmannen skjuta om hon hört offret skrika. Kom igen Rosengård skriv vem det är!
Jag vill, lika väl som du, ha svar, jag kände inte Ahmed men jag vill att den/de ansvariga ska ställas inför rätta.

Citat:
Ja Tack! Vi tror dig. Hopplöst med alla rasistsvin på fb bara. Svara dem inte du blir bara trött!
Jag är ingen rasist, om du anser det får du gärna visa mig när jag har gjort antydan på det.

Citat:
Varför blev du så aggro då helt plötsligt? Något att dölja?
Jag är varken arg eller aggro, jag har lagt timmar på detta. Jag gav Flashback namn, personnummer, adresser, bilder, screenshots. Jag förväntar mig åtminstone källor om man tänker göra påståenden.
Citera
2017-01-17, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Då antar jag att hon såg vad som hände med muddrandet av BO, Hon borde även kunna bekräfta om "HLR killens" historia stämmer, med att han kom springande, gjorde hlr, snodde hans lur, tog bilden med hans/BO lur? Vad han sa när han muddrade han??

eftersom hon inte är från "området" borde hon berätta för han vad som hände där, utan att va rädd för att bli mulad

Kan du inte bara sluta "anta" så mycket?

Vi andra vet inte hur vi ska bete oss, om vi ska skratta eller gråta, över att det tydligen finns såna IQ-fiskmåsar med internetaccess...
Citera
2017-01-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vet hur det är. Skulle inte vilja byta sits med familjen!
Det tror jag inte någon hade velat, därav tror jag att vi, Flashback, kan försöka reda ut det, jag vet att vi har gjort det innan.
Citera
2017-01-17, 23:18
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Kan det inte finnas kopplingar här till mordet på Rami Amin i början av December? I båda fallen står mördaren i mörkret och väntar in offret. Polisen fastnar för en teori i fallet Rami att mördaren tagit fel på person och sedan sjunker intresset markant ifrån deras sida. Ahmed med en liknande ren bakgrund väntas också ut av en mördare i mörkret. Han har en väldigt fin jacka som kan vara ett rånobjekt och när Ahmed vägrar att ge den ifrån sig så skjuter GM helt sonika ned honom och när han hör Ahmed börjar kvida och förstår att om det finns en möjlighet att BO överlever och kan identifiera honom så återvänder han och sätter ett par extra skott i offrets huvud för säkerhets skull. Rami kanske också hade tillgång till något som gjorde honom så värdefull att kunde bli rånad. Media har skrivit betydligt mindre om detta mord så jag slänger fram en hypotes här. Det är möjligt att den inte stämmer men själv tycker jag inte att den är helt osannolik. Denna mördare/rånare kör efter den gamla parollen"Pengarna eller livet" och när BO vägrar skjuter man direkt. Dessa två fall sticker ut bland de senaste morden i Malmö. Varken Ahmed eller Rami tillhörde gängkriminaliteten och deras mördare har stått dold i kylan och mörkret och inväntat dem. Tar inte polisen rätt person snart borde ett nytt liknande mord hända inom tre till fyra veckor och det kan vara samma mördare igen. Kanske någon som har blivit pistolrånad de senaste månaderna men varit medgörlig och gett efter vet tillräckligt om mördaren för att under anonymitet kunna ge polisen en så pass bra beskrivning att de kan gripa någon till slut.
Inget tyder på rån i något av fallen, förutom mobilen då. Har inte läst att det skulle saknas något i samband med Ramis död.

I bägge fallen verkar det som man väntat på just den personen. Så tror ingen av morden var random. Och i bägge fallen har man avslutat med huvudskott. Men finns inget just nu som tyder på samma mördare.
Citera
2017-01-17, 23:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Då antar jag att hon såg vad som hände med muddrandet av BO, Hon borde även kunna bekräfta om "HLR killens" historia stämmer, med att han kom springande, gjorde hlr, snodde hans lur, tog bilden med hans/BO lur? Vad han sa när han muddrade han??

eftersom hon inte är från "området" borde hon berätta för han vad som hände där, utan att va rädd för att bli mulad

