2017-01-17, 02:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jo genom att rekrytera bra fotbollsspelare är det ju just det jag har gjort.
Jaha då förstår jag vilka lagspelare du vill ha.
Ett vinnarlag.

Kanske också ta en match mot a- laget där man inte följer reglerna som man borde.
Mutat domare och så vidare.
Hur skulle du ställa upp laget mot den här ligan då ?
Ligan som inte vill följa reglerna men vill ha publik som hurrar på dem?

Jag pratar naturligtvis om den här brottsstatistiken man inte vill genomföra.
Har du några funderingar på varför man vägrar det idag men som man gladeligen genomförde för några år sedan?
Vad är det som INTE går idag och varför?
Senast redigerad av goran744 2017-01-17 kl. 02:11.
Citera
2017-01-17, 02:16
Medlem
StigAllans avatar
Det är rätt tragiskt att det måste debatteras om man ska ta fram statistik över varför våra fängelser är överfulla med folk från andra länder och med folk med genetiska avvikelser från oss svenskar.

Är det idioter man resonerar med?

Kasta ut tillbaka!
Jag vill inte bo granne med en blatte eller neger!
Jag handlar inte med en blatte eller neger!
Citera
2017-01-17, 02:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
2,5 pers på 100.000 ensamkommande afghanska/afrikanska män vad gäller sexualbrott. Ingen tror längre på en sådan världsfrånvänd siffra. Känslan är av all mediarapportering från skolor, badhus, festivaler, fritidsgårdar och gatan att några futtiga 2,5 av 100.000 är befängt.

Till och med polisen går ut öppet med att dessa etniciteter är mycket överrepresenterad vid sexualbrott.

Vi, folket, vill veta vad fan det är frågan om när till och med fritidsledarna till våra egna barn säger att afghanska ensamkommande män har en usel kvinnosyn.

Syftet är givetvis att minska invandringen från dessa länder kraftigt och att trygga våra tjejers tillvaro i Sverige. Det borde du väl kunnat fundera ut själv eller? Det handlar inte om nån brunhöger, jag har aldrig träffat nån brunhögermänniska. Jag röstade tyvärr på Miljöpartifjaskot 2010 skämmigt nog.

Med vänlig hälsning /RingRing sthlm
Detta har man vetat länge. Jag är utbildad God man. Man pratade mycket om det på utbildningen för flera år sedan då de hade svårt att godta att en kvinna skulle säga åt dem vad de skulle göra. Tom att ta emot hjälp alltså.
Däremot så talades det om det som att det var känsligt att tala om
Citera
2017-01-17, 02:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja det var ju synd att karlsson skulle gå på jerzy personligt där oavsett om jag inte gillar gubbäcklet så handlade ju debatten inte om det. Drar ner på betyget. I övrigt håller jag med båda. Självklart ska man föra statistik på det och självklart ska man gå djupare i statistiken och reda varför den ser ut som den gör. Tror varken det har med etnicitet eller sociala förhållanden att göra utan snarare kultur. Är ju väldigt tydligt inte minst med alla sexual brott. Fram med fakta på borden så slipper man spekulationer och rena lögner. Men morgan och övriga partier vet redan vad resultatet är och vill därför inte undersöka saken. Lite OT men fortfarande angående programmet agenda. Reagerade på att man pratade om att trump ville utvisa ILLEGALA invandrare, alltså brottslingar. Och undrade då om trump kunde få igenom sin RADIKALA politik. Hur kan det vara radikalt att utvisa ILLEGALA migranter. Jävla svt
Citera
2017-01-17, 02:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja det var ju synd att karlsson skulle gå på jerzy personligt där oavsett om jag inte gillar gubbäcklet så handlade ju debatten inte om det. Drar ner på betyget. I övrigt håller jag med båda. Självklart ska man föra statistik på det och självklart ska man gå djupare i statistiken och reda varför den ser ut som den gör. Tror varken det har med etnicitet eller sociala förhållanden att göra utan snarare kultur. Är ju väldigt tydligt inte minst med alla sexual brott. Fram med fakta på borden så slipper man spekulationer och rena lögner. Men morgan och övriga partier vet redan vad resultatet är och vill därför inte undersöka saken. Lite OT men fortfarande angående programmet agenda. Reagerade på att man pratade om att trump ville utvisa ILLEGALA invandrare, alltså brottslingar. Och undrade då om trump kunde få igenom sin RADIKALA politik. Hur kan det vara radikalt att utvisa ILLEGALA migranter. Jävla svt
Har sagt det förut och säger det igen.
Dysfunktionellt klimat = Det friska sättet att se har blivit sjukförklarat/ underkänt och det sjuka sättet att se har friskförklarats/ godkänts.
I det här fallet = det friska är att vara orolig för det som sker i landet och att få stilla sin oro, få ett svar men eftersom det sjuka styr så blir den som känner den här oron och kräver svar sjukförklarad av etablissemanget = du är felet fast det är du som känner rätt.
Verkar vara så lite här och där runt om på vår jord.
Gå inte på det.
Jag kan inte säga det på ett bättre sätt.
Senast redigerad av goran744 2017-01-17 kl. 02:57.
Citera
2017-01-17, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja det var ju synd att karlsson skulle gå på jerzy personligt där oavsett om jag inte gillar gubbäcklet så handlade ju debatten inte om det.

