2017-01-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Familjen vet tydligen ingenting och antingen är sidan borttagen eller så blev jag blockad så fort jag uttryckte mitt missnöje.
Låter oss inte glömma att AussieRedMan var väldigt snabb med att länka.....

Jag misstänker starkt att flera kriminella försöker utnyttja situationen, finns ingen vettig orsak att folk ska swisha till olika nummer annars. Situationen är fullständigt sanslöst bedrövlig, döda en ung kille, fota liket, råna liket och nu ljuga om att man ska samla pengar till hans begravning, vad händer???
Citera
2017-01-16, 21:32
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Han har ju även haft all tid i världen att städa radera mobilen på nummer och meddelanden som vore mindre bra om snuten fått tag i dom.
Polisen kan plocka fram saker även om någon klickat på radera. Det kanske inte våran hjälte visste dock.
Citera
2017-01-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet man det? Det kan väl lika gärna handla om att han babblat om canada goose jackor utanför den tänkta kretsen, att han inte betalat sin jacka, eller vad fan som helst.

Hur vet du att det handlade om hat?

Jag tror du själv förstår signalpolitiken" i att skjuta någon som avslutning i ansiktet.
Citera
2017-01-16, 21:33
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Avskum är de som sköt, att ta en bild när något dramatiskt inträffar är numera en reflex hos de allra flesta sedan alla går omkring med en bra kamera i sin smartphone.
Verkar även vara en reflex att sno mobilen från den som blir skjuten.
Citera
2017-01-16, 21:33
Medlem
Någon som kan komma med en sammanfattning över situationen? Var snubben kriminell/hade kriminella kopplingar? Finns det en misstänkt MGM?
Citera
2017-01-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Fy fan vilket svin han är. Hustrumisshandlare och allmänt aggressiv. Parkeringsplats? Seriöst, mina fördomar blir besannade gång på gång. Det står irakisk medborgare på domen, har svinet inte PUT eller kan aset ha dubbla medborgarskap? Mår illa nu.
Vem är ett svin?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag tror du själv förstår signalpolitiken" i att skjuta någon som avslutning i ansiktet.
Nej, jag vill nog påstå att det inte är direkt ovanligt om du ser på brottsfoton från kriminella kretsar -- man gör en markering, men det är inte detsamma som att det skulle handla om "hat".
Citera
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Flera medlemmar på Facebook ifrågasätter beslutet att donera pengar till ett swish-nummer.

Källa
Till den sidan som AussieRedMan länkade till så står det att familjen inte vet någonting.
Jag vet inte om den finns kvar eller om jag blev blockad när jag ifrågasatte den...
Citera
2017-01-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Han har ju även haft all tid i världen att städa radera mobilen på nummer och meddelanden som vore mindre bra om snuten fått tag i dom.

Ifall han var rädd för det skulle han väl inte ha gett telefonen till polisen öht. Han skulle heller inte ha ställt upp på intervju i expressen. Kamerakillen har inget med mordet att göra, det kan vi vara ganska säkra på.
Citera
2017-01-16, 21:35
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Någon som kan komma med en sammanfattning över situationen? Var snubben kriminell/hade kriminella kopplingar? Finns det en misstänkt MGM?
Det finns kriminella kopplingar. En i hans krets har hotat att trycka en automatkarbin i munnen på folk som sprider bilden t.ex.
Citera
2017-01-16, 21:36
Medlem
bullkreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Eller var han inte på något gym alls den dagen... ville inte bli körd och sen en timme? Känns väldigt kort tid tycker jag.
Bra fråga, känns som denna mord tråd e så himla fattig på info, annars brukar det alltid va nån som hade hört av nån som hörde av nån annan osv
Citera
2017-01-16, 21:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Såfort ett nytt mord sker blir tråden om det mordet den med flest antal inlägg per dag. Nu har det inte skett ett nytt mord sedan Ahmed därav fortsätter folk diskutera här. Sen är det klart att de väldigt annorlunda egenheterna i detta fall bidrar till folks intresse.

Nämn ett blattemord med ca 3000 inlägg....det finns inga.

Det verkar som om denna tråden har blivit ett utlopp för lla som känner frustration över våldet, folk i orten och svenskar som tittar och ser på...därav 3000inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in