Vaddå "hon borde"? Vi vet väl inte vad hon sagt till polisen eller vad hon inte har sagt?
Tänker du att fb är någon slags bikt där alla människor ska avlägga sina upplevelser, eller kan det få fortsätta vara ett diskussionsforum för alla som själva väljer att skriva här? Jag är ganska övertygad om att polisen har kläm på snubben som tog fotografiet och sannolikt är tjejen hörd gällande både det och övrig info. Sen att just du inte vet något om den saken är väl knappast varesig konstigt eller önskvärt för någon annan än möjligen dig.
Citera
2017-01-17, 23:21
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
...så skjuter GM helt sonika ned honom och när han hör Ahmed börjar kvida och förstår att om det finns en möjlighet att BO överlever och kan identifiera honom så återvänder han och sätter ett par extra skott i offrets huvud för säkerhets skull.

Spekulationer:
Just den delen kunde ju stämma med påståendet att AO hunnit säga några sista ord. I så fall skulle hans vädjan om liv, resulterat i hans bortgång
Sjukt irriterande att inte kunna kontrollera fakta i det här fallet.
Citera
2017-01-17, 23:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Inget tyder på rån i något av fallen, förutom mobilen då. Har inte läst att det skulle saknas något i samband med Ramis död.

I bägge fallen verkar det som man väntat på just den personen. Så tror ingen av morden var random. Och i bägge fallen har man avslutat med huvudskott. Men finns inget just nu som tyder på samma mördare.

Inget? Något finns det väl i alla fall?
Du nämner att någon vid båda tillfällena väntat på sina offer i mörkret, att båda avslutats med skott i huvudet. Det är ju två likheter bara där.
Sen om det hänger ihop kan jag inte säga något om men nog finns det likheter.
Citera
2017-01-17, 23:27
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
En bra talare och fina ord, det må jag säga!
Hoppas att folk som t.ex. "automatkarbins-turken", är mottaglig för budskapet.

Vet inte om jag vågar satsa mina slantar på att AOs död kommer förbättra brottsstatistiken i landet. Det är ganska många som dött före han, det verkar ju bara bli värre för varje person som dör tyvärr.
Manifestationen var ju snabbt avklarad utan några större konkreta förslag till förbättringar och kulturmarxisterna och blattekramarna har gått hem till sina skyddade boenden långt borta från gettorna i väntan på nästa dödsskjutning som kommer som en blixt från en klar himmel.
Lite kul att kvällsposten överträffar sig själv med att skriva tusentals manifesterar mot våldet i staden på löpsedeln läser man då notisen längre ner så skriver man lite mer än 1000 personer ställde upp i manifestationen och det på en befolkning av 326,000 tusen.
Citera
2017-01-17, 23:29
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Inget? Något finns det väl i alla fall?
Du nämner att någon vid båda tillfällena väntat på sina offer i mörkret, att båda avslutats med skott i huvudet. Det är ju två likheter bara där.
Sen om det hänger ihop kan jag inte säga något om men nog finns det likheter.
Jag har inte uppfattat det som Ahmeds mördare stod i mörkret. Det skedde väl på en plats nära busshållplatsen, och mördaren stod vid en grässlänt. Åtminstone är de gula skyltarna som visar på fynd på en grässlänt ner mot busshållplatsen.

Så om vi ser huvudskott som likhet så är där en likhet ;-) Men desto fler olikheter.
Citera
2017-01-17, 23:30
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jag har inte uppfattat det som Ahmeds mördare stod i mörkret. Det skedde väl på en plats nära busshållplatsen, och mördaren stod vid en grässlänt. Åtminstone är de gula skyltarna som visar på fynd på en grässlänt ner mot busshållplatsen.

Så om vi ser huvudskott som likhet så är där en likhet ;-) Men desto fler olikheter.

Har ni missat killen som står och skrattar i trappan?
Citera
2017-01-17, 23:31
Medlem
Steinarrs avatar
Kan det inte bara vara så enkelt att GM knäppte fel person? Han insåg sitt misstag men han var tvungen att ha ihjäl honom eftersom BO antagligen såg hans ansikte.
Senast redigerad av Steinarr 2017-01-17 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in