Självklart skall man påtala om en motdebattör inte har någon trovärdighet och vad denne tidigare sagt, bara varit lögner och extrema vinklingar.
Det som är märkligt i det fallet är ju att man tar in denne sarnecki gång efter annan. Har man verkligen ingen bättre och mindre förbrukad att komma med?

I övrigt är ju expo karlsson inte mycket att hänga i granen han heller.
Citera
2017-01-17, 05:17
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Detta har man vetat länge. Jag är utbildad God man. Man pratade mycket om det på utbildningen för flera år sedan då de hade svårt att godta att en kvinna skulle säga åt dem vad de skulle göra. Tom att ta emot hjälp alltså.
Däremot så talades det om det som att det var känsligt att tala om

Bra beskrivning, det är precis det jag menar.

Att fortsätta hävda att det inte finns kulturskillnader känns extremt unket anno 2017. Skillnaderna är gigantiska. Att inte kunna ta hjälp av en kvinna på det mest enkla sätt är oerhört främmande för en civiliserad västerländsk kultur.

Svenska folket förtjänar att veta vilka människor som kommit in i Sverige. Efter alla rapporter om tafsande och sexuellt tvång från ensamkommande mansbarn är det en absolut rättighet att få se statistik. Föräldrar måste kunna navigera i invandringshaveriet med rätt kompass. När ska barn få åka till badhuset ensamma, gå på festival osv.

För övrigt gjorde Mattias en solid insats i debatten. Han känns påläst, säker och övertygande. Om han bara kunde prata aningen tydligare och artikuuleeera lite mer så är det 10 av 10.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-01-17 kl. 05:20.
Citera
2017-01-17, 05:57
Medlem
Rammsbergs avatar
Nu har Aftonbladets Anders Lindberg vaknat i ämnet och snurrar till det i sin krönika. Han dillar om att det är lika intressant att BRÅ gör en undersökning om vilka partiers riksdagsledamöter som har högst brottslighet som att göra en undersökning om vilka grupper i Sverige som begår flest brott. Det sistnämnda har en avgörande betydelse för Sveriges framtid, det förstnämnda är i det fallet ointressant.

Han skriver vidare att det nu bara kommer 29.000 asylsökande per år, när han vet att det är en bråkdel av den totala invandringen, då han "glömmer" familjeåterföreningar etc.

Dessutom skriver han att SDs enda syfte med att få BRÅ att göra en ny brottsundersökning, som 2005, är visa att etnicitet är avgörande för brottsbenägenheten. Alltså av rasistiska skäl.

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/p8MBR/alarmister-fran-sd-slirar-pa-sanningen
Citera
2017-01-17, 07:16
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Tack för att du tog tid men om jag tolkar datan du angett så är det andel i promille (av gruppen?) sammanlagt (även om en del säkerligen inte är grovt här) så är det alltså 0,269%~? Eller hur läser du datan?
Det går 10 promille på 1 procent. Dela siffrorna på 10 så får du procent.
Citera
2017-01-17, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Nu har Aftonbladets Anders Lindberg vaknat i ämnet och snurrar till det i sin krönika. Han dillar om att det är lika intressant att BRÅ gör en undersökning om vilka partiers riksdagsledamöter som har högst brottslighet som att göra en undersökning om vilka grupper i Sverige som begår flest brott. Det sistnämnda har en avgörande betydelse för Sveriges framtid, det förstnämnda är i det fallet ointressant.

Han skriver vidare att det nu bara kommer 29.000 asylsökande per år, när han vet att det är en bråkdel av den totala invandringen, då han "glömmer" familjeåterföreningar etc.

Dessutom skriver han att SDs enda syfte med att få BRÅ att göra en ny brottsundersökning, som 2005, är visa att etnicitet är avgörande för brottsbenägenheten. Alltså av rasistiska skäl.

Lindberg, mannen som skrev att organiserat tiggeri inte existerade och som förnekade att Sverige har återvändande jihadister.

29 000 nya ja. Historisk hög siffra. Om man tänker i ETT steg. Men en vettig person tänker i TVÅ steg och adderar därför anhöriginvandringen för de som kom innan 2006-2017 samt anhöriginvandringen för dessa 29 000.

Men så är det med Lindberg, han tänker i ett enda litet steg. Hans mongolida hjärna klarar tyvärr inte av större tankeexperiment.
Citera
2017-01-17, 07:25
Medlem
Det är uppenbart att regeringen inte vill se siffrorna. Man vågar helt enkelt inte.
Det finns ingen annan anledning till att vägra ta fram statistik.
Om man kände på sig att siffrorna hade visat att det inte finns någon överrepresentation av någon etnisk eller kulturell grupp så hade statistiken legat klar i ett nafs.
Citera
2017-01-17, 07:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Desperat Damage Control från Anders Lindberg, Aftonbladet:

Han försöker på märkliga sätt få det att framstå som opassande att söka fakta. Han försöker få det till att den 12 år gamla rapporten var "nyss" och att det på något sätt är onödigt att göra en ny.

Sedan 2004 har invandringen till Sverige formligen exploderat, och dessutom ändrats till att vara än mer lågutbildade människor än tidigare. Senaste 5-10 åren har vi koncentrerat oss på att ta emot några av de mest lågutbildade personer man kan tänka sig, och dessutom med medeltida, patriarkala tankemönster.

Att INTE situationen skulle vara mycket sämre än 2004 är närmast otänkbart. Men låt oss undersöka för att veta, vetenskap och fakta är ju viktigt, som Anders Lindberg försöker ge sken av att hävda samtidigt som han hävdar motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in